Pagina 1 van 1

Fuel-protect en de dubbele benzinetank van de ST1300

Geplaatst: 03 dec 2015, 19:52
door Stephan
Zojuist m'n laatste ritje met de Pan gereden voor de winterstop (geen nood, we komen de winter met de Suzuki Bandit door). Tank volgegooid, daarna de benodigde hoeveelheid Castrol Fuel Protect erbij gedaan, flink met de motor geschud en de motor 'n paar minuten laten draaien om ook het injectiesysteem en de slangetjes te voorzien van de geconserveerde benzine. Het is voor het eerst in ruim 25 jaar dat ik een motor (in dit geval de Pan) een wintertje stil ga zetten. Maar ik bedacht me daarna ineens dat de ST1300 in feite twee benzinetanks heeft. De toevoeging zit nu eigenlijk via het vulgat in de bovenste tank. Het lijkt me sterk dat de toevoeging ook de tweede benzinetank heeft bereikt. ...laat staan het injectiesysteem. Daarbij zou de bovenste tank nu ook een te grote concentratie conserveringsmiddel bevatten. Zijn er hier mensen die deze handeling eerder hebben verricht?

Re: Fuel-protect en de dubbele benzinetank van de ST1300

Geplaatst: 03 dec 2015, 22:24
door ikkieman
Het lijkt me dat door diffusie de Fuel Protect toch onderin komt. Gewoon even in de winter starten en rustig een kwartiertje pruttelen.