Fuel-protect en de dubbele benzinetank van de ST1300

Over het motorblok en wat daarmee samenhangt (inclusief uitlaat)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7983
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Fuel-protect en de dubbele benzinetank van de ST1300

Bericht door Stephan »

Zojuist m'n laatste ritje met de Pan gereden voor de winterstop (geen nood, we komen de winter met de Suzuki Bandit door). Tank volgegooid, daarna de benodigde hoeveelheid Castrol Fuel Protect erbij gedaan, flink met de motor geschud en de motor 'n paar minuten laten draaien om ook het injectiesysteem en de slangetjes te voorzien van de geconserveerde benzine. Het is voor het eerst in ruim 25 jaar dat ik een motor (in dit geval de Pan) een wintertje stil ga zetten. Maar ik bedacht me daarna ineens dat de ST1300 in feite twee benzinetanks heeft. De toevoeging zit nu eigenlijk via het vulgat in de bovenste tank. Het lijkt me sterk dat de toevoeging ook de tweede benzinetank heeft bereikt. ...laat staan het injectiesysteem. Daarbij zou de bovenste tank nu ook een te grote concentratie conserveringsmiddel bevatten. Zijn er hier mensen die deze handeling eerder hebben verricht?
...back in town! :up
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Fuel-protect en de dubbele benzinetank van de ST1300

Bericht door ikkieman »

Het lijkt me dat door diffusie de Fuel Protect toch onderin komt. Gewoon even in de winter starten en rustig een kwartiertje pruttelen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Plaats reactie

Terug naar “Motorgedeelte”