Pagina 1 van 1

Over garantie ....en hoe het ook kan.

Geplaatst: 09 okt 2017, 13:14
door Marcel
In februari 2015 heb ik op de motorbeurs een nieuwe jas en broek gekocht van Dane.
Niet het nieuwste model maar overjarig en met 15% korting

Na 2 jaar gingen de zakken van de jas los bij de stiksel van de ritsen. De buitenlaag kwam vanwege de korte zoom los van de onderlaag.
Door omstandigheden kon ik pas afgelopen September terug naar de vestiging van Motoport Wateringen.
De jas is ingenomen en opgestuurd naar de importeur/leverancier.

Na enige tijd kreeeg ik het volgende bericht:
"Beste meneer Plomp, We mogen van de leverancier u uw geld teruggeven.....maar daar bent u natuurlijk niet mee geholpen want daar heeft u geen nieuwe jas voor. U hoort nog van ons. We gaan er even achteraan......".

OK. :? Ik dus rustig afwachten.
Krijg ik op een gegeven moment een appje: "...we hebben een nieuwe jas voor u klaar liggen."

OK :shock: ....dus ik terug naar de winkel.
Krijg ik een gloednieuwe jas mee, prijskaartje zat er nog aan, die ook nog eens veel duurder was dan vesrie die ik ter reparatie/garantie aangeboden had. :up

Een totaal onverwacht resultaat en wat mij betreft een actie die alle lof verdiend. :up :up
Onderliggende redenatie van de winkel: "....U bent immers een goede klant"

Afgelopen week heb ik tevens mijn Dane broek ingeleverd want die lekte op een stiksel.
Deze broek was ook gekocht bij een Motoport op de Motorbeurs, maar niet bij Filiaal Wateringen.
Daar kon ik de broek echter (tegen overlegging van de aankoopbon) wel gewoon inleveren onder garantie. Een Goretex broek mag nl. niet gaan lekken.

Ik wacht met spanning af.

Re: Over garantie ....en hoe het ook kan.

Geplaatst: 09 okt 2017, 19:56
door Henk
:up ,voor Motoport Wateringen.

gr.Henk

Re: Over garantie ....en hoe het ook kan.

Geplaatst: 21 jul 2018, 17:00
door Marcel
Dit verhaal krijgt nog een staartje......

In het eerste bericht staat dat ik in oktober ook mijn broek heb ingeleverd ter reparatie.
Met de gerepareerde broek ben ik naar Schotland geweest waar ik op de eerste dag ongeveer twee uur in de regen heb gereden.
Ik kwam dus met een nat kruis aan bij de B&B.

Na de Schotland trip ben ik gelijk teruggegaan naar Motorpoort Wateringen en de broek opnieuw ingeleverd ter reparatie.
Sindsdien rij ik in mijn doorwaaipak omdat het maar mooi weer blijft.

Wel heb ik een paar keer gebeld, maar de broek was nog niet klaar, er wordt aan gewerkt, ....nog een dag of tien....
Met andere woorden: Het schoot niet op.

Gisteren nog maar eens gebeld en aangegeven dat het al twee maanden duurt en dat er zeer waarschijnlijk ook wel eens een einde komt aan het mooie weer....

Kom ik thuis, staat er op het antwoordapparaat (ja, zo'n ding hebben wij....) dat er een nieuwe broek voor me klaar ligt.

Wederom een prima service van Motorport Wateringen :up :up :up :up :up

Re: Over garantie ....en hoe het ook kan.

Geplaatst: 02 aug 2018, 11:42
door BrendaH
:apl

Re: Over garantie ....en hoe het ook kan.

Geplaatst: 23 feb 2020, 21:46
door Marcel
.....en als je dan een paar jaar later toe bent aan een nieuwe jas omdat er in de oude een gat zit vanwege een ongelukkige val met de motor,.....dan is de keuze snel gemaakt.
Wederom op de motorbeurs een Dane jas gekocht........hoewel ik ook diverse andere merken heb gepast.

Re: Over garantie ....en hoe het ook kan.

Geplaatst: 24 feb 2020, 08:29
door ikkieman
Ik geef je groot gelijk.

Als je het niet erg vindt zou ik graag ook een verhaal hier even willen delen m.b.t. garantie en hoe een zaak en een fabrikant het hoort op te lossen.

Re: Over garantie ....en hoe het ook kan.

Geplaatst: 24 feb 2020, 14:11
door K-see
:D
Ondanks het natte kruis van Marcel,
een warme douche voor Motoport Wateringen
:b

Re: Over garantie ....en hoe het ook kan.

Geplaatst: 25 feb 2020, 14:05
door ikkieman
Ik heb in juni 2017 een broek gekocht van Held bij Hans van Wijk. Zat lekker, paste mooi bij de jas en helemaal goed.
Als eerste, de rits in het kruis kapot -> gevalletje garantie. Gerepareerd, geen probleem. (september 2017)
Als tweede, de rits aan de rechterpijp kapot -> gevalletje garantie. Gerepareerd, geen probleem. (december 2017)
Als derde, nattigheid in 't kruis. -> Gevalletje garantie. Gerepareerd, geen probleem. (mei 2018)
Als vierde, rits aan de rechterpijp kapot -> gevalletie. Gerepareerd, geen probleem. (oktober 2018)
Als vijfde, nattigheid in 't kruis. -> gevalletje garatie, probleem. (oktober 2019)

Waarom nu een probleem, zeg je? Nou, omdat de naden in het kruis versleten waren. Echter, zij hebben bij Hans van Wijk de broek opgestuurd naar Held en zij hebben aangegeven dat ik mijn geld terug zou krijgen in de vorm van winkelkrediet. Dus, nieuwe broek uitgezocht die weer waterdicht is.

Mijn ervaringen met de kledingzaak van Hans van Wijk zijn dan ook niets dan positief. Rustige, down to earth mensen waar je prima zaken mee kan doen. Ze hebben in mijn geval zeker de zaken goed opgelost voor mij. Denk dat ik mijn volgende pak dan ook weer bij hun zal halen.