Pagina 1 van 1
Motorfiets op LPG
Geplaatst: 12 sep 2014, 22:47
door Bennos
Re: Motorfiets op LPG
Geplaatst: 12 sep 2014, 23:30
door Koen
Ik ken wel verhalen van mensen die hun motor ombouwen voor LPG.
Maar je ziet ze zelden of nooit inderdaad...
Re: Motorfiets op LPG
Geplaatst: 13 sep 2014, 09:37
door Bennos
Dat vind ik niet vreemd ook, zo'n lelijke tank erop, nog maar te zwijgen over klepzittingen die kapot gaan en storingen, bah!
Gas is om op te koken

Re: Motorfiets op LPG
Geplaatst: 13 sep 2014, 11:52
door Ingrid
Juist.
Motor verkopen en op een fiets gaan rijden, want die loopt op boterhammen.
Re: Motorfiets op LPG
Geplaatst: 13 sep 2014, 13:02
door ikkieman
Hoezo zouden de klepzittingen dan kapot gaan? Ik zie het probleem met LPG eigenlijk niet zo. Doet het op de plek van je topkoffer, of in het geval van een Goldwing, in de topkoffer en probleem opgelost.
Re: Motorfiets op LPG
Geplaatst: 13 sep 2014, 13:11
door Bennos
Omdat een LPG verbranding heter is en er geen smering is die er bij benzine wel is.
Bij auto's niet anders, google er maar eens op.
Er zijn zelfs speciale LPG koppen met hardere klepzittingen voor bepaalde merken.
Re: Motorfiets op LPG
Geplaatst: 13 sep 2014, 13:17
door Frank
Ingrid schreef:Juist.
Motor verkopen en op een fiets gaan rijden, want die loopt op boterhammen.
Pardon?
"Loopt" op boterhammen!

Re: Motorfiets op LPG
Geplaatst: 20 sep 2014, 13:13
door Geert
Hier een verhaal.van iemand die met zijn motor op gas rijdt.
Ik kom deze BMW wel eens tegen op de A73.
http://www.motoropgas.nl/index.html" opent="in(nieuw);venster;
Re: Motorfiets op LPG
Geplaatst: 20 nov 2014, 05:10
door Yella
Bedoel je niet de A7?
5 jaar geleden werd ik daar wel eens ingehaald door volgens mij deze BMW. En een enkele keer zag ik hem tanken bij een pomp in Lambertschaag. Ik ben 4 jaar die kant niet meer opgeweest. Maar inmiddels rij ik weer dagelijks op de A7 en toevallig zag ik die gasmotor weer tanken bij Lambertschaag vorige week.
Re: Motorfiets op LPG
Geplaatst: 20 nov 2014, 07:10
door ikkieman
Als je het doet voor het geld zou je ook op diesel kunnen gaan rijden. Ik zag bij mijn vorige werkgever met enige regelmaat een Track T800-CDI staan.
Re: Motorfiets op LPG
Geplaatst: 20 nov 2014, 12:24
door Gustaf Larson
Prachtig! Jammer dat niemand het fabrieks-af levert met een mooie geïntegreerde tank!
Re: Motorfiets op LPG
Geplaatst: 22 nov 2014, 07:35
door Yella
ikkieman schreef:Als je het doet voor het geld zou je ook op diesel kunnen gaan rijden. Ik zag bij mijn vorige werkgever met enige regelmaat een Track T800-CDI staan.
Dan zou je ook electrisch kunnen gaan rijden. Alleen is de actieradius wat beperkt.
Voor het goedkope rij ik in de koude tijd een Chevrolet Spark Bifuel voor woon/werk. Rijdt ongeveer 1 op 15 op gas. Ik kom met benzine en gasverbruik op ca. 4.5 cent per km aan brandstofkosten. Dat redde mijn Deauv 650 lang niet met 1 op 22 op benzine. Mijn huidige 700 heb ik nog maar 100 km mee gereden, weet het dus nog niet.
Ooit heb ik eens het verhaal gelezen van die BMW rijder op gas. Inbouw is nogal prijzig. Duurder dan voor een auto. Zo uit mijn herinnering iets van minimaal 3500 euro. Voor een auto ben je de helft slechts kwijt. Voordeel is dat de Staat geen verhoging van de houderschapsbelasting kent voor een motor op gas. Maar als je de investering bekijkt, is op gas rijden voor een motor nog niet direct voordelig.
Re: Motorfiets op LPG
Geplaatst: 24 nov 2014, 22:39
door Bennos
Zie hier de Track CDI.
http://link.marktplaats.nl/m873341754" opent="in(nieuw);venster;
Re: Motorfiets op LPG
Geplaatst: 25 nov 2014, 08:14
door ikkieman
Als ik die BMW-rijder moet geloven dan gaat de inbouw zeker weten uit kunnen. Hij geeft aan dat hij veel km's maakt en dat zijn onderhoudsintervallen behoorlijk opgeschoven zijn.
Die Track CDI is erg leuk. Ook qua looks zeker niet verkeerd en als je bedenkt dat het geheel makkelijk 1:30 rijdt (voor den vlamingen, 3,3 l/100 km) is het zeker het overwegen waard.
Electrisch rijden is op een motor voor woon/werk verkeer ook de moeite waard om naar te kijken. Natuurlijk zijn de eerste investeringskosten hoog (om en nabij de 18.000 euro), maar je betaald vervolgens ongeveer €2,50 voor een 'volle tank'. Die tank brengt je bij de meeste merken ongeveer 100 a 150 km ver. Zeker bij de Zero motorfietsen is het de moeite van overwegen waard aangezien het opladen gebeurt met een gewone computerkabel. Als 'motor van de zaak' echt het overwegen waard.