Het zwaai- en groet-topic.

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Re: Het zwaai- en groet-topic.

Bericht door Marcel »

Misschien kunnen we de wetsartikelen(5.4.51 en 64) eens opsturen naar (un-)Safetylights en vragen wat zij er van vinden.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ja, even vragen of zij hun licht er 's op willen laten schijnen ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
BertG

Bericht door BertG »

Los van wat wettelijk mag of gedoogd wordt:

Stel je rijdt (als motorrijder) op een weg met tweerichtingverkeer en een tegemoetkomende auto wil voor jou langs afslaan.
Dan ligt het voor de hand dat je (als motorrijder) je snelheid aanpast aan de omstandigheden,
zodat je kunt reageren als de automobilist toch per ongeluk voor je langs denkt te gaan.

Ik zou door het afremmen om mijn snelheid aan te passen niet de indruk willen wekken dat ik een lichtsignaal geef,
wat de automobilist zou kunnen opvatten als een seintje dat ik hem voor zou willen laten gaan.
Met alle gevolgen van dien.

Zo'n safety-light lijkt mij verre van safe.
Iemand die die kastjes niet kent zal een knipperende koplamp verkeerd interpreteren.
Zelfs iemand die die kastjes wel kent gaat er niet meteen van uit met een automatisch knippersignaal van doen te hebben.
Laatst gewijzigd door BertG op 03 aug 2011, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Heel goed argument Bert.
De heren van Safetylight doen hun naam hier geen eer aan.
Waarschijnlijk hebben ze zelf niet zover doorgedacht.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
FreBa

Bericht door FreBa »

Heel goed argument Bert.
De heren van Safetylight doen hun naam hier geen eer aan.
Waarschijnlijk hebben ze zelf niet zover doorgedacht.

Dag,
Ik ben het hier volslagen mee eens.
Mhg, FreBa
RonalT

Bericht door RonalT »

m@rtijn schreef:De Goldwingers zijn natuurlijk ook befaamd. Veel meer kun je op een motor niet krijgen. Ze gaan voor luxe en comfort. Schrikken niet van wat extra gewicht, dus hebben zelf meestal ook een buikje. Geen campeerders, maar hotelgangers. En cruisen liever, dan dat ze gas geven. laten zich niet uit de tent lokken. You love it or hate it...
En Gold Wing rijders zijn heel vriendelijke mensen. Ik kwam afgelopen vakantie in Italië een groep van circa 40 Gold Wings tegen en die zwaaide, toeterde of knipperde allemaal naar ons. Zodanig dat een achter ons rijdende kennis later vroeg: kende jij die mensen.... :tg

En geen kampeerders? Nou, er is een zeer grote groep die de halve aardkloot afreist om aan allerlei treffens deel te nemen in kleine en grotere tenten/jes tot aan een soort vouwwagentjes aan toe....

Deze GL1200 staat tijdens een vakantie in Frankrijk even uit te puffen, vraag me niet wat hij allemaal bij heeft, Maar een tent, 2 slaapzakken, kookgerei, stoeltje en dergelijke zijn er allemaal stevig aan vastgesjord.

Afbeelding
m@rtijn

Bericht door m@rtijn »

dag RonalT

Okay okay, je bent de laatst overgebleven Goldwing kampeerclub van Europa tegen gekomen. de laatste der Mohikanen. Een uitstervend ras die zich groeperen om niet in de vergetelheid te raken. Chapeau...

Overigens heb ik nooit beweerd dat Goldwingers niet aarddig zijn.

Een leuke anekdote. Vriend van mij is cameraman. Hij moest ooit in het oosten van het land een veldloop wedstrijd opnemen voor de regionale televisie. Weinig budget, dus had de organisatie zelf een motor geregeld. Een ervaren motorrijder die het al vaker had gedaan! Daar stond Henk met zijn gepoetste Goldwing!! Ze hebben het een ronde volgehouden in de modder. Toen is de Goldwing vast komen te zitten in de modder en is de cameraman te voet verder getrokken. Later hebben ze met 4 man aan die Goldwing zitten trekken om hem los te krijgen. haha. Henk met z'n Goldwing was geen groot suc6.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik kwam via Twitter onderstaand plaatje tegen, wat voor alle situaties (waaronder motorrijden) duidelijk maakt of je wel of niet moet groeten ;)
Afbeelding
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Prachtig! Is dat probleem eindelijk van de baan :!: :D
lexter

Bericht door lexter »

Zondag heb ik even in Duitsland getoert...., maar wat mij hier toch opvalt is dat hier de motorrijders lang niet allemaal groeten, een enkeling wel. Terwijl in Nederland toch bijna iedereen wel even het handje opsteekt... :up

:b
12-03-2021 Black Gloss - 2009 Honda NT 700 V Deauville
16-10-2024 Black Gloss - 2020 Honda Forza 300

'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Ik weet niet wat jullie allemaal doen, maar ik groet gewoon netjes. Ook groet ik netjes bij uitwijkende autorijders in de file.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
MMol

Bericht door MMol »

Ik groet (mits ik net de andere kant op kijk) alle motorrijders welke mij in het oog vallen. ook groet ik autorijdens die aardig voor mij wat uitwijken om mij door te laten in de file.

Is hier onderling een speciale groet ontwikkeld dat men kan herkennen dat we van dit forum zijn?
ik weet dat bmw rt forumleden elkaar de duim opsteken.

hier ook zo`n groet??
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Kunnen we wel ontwikkelen, heb jij een voorstel?

Misschien met 2 handjes zwaaien? :wn1

:apl :apl :apl :apl :apl :apl ik zie het al voor mij!!!!!!!!

:l :l
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Afbeelding

Hahaha...
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
m@rtijn

Bericht door m@rtijn »

Ik heb sinds kort handkappen. :brrr Dus de eerste tijd groette ik wel. Subtiel met vingertje omhoog. Maar dat had natuurlijk weinig zin. Niemand die het zag!!
Dus het groeten met handkappen is nog heel gedoe. Dan moet je op tijd beginnen, je hand van het stuur halen en echt even je hand boven de kappen uit halen!

Maar het wordt wel gewaardeerd de extra inspanning...er wordt massaal terug gegroet. :apl
BertG

Bericht door BertG »

Koen schreef:Ik kwam via Twitter onderstaand plaatje tegen, wat voor alle situaties (waaronder motorrijden) duidelijk maakt of je wel of niet moet groeten ;)
Afbeelding
Bijna alles draait erom of iemand een geestelijke beperking heeft.
En zoja, of je die zelf ook hebt.
:oops:
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Of er een speciale groet is weet ik niet. Voor mij is het linkerhand en rechtervoet. Linkerhand omhoog, maar deauville rijders omlaag doen? Wel leuk om af te spreken.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

ikkieman schreef: Linkerhand omhoog, maar deauville rijders omlaag doen? Wel leuk om af te spreken.
Deze begrijp ik niet? :wn1
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Frank, laat maar. Te moeilijk. Ik snap het zelf al niet eens meer. Dit was voor de koffie begon te werken. :brtl2
stxrider

Bericht door stxrider »

Ik groet iedereen, behalve chopperrijders en speciaal HD rijders. Ik wacht totdat die groeten.......... want vooral HD figuren hebben geloof ik een EGO probleem. Of ze anderen niet zien door al die schittering van het chroom in de zon, :wn1 ik weet het niet.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Arno,

dat type HD rijders groet niet omdat ze bang zijn dat er dan onderdelen van het stuur afvallen. Ze hebben beide handen nodig om de HD bij elkaar te houden ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
MMol

Bericht door MMol »

Die twee handjes de lucht in ga ik nog niet doen hoor:P
Maarja wat dan wel :uh

wellicht je wijsvinger opsteken, al doen meerdere dit ook bij een gewone groet. Naja ik heb geen idee eerlijk gezegd
Wel weet ik dat ik iedereen zo veel mogelijk probeer te groeten.
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

Hoepla , met die beentjes in de lucht :tg
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 : Honda nc750X dct :brrr
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Dat kan ook. Kijk maar:

http://www.youtube.com/watch?v=0sSMEgTY9J4" opent="in(nieuw);venster;

(na 36 a 37 seconden)
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Ja Hans, dat kan er maar één zijn. Maar in hetzelfde filmpje kan je ook kijken bij ongeveer 44 seconden. Heerlijk achteraan, voldoende verlichting en ontspannen rijden.
Overigens hebben BMW rijders vaak ook de neiging om alleen naar BMW rijders te groeten. Ik wil daar niet bij horen.
Bij Harley rijders rijden overigens vaak met een jet helm. Dat is om vliegen te vangen (tussen hun tanden).
Maar groeten doe ik meestal met mijn linkerhand en niet te veel buiten de windbescherming. Soms met mijn rechterhand als het handgas erop staat. En met mijn rechtervoet eigenlijk nooit (want ik haal haast nooit iemand in :tg ).
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Cor schreef:Soms met mijn rechterhand als het handgas erop staat.
Heeft jouw Deauville nog andere manieren om gas te geven dan? ;) Ik moet dat altijd met de hand doen...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Bericht door stxrider »

Gisteren ingehaald door de Politie (motor) van Den Haag. Zag hem van ver al aankomen (goed spiegelen ;) ). Ik stak mijn hand op. Was voor hem natuurlijk niet te missen en in het voorbij gaan deed hij het ook :D

Een :up voor deze agent!
Hans van D
Motorloos

Bericht door Hans van D »

Hier in Leiden groet de motorpolitie ook altijd. Het zijn ook maar mensen.
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Hier in 't zuiden ook allemaal vriendelijke motoragenten. Kom ook vaak marechaussee tegen, even vriendelijk.

Denk dat die lui allang blij zijn als iemand ze vriendelijk groet, de meeste verkeersdeelnemers zijn allesbehalve blij met deze dienders ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Mathijs

Bericht door Mathijs »

Ik groet vrijwel iedereen, maar niet als hij/zij hun verlichting niet aanhebben, zien en gezien worden.
Het valt mij wel op dat de heren van de Politie en van de KMar mij vaak eerder groeten dan ik hun :P zou dat kunnen komen door mijn kleding en motorkleur?? :P

Ik weet niet of het ook al besproken is in dit topic maar hoe is het groeten bij duisternis? richtingaanwijzertje ofzo?

effin.

Een linker hand, een rechter voet, altijd een vriend'lijke motorgroet ;)
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”