reiniging vizier

Over de ins en outs van helmen, motorkleding en bagage
Plaats reactie
Slakkie

reiniging vizier

Bericht door Slakkie »

Hoikes,


Graag wat tips voor het reinigen van het vizier van je helm.
Thuis neem ik onze helmen af met een microvezel doekje en een sopje van lauw water en afwasmiddel. Dat gaat thuis prima. Maar hoe ga je dat onderweg doen? Dat doekje kun je meenemen, doch met gewoon koud water krijg je strepen (vet van insecten). Daarbij heb je niet altijd afwasmiddel bij je. Ik vraag me af of je ONGESTRAFT van die vochtige brillendoekjes kunt gebruiken??? Het gaat mij dus zuiver om het reinigen van het vizier zonder dezen te beschadigen door er krassen of doffe plekken op aan te brengen.. Ik ben een echte miemmel hoor! het vizier moet kraakhelder en zonder beschadigingen zijn.. Dat is gewoon een tik van mij.. Ik heb trouwens een Schuberth Concept helm met een soort antifog laag in het vizier (geen pinlock)..

Graag jullie tips.... (vooral voor onderweg).. :uh

Groet,

Slakkie
littlemoney

Bericht door littlemoney »

HOi Slakkie,

Ik heb een hele goedkope en voor wat mij betreft een doeltreffende methode, bij een benzinepomp water over het vizier en met de blote hand schoonvegen, vliegen e.d. gaan er meteen vanaf.

Voor mij werkt het, ik hoop dat je iets aan de tip hebt.
(of je moet geen vuile handen willen krijgen :lol: )

Groeten van Edwin.
Slakkie

reactie

Bericht door Slakkie »

Hoi Edwin,


Ja, dat zou erg simpel zijn. Ik heb dat ook al geprobeerd maar merk dat de insectenlijkjes vettig blijken te zijn. Je krijgt dan van die vieze irriterende strepen op het vizier. Je ziet dat ik een echte miemmel ben. hahahahahahaha... Maar schoon water lijkt me inderdaad wel het beste te zijn. Zo krijg je geen krassen op het viezier. Ik weet niet waar het moderne vizier op de dag van vandaag tegen bestand is. Daarom vroeg ik ook of een vochtig brillendoekje ook zou kunnen. Natuurlijk kan ik het wel even proberen, doch als het niet kan is mijn vizier naar de haaien, daarom dus ook dit vraagje..


Bedankt voor je reactie..


Slakkie
Laatst gewijzigd door Slakkie op 13 apr 2009, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
loeki

Bericht door loeki »

Hoi ,

Ik heb steeds een klein sproeibusje (100ml)bij , gevuld met water en wat afwasmiddel , en een doekje , werkt goed .
Slakkie

reactie

Bericht door Slakkie »

Hoi Loeki,

Ja, dat zou een oplossing zijn. Dat ga ik ook proberen. Een spuitflesje met water en een beetje afwasmiddel. Dan neem ik nog een microvezel-doekje mee en voila, opgelost mijn probleem. Dat ik daar zelf niet op gekomen ben.. super, thanks.


Groet,

Slakkie
Laatst gewijzigd door Slakkie op 13 apr 2009, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Barbie

Bericht door Barbie »

nou ehhhhhhh Miemmel.... Voor gewoon de ritjes van 1 dag kan ik meestal wel toe totdat ik weer thuis ben.
Voor de vakanties neem ik dan van die brilpoetsdoekjes van de Lidl mee. Daar zit een nat en een droog doekje bij om na te drogen.
Werkt ook wel hoor. En dat past gewoon in het bakje bij het stuur.

hahaha, Miemmel is eigenlijk ook wel een leuke naam! :dvl
Gebruikersavatar
MrSkippy
Motorloos
Berichten: 860
Lid geworden op: 25 aug 2008, 22:06
Locatie: Zwolle (NL)

Bericht door MrSkippy »

Ik gebruik dit:
Afbeelding
i.c.m. een microvezeldoekje en bij heel veel vastgeplakte lijkjes eerst even een nat keukendoekje erover.
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
Gebruikersavatar
roelof
Honda NT700V
Berichten: 867
Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
Locatie: Emmen( nl )

Bericht door roelof »

je kunt ook je scherm open houden en een goede tandenborstel gebruiken!!

geintje, het idee om een vezeldoekje mee te nemen vind ik wel een strak plan.
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Lolbroek Smurf

vizier

Bericht door Lolbroek Smurf »

Bij de Lidl is ook een spuitbus te koop met speciale schuim reiniger voor je vizier.
Doekje napoetsen en voila stralen maar weer.

En idd extra tandenborstel kan ook :D
lekker compact :lol:
Slakkie

reactie

Bericht door Slakkie »

Hoikes,


Mijn schatje heeft vandaag bij LIDL van die dubbele doekjes gekocht, Een vochtig en de ander droog. Die ga ik meenemen en zal ook een spuitbus met een water/afwasmiddel oplossing bijvoegen. Je weet maar nooit..

Bedankt allemaal voor jullie tips..


Groet,


Slakkie
Plaats reactie

Terug naar “Helmen, kleding en bagage”