Zoeken of snuffelen naar een klassieker...

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
lexter

Zoeken of snuffelen naar een klassieker...

Bericht door lexter »

Ik ben een beetje aan het rond neuzen en snuffelen naar een klassieke motorfiets. Ik heb er met MrRip al eens eerder over gesproken tijdens een toevallige ontmoeting in Slagharen. De voorkeur gaat uit naar een BMW met een tweekleps boxer, maar er is zeker heel veel mooi ander spul wat mijn interesse heeft.
Zoals sommigen van jullie weten heb ik nog een geheel gerstaureerde Zundapp GTS 50 uit 1984, waar ik veel (te weinig) op rij. :(
Ik ga deze waarschijnlijk aanbieden op het internet, omdat het jammer is dat er niet op gereden wordt, aangezien de Deauville als meest favoriete brommer dienst doet.
Ik ben al begonnen om alle onderdelen die ik nog heb liggen van Zundapp e.d. op MP te verkopen. Ook zijn de foto's gemaakt voor de advertentie.
Ik heb afgelopen zondag even een ritje gemaakt, en het rijd nog prima.... :up maar als je daarna (in vergelijking) weer op je eigen 'dikke' Honda rijdt, voelt dat weer een stuk beter kan ik je vertellen. :) Er moeten nog een paar kleine dingetjes aan gebeuren voordat ik hem ga verkopen.
Waarschijnlijk is volgend voorjaar een goede tijd om te verkopen. (geeft mij ook wat tijd om er na tien jaar afscheid van te nemen). :cry:
Het budget is dát, wat de Zundapp en onderdelen samen opbrengen....dus, dat heeft denk ik wat tijd nodig en ik heb zeker geen drukte. :D

Dit bericht is niet bedoeld als oproep of ideeënbusje, maar gewoon om misschien eens wat ervaringen uit te wisselen.
Wellicht zijn er nog andere Deauville rijders die nog iets anders in de schuur hebben staan?
T'is niet voor niets een praatcafe... :D
12-03-2021 Black Gloss - 2009 Honda NT 700 V Deauville
16-10-2024 Black Gloss - 2020 Honda Forza 300

'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
Ingrid
BMW R1200RT

Re: Zoeken of snuffelen naar een klassieker...

Bericht door Ingrid »

Een BMW R69 en dat is echt een klassieker. Zo' n ding waar de Rijkspolitie (dat korps bestaat overigens al lang niet meer) op surveilleerde. Mijn vader dus ook. Met een zijspan reed hij om boeven in te vervoeren. Ook jagen op van die op hol geslagen jongens die op een Kreidler Florett reden. Men sprak van nozems. (Nederlandse onderdanen zonder enig moraal) Die BMW ging maar net ietsje sneller.
Hij is nu bijna 93 en ik vind het wel leuk om op zijn motorfiets hem te bezoeken. Die BMW staat bij een vriendin in de schuur (zij rijdt eigenlijk alleen maar op een HD 900 sportster). Het zijspan moet mijn vader er maar bij fantaseren. Dat gaat gebeuren als ik mijn rijbewijs heb. Toen hij 90 was, heb ik met hem in zijn oude uniform in de bestelbus van mijn zus gewone die ik beletterd had met rode en blauwe strepen en dus op een politiebus leek door Oss gescheurd. Mijn vader is een hele droge: Zo kom jij mij arresteren. En dan vloekt hij een keer met een smerig lachje dat ik zijn pet op heb. Vervolgens lepelt hij het wetsartikel op van hoe zwaar ik in overtreding ben. Boeien, de politie in Oss slaapt. Nu komt hij dan aan de beurt, maar dan op een BMW.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
PtrO
Honda NT650V

Bericht door PtrO »

Geweldig zo'n klassieker. Tenzij je houdt van part(y)szoeken, neem wel een type wat "destijds" veel werd verkocht.
Op m'n bucketlist staat nog 's herberijden van een Yamaha FS1 brommer. Onlangs bijna een MT5 aangeschaft, als swing "speelgoed", maar dat was voor het tweewieler gevoel nog wat te veel off(the)motorroad gevoel.

Mooi en aandoenlijk verhaal Ingrid :D . Bijna niet voor te stellen hoe de witte muizen er toen zo "stoer" uitzagen met hun pofbroeken op de snelle R-types. Ben destijds, ander verleden :) , ook wel 's per ongeluk door knuppelende zijspannen achterna gezeten.

Zelf heb ik dat klassieke midlife gevoel met een GoldWing (volgens mijn herinnering een -USA- Interstate). De eerste gekuipte tourmotor waarbij ik achterop het k(r)oningsgevoel had. Afijn, op een Deauville rij ik meer en meer prinsheerlijk. Er is veel te wensen en gelukkig -vaak- mogelijk. In verhouding is sleutelen aan een motor (zoals ik het nu beleef, zeker een twee cylinder) goedkoper en eenvoudiger dan aan een auto.
2016 <<< Links en Rechts doet wat met je hersenen >>>
__ Afbeelding (Deauville) Afbeelding (Diversion) __
2015 *** Het was altijd geweldig mooi om weer te gaan ***
Ingrid
BMW R1200RT

Bericht door Ingrid »

Als klein kind van een jaar of 6 zeurde ik mijn vader aan zijn hoofd: Pappa ik wil in het zijspan. Vader overstag en ik word in dat zijspan getild. Met mijn hoofd net boven het zeiltje uit. Een hele straat duurde de rit. Toon had het gas erop. Ik kreeg geen adem. Zo' n witte pot op zijn hoofd met een motorbril aan een elastiek. Inderdaad ook zo'n blauwe pofbroek waar de wapenstok geheel in verdween. Laarzen wilde hij niet. Had hij dan toch de laarzen aan voor een of andere officiële gebeurtenis, dan hing het hele gezin aan die laarzen om ze uit te doen. Hij had kistjes aan met leren beenkappen. De uitrusting op de helm na ligt bij mijn broer. Die confiskeer ik dan voor die rit op die BMW. Mijn vader was geen witte muis maar in een het zwart gestoken Arnold Zwartzenegger. Onlangs riep ik: Vader, hij is veel te groot om hem pappa te noemen, ik ben aan het lessen. En dan zegt vader: Pas als jij je rijbewijs hebt, leer jij rijden. Ingrid denk aan je 206 botten. Thuis ga ik dan googelen: Inderdaad: 206 botten.
Waarom heeft het bijna 60 jaar geduurd voordat ik aan motorrijden ben begonnen? Als klein kind al kroop ik op die vette BMW en dan heel stoer kijken. Op de tank zitten om bij het stuur te komen.
Op politievoertuigen.nl kun je die historische motorvoertuigen van de politie zien. Onder andere de regio politie Haaglanden reed destijds op een NT 650 V Deauville. Wij denken wel: Politie rijdt BMW, echter ze reden op alles dat 2 wielen had. Een PAN was ook een favoriet om boeven mee te vangen.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
lexter

Bericht door lexter »

Zo'n R69 is zeker mooi, maar ik zoek een iets jonger model.
Op MP staat bijvoorbeeld een hele mooie R100RT classic http://link.marktplaats.nl/m825841495" opent="in(nieuw);venster;
Ik ben er naar toe gereden, en heb hem '' Live 'bekeken... hij is prachtig, maar het is boven het budget helaas....
De eigenaar opperde om maar eens langs te komen met de Zundapp, misschien kunnen we wel ruilen, met bijbetaling.... :cry:
Maar het verschil is te groot volgens mij om het interessant te maken, dus maar gauw uit mijn hoofd zetten. :)

Voor de nieuwsgierigen, hier een foto van de DAPP:

Afbeelding
print screen windows

Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Dat is toch een mooi exemplaar Alex. Zonde toch dat zo'n fabriek ter ziele is gegaan.

Als ik een Zündapp zie rijden moet ik toch altijd even kijken :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
lexter

Bericht door lexter »

Klopt, erg jammer, de latere bromfietsen van Zundapp uit Portugal, konden het kwalitatief lang niet halen bij het Duitse spul.
Die van mij is één van de echte allerlaatsten die in Duitsland gemaakt zijn.
Helaas moesten ze het verliezen van o.a. het merk waar we nu op rijden..... :lol:

benniehof
Yamaha FJR1300

Bericht door benniehof »

Heb in de schuur nog een kaptein mobylette Fiets-O-Matic staan van mijn oma.
Volledig origineel in (bijna) nieuwstaat inclusief aankoop bon en onderhoudsboekje en prijslijst. Vooral die laatste is prachtig met de bedragen van toen... Fl 0,07 voor een gaskabeltje :tg

Vogend jaar zomer ga ik m weer rijdend maken en van kenteken voorzien. Momenteel staat ie netjes afgedekt tegen stof en redelijk uit elkaar opgeslagen.

(oke geen motor maar wel een mooie klassieker :D )
Yamaha FJR 1300 ABS 2007
Honda Deauville 1998
lexter

Bericht door lexter »

Aaah...Zo'n Mobylette...prachtig ding.
Mij broer had er één toen ie zestien werd... :D
Ik heb na een keer goed gas geven achter het huis, (er was toen natuurlijk verder niemand) met de remhendel een flinke kras hier in het kozijn gereden.... :en1
Dat was toen mij ouders thuiskwamen natuurlijk goed zichtbaar...
En, hoe leg je dat dan uit he. :uh

Groet,
Alex

Rob

Bericht door Rob »

Ik ben zelf begonnen met een KZ400 uit 1976. Heb altijd wel wat met oudere motoren gehad eigenlijk. En daarom heb ik nu ook samen met mijn broertje een MZ TS250/1 aangeschaft uit 1979. Maar liefst had ik er één gehad van 10/20 jaar ouder :D

Nog nooit een tweetakt gereden overigens, dus ben wel heel benieuwd!
(ding loopt nog niet)
lexter

Bericht door lexter »

Onderwerp is weer in één keer hot........ :D
Ik kwam gisteren aan de praat met wat 60+ sers, die hun brommertje naast mijn Deauville zetten, en vonden dat het wel bij elkaar paste...
Na wat heen en weer gepraat was er eentje die een Honda CX 500 uit 1979 in de schuur had staan, en hem eigenlijk te zwaar werd, en die andere wist iemand die een oldtimer bromfiets zocht. En na wat vragen gesteld te hebben bleek de CX is goede staat te zijn, en eigenlijk alleen een stevige poetsbeurt, en een service beurt nodig heeft. Kleur is rood/oranje/zwart. Zijkoffers en topkoffer waarschijnlijk nog aanwezig. :D
Volgende week ben ik op vakantie, maar de week erna gaan we contact met elkaar opnemen.

We houden u op de hoogte.... :mrgreen:

ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Oeh, een Honda CX500. Die ben ik met m'n schoonvader ook al een tijdje aan het restaureren. Maar ja, hij heeft eigenlijk niet zoveel tijd. En ik moet er eigenlijk nog het een en ander aan kuipwerk voor vinden. Maar vooral moeten we de tijd ervoor vinden...
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Vacaro
BMW R1150RT

Bericht door Vacaro »

Hier nog een Dax in het tuinhuis staan, van de zoon, geen oldtimer wel een chinese replica, Jingchen 50cc.
Is wel eens leuk om tusendoor op te rijden, maar heeft nood aan deftige klepafstelling.

Mijn eerste bromfiets was een Honda Dax maar had ik gekregen van vrienden van mijn ouders, toen ik 13j was, mocht er alleen mee rijden as vader erbij was en op afgelegen weg.
Heb die ingeleverd toen ik 16j was voor een Yamaha DT50, een felblauwe, enduromodel! :D
Ik verdwaal nooit, ik ontdek nieuwe routes!
Rechtdoor is geen motorbegrip ~~~~
After Deauville 700 now drive R1150RT, and Hugh a Briard!
lexter

Bericht door lexter »

Jeroen,
Er is veel spul te vinden voor een CX500. maar een originele kuipset wordt misschien wat lastiger. Tijd ervoor vinden, op marktplaats: nog niet gezien..... :lol: ....tjah.. Je zou eens kunnen navragen ophttp://www.hondacx500.nl/
Meestal worden hier Caféracers van gebouwd. :mrgreen:
De motoren zelf, en dan in originele staat, zijn er niet veel meer van te vinden.
Vooral het hoog-toerige V-Twin motorblok spreekt mij wel aan.( 10.000 RPM ) :mrgreen:

Groet,
Alex

Rob

Bericht door Rob »

Zo'n CX is eigenlijk toch een mini Goldwing uit de jaren 70/80? Vind ze wel wat hebben, zeker met koffers e.d. Eigenlijk de ultieme voorloper van een Deauville.

Van het weekend eindelijk onze MZ opgehaald en meteen ff een klein stukje gereden.
Zat weinig benzine in en je moet natuurlijk 2tact olie bijmengen wat ik thuis had laten liggen, dus al met al niet veel kilometers gemaakt.

Schakelt wel moeilijk, (de vrij is moeilijk te vinden en het is mij totaal onduidelijk in welke versnelling hij staat) en klinkt een beetje als een brommer...
Maar t'is wel ontzettend leuk zo'n oud ding en je ziet toch wel veel mensen kijken :apl
lexter

Bericht door lexter »

Van de CX 500 zijn erg veel varianten van. De CX500 c een soort custom mini chopper...en CX500 sport, en nog een turbo versie, en dan ben ik er vast een paar vergeten.
Op hetzelfde frame was ook de GL te koop, met volle kuip, en inderdaad een soort van Gold/Silverwing.
De top en zijkoffers waren volgens mij optioneel bij een "gewone" CX 500.

ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

De CX500 turbo is overigens naar wat ik gehoord heb erg moeilijk te rijden en uiterst zeldzaam. Ik weet er nog wel een of twee te staan maar die gaan weg voor prijzen die net zo hoog liggen als een tweedehands NC750... Heftig hoor!
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
lexter

Bericht door lexter »

Klopt, maar wel erg mooi spul, :mrgreen: staat er ook nog één op MP. En met ruim 30 PK meer dan een gewone CX500,
Waarschijnlijk snel uit de startblokken..... :brrr

Alex

ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Het is en blijft een turbo. Met bijbehorende turbo-gat. Wat ik heb gelezen is dat die turbo er bij de 500 behoorlijk ruw inhakt en dat ze dat bij de 650 turbo wat meer subtiel hebben gemaakt.
takeldoos
Honda ST1300

Bericht door takeldoos »

[url=http://postimage.org/][img]http://s15.postimg.cc/c2hgu4tzf/honda_ ... thawk_s_12
Net er 1 bijgekocht een cb700sc
Loopt zeer mooi zo.n oude 4 cilinder uit 1985 :up
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten
takeldoos
Honda ST1300

Bericht door takeldoos »

Ik heb van de week een Honda Nighthawk, een CB700SC gekocht uit 1985 voor zeer weinig geld. Hij heeft pas 30.000 mijl gelopen, dus ca. 48.000 km. De motor loopt als een nieuwe. Een heerlijke oude 4-cylinder in lijn met hydraulische kleppen en cadan-aandrijving. Leuk project voor de winter, want er valt nog wel iets aan te doen qua onderhoud en wat optische verbeteringen. Bij mijn ST1300 was ik wat dat betreft wat uitgehobbied.

Afbeelding
image upload
Afbeelding
image upload no limit
en zo mag hij worden :D
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten
lexter

Bericht door lexter »

Da's een mooie Dolf :D Simpele en betrouwbare techniek.
Daar is zeker iets moois van te maken....
Ik heb tot nu toe nog niets weer van de eigenaar van de CX 500 vernomen..... :|
Misschien is hij mij telefoonnummer kwijt of zo.....verder heb ik geen gegevens van hem dus..
Verder geen probleem, de Zundapp staat mij zeker niet in de weg. Dan gaat hij particulier in de verkoop, of mogelijk tot ruilen... :)

Groet,
Alex

lexter

Bericht door lexter »

De "grote" stap gemaakt, en de Dapp op internet aangeboden.
In eerste instantie ter ruil aangeboden en eventuele verkoop wordt overwogen..

Man, man,....je wil niet weten wat er op je af komt per telefoon of per mail..... :uh
Hier komt ie...Ruilen met een CBR 1000 van 1994 (met bijbetaling van mijn kant...)
ruilen met een CB 450 S, 1988 of met een Yamaha Virago 535, 1987, een Garelli Capri, en Yamaha Venture 1200 Royal...1983.. Wel een donders mooie, en net nog een Honda CX 500 Silverwing uit 1978.
En niet te vergeten de vragen via mail, wat mijn verkoopprijs is......als ik dat doorgeef en ik heb een ruime handels marge inbegrepen, hoor je vervolgens niets meer van die koopjesjagers..... :cf1

Moeilijk, moeilijk, allemaal..... :)

Groet,
Alex

Jan Klaassen

Bericht door Jan Klaassen »

Ik zou eens gaan kijken bij die Honda CX 500 Silverwing uit 1978.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Inderdaad. Die dingen zijn niet kapot te krijgen en rijden ook best wel leuk, heb ik me laten vertellen.
lexter

Bericht door lexter »

Ik heb nu twee keer geprobeerd om foto's los te peuteren van die Silverwing, maar krijg helaas geen reactie meer terug...... :cry:
Nou ja, graag of helemaal niet denk ik dan maar. Hier had ik zelf in eerste instantie ook best wel oren naar.
Er wordt veel aangeboden, afgelopen weken een Virago 535 en een XZ 550, en CBR 1000F, BMW R45...(deze heeft 8 jaar stil gestaan) en nog een 80 CC Chopper..en enkele telefoontjes met de belofte om foto's op te stueren, en daar hoor je dan vervolgens ook niets meer van terug.
Sommige van deze motoren moet iets aan gebeuren, carburateurs schoon maken e.d. of wat andere dingen.
En daar heb ik nou net geen tijd voor helaas. De XZ loopt met een schok, af en toe...tjah..waar ligt dat dan aan he...
Maar deze staat in Wilp, en daar wil ik eventueel binnenkort als ik tijd heb eens naar toe rijden.
En de motor moet het liefst voor het bouwjaar 1988 zijn i.v.m. de klassieker regeling van de belasting.
Dan betaal je maar € 28,- per jaar. :D

We geven de moed niet op.. ;)
(anders moet ik maar eens even met Dolf in de handel... ;) )

Groet,
Alex

Rob

Bericht door Rob »

Ik dacht dat de oldtimer regeling tot en met 1987 was? Dus dan valt 1988 er buiten?
lexter

Bericht door lexter »

Dat klopt, daarom wil ik het liefste iets voor 1988.

lexter

Bericht door lexter »

Ik heb nu een serieuze koper voor mijn Zundapp. Dus eventueel ruilen is momenteel van de baan...
Ik heb al enige weken contact per email.
Hij woont een behoorlijk eind uit de buurt, dus kan niet zomaar even langs rijden voor een bezichtiging.
Maar begin volgend jaar neemt hij contact op voor een afspraak, en neemt een aanhanger of bestelwagen mee. :D

Het is even afwachten,..........maar wordt vervolgt...en wie weet... ;)

Groet,
Alex

Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Waar je hem ook heb gestald. Leg hem goed aan de ketting.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”