Pagina 1 van 1
Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 04 feb 2015, 19:28
door Bennos
Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 04 feb 2015, 20:33
door MrRiP
tja het weer de BANK die roet in het eten gooit daar
Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 04 feb 2015, 20:40
door Bennos
Die wil zijn geld natuurlijk zien...
Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 05 feb 2015, 02:25
door BertG
MrRiP schreef:tja het weer de BANK die roet in het eten gooit daar
Ik heb elders (waar dit ook ter sprake kwam) exact dezelfde reactie gegeven als MrRip.
Daarop kreeg ik inzage in de jaarcijfers door iemand die inzage heeft in die jaarstukken.
Niet alleen in die van MotoPort Veldhoven of op illegale wijze maar legaal via een abonnement voor 200 Euro per jaar, legaal. O.a. hier:
klikkerdeklik
Niet ongebruikelijk in de zakenwereld, waar men onderling met kredieten werkt, om te raadplegen alvorens men elkaar een krediet verleend.
En die jaarcijfers waren geen gewone rode cijfers maar zo rood dat ze pijn aan je ogen doen.
Dat, in combinatie met het afgenomen BMW dealerschap, heeft de bank doen besluiten dat dat nooit meer goed ging komen.
BMW, dat hoe je het wendt of keert, toch tot het dure segment en tegelijk tot het best verkopende merk behoort.
Als dat deel van de omzet en winst dan wegvalt is het voor de bank duidelijk dat het niet meer goed komt.
Dan kun je maar 1 ding als bank... zorgen dat de verliezen (voor de bank) niet groter worden.
De bank moet zich ook verantwoorden.
Ik denk dus dat eerder BMW roet in het eten gooide en dat de bank een logische stap deed gelet op de jaarcijfers.
PS: Ik ga hier geen cijfers publiceren. Maar geloof me als je die ziet dan is het duidelijk.
Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 05 feb 2015, 12:17
door Ed Vissers
De motorbranche heeft het al jaren moeilijk. Zelfs als je als ondernemer nog zo'n goede bedrijfsvoering hebt kun je domme pech tegenkomen. Soms ligt het ook aan een verkeerde bedrijfsvoering.
Maar dat is allemaal als mosterd na de maaltijd. Jammer dat er weer een motorbedrijf naar de knoppen is.
Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 05 feb 2015, 13:24
door Bennos
De gehele gemotoriseerde branche(2, 4 of meer wielen) heeft het zwaar.
Er wordt geroepen dat er een economisch herstel is maar dat gaat deze branche, evenals andere branches, voorlopig nog niet echt merken, maar krijgen, in plaats daarvan, nog even een nabrander.
Kijk naar het wankelende immense V&D dat nu toch echt in de problemen zit, Schoenenreus die failliet is en nog vele andere grote ketens.
Veelal in handen van durfkapitalisten die de boel (flits)failliet laten gaan en dan snel weer bieden op hun eigen failliete tent waarna ze vrolijk verder gaan met 2/3 van het personeel en vestigingen onder een andere naam, ik spreek uit ervaring helaas, zo is het bij mijn vrouw haar maffia werkgever ook gegaan.
Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 05 feb 2015, 16:12
door Hupie
Ja spoeling wordt steeds dunner maar Motorcentrum Venlo ging in december dicht maar nu weer open, misschien maken ze ook weer een doorstart.....
Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 05 feb 2015, 21:00
door MrRiP
er zullen vast wel overnamekandidaten op de stoep staan voor overname
en slecht gaat het niet echt als je het nieuws lees over motor verkopen dus zal het wel een door start maken
Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 05 feb 2015, 21:02
door Bennos
Ik heb best interesse
Heb alleen 0,0 zakelijk inzicht....
Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 05 feb 2015, 23:12
door ikkieman
Ik weet het niet hoor, maar er zijn zo'n 650.000 motoren in Nederland (
Bron). Uit dezelfde bron haal ik dat dat gaat om 39 motoren per 1000 inwoners en dat er zo'n 1,3 miljoen motorrijders in Nederland zijn. Hieruit concludeer ik dat er drie mogelijkheden zijn:
1. Niet iedereen met een A-rijbewijs heeft een motor.
2. Niet iedereen met een A-rijbewijs rijdt actief motor.
3. Een combinatie van 1 en 2.
Ook weet ik dat er in sommige plaatsen best een overschot aan motorzaken is. In Mijdrecht zit bijvoorbeeld Best Buy Bikes en Roké zitten. Vervolgens zitten binnen een straal van 15 km ook nog eens Motoport Uithoorn, Motorservice uithoorn, Motoport Amsterdam en zat er ook Floor Verbrugge motor. De laatste is failliet gegaan en de inboedel en het personeel is overgenomen door Motoport Uithoorn.
Verder zit er dicht genoeg bij Mijdrecht in de buurt ook nog Moto Restyle en is zowel Amsterdam als Utrecht ook goed te bereiken naast Bodegraven, Woerden zijn Alphen en Leiden ook niet al te ver voor mocht je willen uitwijken. Er is dus keus genoeg en moet je dus als motordealer ook gaan kijken waar je gaat zitten.
Zo heeft motorcentrum Eibergen een best goede positie. Het dichtstbijzijnde in Nederland is Hengelo Gelderland en Hengelo Overijssel en Enschede. Qua locatie prima in orde lijkt me zo. Stukken minder verzadigde markt dan rondom Vinkeveen...
Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 05 feb 2015, 23:42
door Koen
Motorzaken overleven niet meer als ze op prijs proberen te concurreren. Goede service en kwaliteit, liefde voor het vak en daardoor klantenbinding wat zorgt voor goede mond-tot-mond reclame is volgens mij het enige wat nog werkt.
Er wordt bij die dealers veel meer verdiend aan reparaties en onderhoud dan aan de verkoop van (nieuwe of gebruikte) motoren.
Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 05 feb 2015, 23:57
door ikkieman
Nou ja, dat werkt over het algemeen wel. Maar er zijn ook nog andere gevallen. Ik kom bijvoorbeeld liever niet bij Goedhart binnen tenzij ik een specifiek onderdeel nodig heb. Ik moet alleen nog eens even een motorzaak vinden die een grote beurt aan een ST1300 wil doen (kleppen stellen, remvloeistof, koppelingsvloeistof, olie, oliefilter, cardanolie en remblokken wisselen, luchtfilter schoonmaken, lagers controleren, balhoofdlager controleren en wat er verder nog bij komt kijken) voor minder dan €1100... Ook vind ik de Service daar niet helemaal geweldig. Vooral onpersoonlijk.
Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 06 feb 2015, 00:06
door jack-f
Jeroen, Overkamp in Delft, Cor heeft hier goede ervaring mee. Is specifiek Honda dealer.

Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 06 feb 2015, 11:42
door Koen
't Is een eindje rijden, maar Peter Smetsers kan jou waarschijnlijk wel helpen binnen je budget.
Die heeft voor mij de Deauville bijna volledig gedemonteerd en weer opgebouwd voor ongeveer dat bedrag.
Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 06 feb 2015, 12:13
door BertG
En Overkamp zit vlakbij station Delft, dus kan je met de trein terug en heen.
Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 06 feb 2015, 21:40
door Frank
Bij Peter kun je vast wel een leenmotor meekrijgen.

Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 10 feb 2015, 07:08
door takeldoos
ik heb de mijne bij snoek voor het grootste gedeelte in onderhoud(is bij mij ook de enige die met zijn vingers er aan mag zitten) is oprecht ook de Honda specialist
alle onderdelen op voorraad en voor €1100 kom je daar toch wel een heel eind je zou hem niet meer terug herkennen
(st1300 of 1100 als leenmotor)
Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 18 feb 2015, 01:17
door Ingrid
In onze markteconomie wordt marketing steeds moeilijker. V&D had toch de knapste koppen op marketinggebied, maar hebben nog nooit winst gemaakt.
Dit concern heeft wel € 648.000.000,- per jaar uit de markt getrokken. Failliet gaat deze club toch. Met 20% minder salaris naar het UWV als ex medewerker bij V&D. Hoe wereldvreemd wil je het hebben?
Lang niet altijd is Internet er debet aan, hoewel Internet wel het motorboertje van je dromen om zeep helpt. Dit is geen kip ei verhaal, maar Internet als gevolg van steeds vaker bot vangen in de fysieke onderneming. Gemak en prijs vechten.
Een simpel product als een luchtfilter: Hetzelfde luchtfilter kost bij de een € 37,50 en bij de ander € 22,50. Harrie, 2 straten verderop heeft dat luchtfilter niet meer op voorraad. Had hij het wel, had hij € 40,- kunnen beuren. Om alleen voor Ingrid luchtfilters en bobines op voorraad te hebben, is de doodsteek voor Harrie. Wat ik een moeite moet doen om aan 2 bobines te komen. Ik moet wel naar Internet.
De gemiddelde motorenvloot is 25 jaar oud. Dit zou toch een signaal moeten zijn om van de nood een deugd te maken, ware het niet dat de motorboer met de beste vakkennis, service en marktconforme prijs afhankelijk is van 20% van zijn voorraad en 20% van zijn klanten die hem 80% van de omzet moeten leveren. Juist die omzet moet hij delen met de vele branche vervagers. Dat je bij een benzinestation luiers kunt kopen, kan ik me enigszins voorstellen, maar bij de Gamma?
Vilfredo Pareto, een Italiaanse econoom zegt dit marktmechanisme in 1906 te hebben ontdekt. De zogenaamde 20/ 80 regel.
Er wordt opgeteld nog steeds dezelfde omzet gemaakt, echter er vissen er teveel in dezelfde vijver. Zou ondernemend Nederland weer branche eigen worden, zou de markteconomie weer gezond worden.
Waar ik me vervolgens groen en geel aan erger:
De overblijvers, het monopolie beheersend, schrijven SERVICE met steeds kleinere lettertjes. Die motorboer in de Noordkop overleeft. Niet door zijn service, maar omdat de rest over de kop is.
Re: Motoport Veldhoven failliet
Geplaatst: 19 feb 2015, 22:58
door Frank65
Als vaste klant van Motoport Veldhoven kan ik zeggen dat er een doorstart wordt gemaakt.