Gratis motorcheck
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Re: Gratis motorcheck
Vanmorgen onder het genot van een bekertje heerlijke warme chocomelk gewacht op de goede afloop van de najaarscheck bij Motoport Breda. Dit was binnen 20 minuten gebeurd. Alles goedgekeurd en een afvinkrapportje meegekregen. We kunnen met een gerust hart naar de Eifel aanstaande vrijdag. 

Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

- Koen
- Honda Goldwing
Ik moet donderdag naar Drunen, dus dan kom ik langs Breda. Gelijk maar een afspraak gemaakt om komende donderdagochtend om 08.30 uur de check te laten uitvoeren.
Ben benieuwd (of eigenlijk niet echt...
)
Ben benieuwd (of eigenlijk niet echt...

Grtz! Koen

- Hans van D
- Motorloos
Ik had zaterdagochtend een afspraak.
Twee puntjes:
- remkabel zat niet met een beugeltje of tyripje vast (direct uitgevoerd)
- er zat (een klein beetje) speling in het balhoofd. Aandachtspunt bij de volgende beurt, aldus de monteur.
Verder picobello. Ik kan met een gerust hart op weg.

Twee puntjes:
- remkabel zat niet met een beugeltje of tyripje vast (direct uitgevoerd)
- er zat (een klein beetje) speling in het balhoofd. Aandachtspunt bij de volgende beurt, aldus de monteur.
Verder picobello. Ik kan met een gerust hart op weg.

Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Ik heb een afspraak gemaakt bij de Veldhovense vestiging van Motoport.
Morgenmiddag direct na de lunch wordt m'n Deau aan een grondige inspectie onderworpen.
Morgenmiddag direct na de lunch wordt m'n Deau aan een grondige inspectie onderworpen.
-
- Honda NC750X DCT
heb mijn motor ook al laten controleren
ook omdat ik hem partikulier heb gekocht
zag er prima uit zei de monteur
gr. jan
ook omdat ik hem partikulier heb gekocht
zag er prima uit zei de monteur

gr. jan
nc 750 x dct
- Koen
- Honda Goldwing
Vanochtend om 08.30 uur stond ik bij Motoport in Breda, bakkie koffie erbij en de Deauf werd onder de loep genomen.
Helaas minder goed nieuws:
- de rechter voorvorkkeerring (die ik 8 weken geleden heb vervangen vanwege lekkage) bleek opnieuw lek te zijn.
Blijkbaar dus toch iets met de voorvorkpoot aan de hand wat die lekkage veroorzaakt...
- Voor- én achterband zijn aan vervanging toe. Voor had ik wel verwacht, maar die achterband heeft er pas net 15000 km.
op zitten... Had verwacht dat ie 't langer zou volhouden, de monteur zelf ook toen ie hoorde hoe weinig km's er maar mee
gereden waren.
Dat wordt dus binnenkort maar weer 's in de buidel tasten om dit op orde te brengen...
Helaas minder goed nieuws:
- de rechter voorvorkkeerring (die ik 8 weken geleden heb vervangen vanwege lekkage) bleek opnieuw lek te zijn.
Blijkbaar dus toch iets met de voorvorkpoot aan de hand wat die lekkage veroorzaakt...
- Voor- én achterband zijn aan vervanging toe. Voor had ik wel verwacht, maar die achterband heeft er pas net 15000 km.
op zitten... Had verwacht dat ie 't langer zou volhouden, de monteur zelf ook toen ie hoorde hoe weinig km's er maar mee
gereden waren.
Dat wordt dus binnenkort maar weer 's in de buidel tasten om dit op orde te brengen...
Grtz! Koen

-
- Triumph Trophy SE
Koen, ik ben er ondertussen achter hoe duur bandjes kunnen zijn... Voorvorkje wil ik eigenlijk niet weten. :$
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Koen
- Honda Goldwing
Ik ook niet, maar mocht ik er onverhoopt toch achter komen dan zal ik 't hier wel even melden. In hele kleine lettertjes, uiteraard, om de schok te verzachten...
Grtz! Koen

-
- Triumph Trophy SE
Mijn ervaringen zijn dat het vooral de kleine lettertjes zijn die je kunnen nekken. Pas maar op dus.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
- bruur
- Suzuki V-Strom
Vanmorgen ook een check laten uitvoeren.
Remblokken voor zijn aan vervanging toe verder was alles goed.
Even remblokken halen en plaatsen, kan ik voorlopig weer veilig rijden.
Remblokken voor zijn aan vervanging toe verder was alles goed.
Even remblokken halen en plaatsen, kan ik voorlopig weer veilig rijden.
Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Kennelijk was het bij Motoport Rotterdam niet zo druk, want toen ik belde voor een afspraak kon ik nog diezelfde middag terecht: "kom maar na 13.00 uur langs, dan kijken we wel even". Toppie !
Bij aankomst kon ik de motor gelijk naar binnen rijden en voordat ik m'n koffie op had en een rondje door de zaak gelopen had hadden ze 'em al nagekeken.
"Motor ziet er perfect uit. Alleen de achterband is op, dus die moet je écht vervangen".
Nou, daar ga ik binnenkort dan maar even werk van maken en dan rijd ik verder weer zorgeloos m'n kilometertjes weg.
Hoewel ik zelf het merendeel van de checkpunten op de lijst ook wel kan controleren (en dat mbt. verschillende punten ook daadwerkelijk doe), geeft het toch een gerust gevoel dat een kundig monteur er ook nog even naar kijkt.
Goeie service van Motoport !
Bij aankomst kon ik de motor gelijk naar binnen rijden en voordat ik m'n koffie op had en een rondje door de zaak gelopen had hadden ze 'em al nagekeken.
"Motor ziet er perfect uit. Alleen de achterband is op, dus die moet je écht vervangen".
Nou, daar ga ik binnenkort dan maar even werk van maken en dan rijd ik verder weer zorgeloos m'n kilometertjes weg.

Hoewel ik zelf het merendeel van de checkpunten op de lijst ook wel kan controleren (en dat mbt. verschillende punten ook daadwerkelijk doe), geeft het toch een gerust gevoel dat een kundig monteur er ook nog even naar kijkt.
Goeie service van Motoport !

- Koen
- Honda Goldwing
Paul, komende zondag bij Hans van Wijk, korting op banden en montage. Ik ga er ook ff langs, moest volgens de motorcheck beide banden vervangen...
Grtz! Koen

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Vandaag de gratis lentecheck laten doen.
Dat kan morgen ook nog bij Motoport.
Het bleek dat de schakelaar van mijn voorrem stuk was. Hierdoor ging mijn remlicht niet branden.
Omdat ik echter altijd met voor- én achterrem rem, heb ik er weinig last van gehad.
Heb je net een techniekdag gehad en dan loop je hier nog tegenaan.
Volgende keer misschien een idee om a.d.h.v. de controlelijst van Motoport e.e.a. te controleren op de techniekdag?
Schakelaar is natuurlijk gelijk vervangen.
Er werd ook geconstateerd dat de voorband bijna aan vervanging toe is.
Dat laatste had ik zelf ook al geconstateerd.
Een voorband moet euri 186,= kosten
Kan vast wel ergens iets goedkoper.
Dat kan morgen ook nog bij Motoport.
Het bleek dat de schakelaar van mijn voorrem stuk was. Hierdoor ging mijn remlicht niet branden.
Omdat ik echter altijd met voor- én achterrem rem, heb ik er weinig last van gehad.
Heb je net een techniekdag gehad en dan loop je hier nog tegenaan.

Volgende keer misschien een idee om a.d.h.v. de controlelijst van Motoport e.e.a. te controleren op de techniekdag?
Schakelaar is natuurlijk gelijk vervangen.
Er werd ook geconstateerd dat de voorband bijna aan vervanging toe is.
Dat laatste had ik zelf ook al geconstateerd.
Een voorband moet euri 186,= kosten

Kan vast wel ergens iets goedkoper.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Dat is een beetje het doel van die 'gratis' controles... mensen gelijk over te halen tot het doen van aankopen.
Ofwel: het uit de markt halen van potentiële klanten die (binnenkort) aan de beurt zijn.
Door het gevoel van goodwill voor de verrichte gratis check gaan mensen vaak meteen over tot zakendoen.
Ze nemen dan vaak niet de tijd om de markt te checken voor de prijs elders...
Ofwel: het uit de markt halen van potentiële klanten die (binnenkort) aan de beurt zijn.
Door het gevoel van goodwill voor de verrichte gratis check gaan mensen vaak meteen over tot zakendoen.
Ze nemen dan vaak niet de tijd om de markt te checken voor de prijs elders...
- Koen
- Honda Goldwing
Ik vind dat wel een goeie Marcel, om die checklist tijdens de volgende techniekdag gewoon 's na te lopen.
Overigens klopt het wel wat Bert ook zegt, Motoport probeert natuurlijk ook om zelf de eventuele reparaties te mogen uitvoeren (logisch ook). Bij de eerste check in 2010 was de achterremschijf bijna aan vervanging toe. Een jaar later was exact dezelfde remschijf geen punt van aandacht.
Ik heb dus wel m'n twijfels bij de oprechtheid danwel nauwkeurigheid waarmee de check wordt uitgevoerd.
Overigens klopt het wel wat Bert ook zegt, Motoport probeert natuurlijk ook om zelf de eventuele reparaties te mogen uitvoeren (logisch ook). Bij de eerste check in 2010 was de achterremschijf bijna aan vervanging toe. Een jaar later was exact dezelfde remschijf geen punt van aandacht.
Ik heb dus wel m'n twijfels bij de oprechtheid danwel nauwkeurigheid waarmee de check wordt uitgevoerd.
Grtz! Koen

- lexter
Zo werkt het ook vaak met de winterstalling. Ik heb mijn motor voor stalling naar Jos Engbers Motoren in Tubbergen gebracht.
Ik kwam daar eigenlijk terecht via mijn rij instructeur, die er zeer goed over te spreken was.
Kijk je dan op hun website, zie je dat de winterstalling gratis is, als je de motor daar in die tijd een grote beurt laat doen.
De motor wordt eventueel gratis gehaald en gebracht (binnen 25 KM) Zonder de beurt kost het volgens mij € 69,95. t/m 1 maart.
mijn motor was er aan toe, incl nieuwe voorband, dus voor mij was dit een reden om daar naar toe te gaan.
Dit zullen natuurlijk meerdere dealers doen, omdat het normaal gesproken een wat rustiger tijd is.
Oh jah..Ik zie enkele keren Motoport voorbij komen... Daar komt mijn Deauville oorspronkelijk nieuw vandaan
Daar gekocht door de vorige (eerste) eigenaar. Motoport Venlo. Hij heeft wel een klein reisje gemaakt om in Twenterand te komen....
Alex
Ik kwam daar eigenlijk terecht via mijn rij instructeur, die er zeer goed over te spreken was.
Kijk je dan op hun website, zie je dat de winterstalling gratis is, als je de motor daar in die tijd een grote beurt laat doen.
De motor wordt eventueel gratis gehaald en gebracht (binnen 25 KM) Zonder de beurt kost het volgens mij € 69,95. t/m 1 maart.
mijn motor was er aan toe, incl nieuwe voorband, dus voor mij was dit een reden om daar naar toe te gaan.
Dit zullen natuurlijk meerdere dealers doen, omdat het normaal gesproken een wat rustiger tijd is.

Oh jah..Ik zie enkele keren Motoport voorbij komen... Daar komt mijn Deauville oorspronkelijk nieuw vandaan

Daar gekocht door de vorige (eerste) eigenaar. Motoport Venlo. Hij heeft wel een klein reisje gemaakt om in Twenterand te komen....

Alex
12-03-2021 Black Gloss - 2009 Honda NT 700 V Deauville
16-10-2024 Black Gloss - 2020 Honda Forza 300
'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
16-10-2024 Black Gloss - 2020 Honda Forza 300
'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
-
- Triumph Trophy SE
Je kan het natuurlijk zien als een manier om makkelijk het eea uit de zak van de klant te kloppen, maar je kan het ook als een extra service zien. Ze hoeven het niet te doen en zodra de klant dan aan de kant staat met een kapotte motor waar nog veel meer aan gefixt moet worden en wat makkelijk voorkomen had kunnen worden levert nog meer centjes op.
Mijn mening is dat t niet zozeer aftroggelend is, maar stukje service. Je hoeft niks bij ze af te nemen.
Mijn mening is dat t niet zozeer aftroggelend is, maar stukje service. Je hoeft niks bij ze af te nemen.
- Koen
- Honda Goldwing
@Jeroen: ik zie het ook zeker als een extra service en ze nemen ook best de tijd om alles na te lopen. Ik vind het ook niet meer dan logisch dat ze eventueel geconstateerde gebreken zelf (en dan uiteraard tegen het gewone tarief) willen herstellen. Zou dom zijn als ze dat niet zouden proberen.
Mijn twijfel over de kwaliteit van de controle kwam voort uit het feit dat iets wat het ene jaar "eraan zat te komen" volgens de opmerkingen op het formulier, het jaar erna geen punt van aandacht was maar gewoon "in orde".
Andere dingen, zoals de staat van de banden en een lekke voorvorkkeerring hebben ze wel correct geconstateerd en gemeld, dus daar heb ik vervolgens ook wat aan gedaan. Helaas voor Motoport was de prijs elders veel gunstiger...
Mijn twijfel over de kwaliteit van de controle kwam voort uit het feit dat iets wat het ene jaar "eraan zat te komen" volgens de opmerkingen op het formulier, het jaar erna geen punt van aandacht was maar gewoon "in orde".
Andere dingen, zoals de staat van de banden en een lekke voorvorkkeerring hebben ze wel correct geconstateerd en gemeld, dus daar heb ik vervolgens ook wat aan gedaan. Helaas voor Motoport was de prijs elders veel gunstiger...
Grtz! Koen