Als je dat invult moet je niet verbaast zijn als je brievenbus en mailbox volstroomt...
En als ze je telefoonnummer willen weten bellen ze je ook nog.
Ik reageer nooit op ongevraagde telefonische verkoopaanbiedingen. Mijn motto:
1. als ik er beter van wordt, wordt de ander er meestal slechter van. Dan is het niet logisch dat die ander mij belt. Dus wordt die ander er beter van en niet ik!
2. als ik een belangrijke transactie ga doen wil ik voorbereid zijn en me ingelezen hebben en niet 'eventjes' aan de telefoon beslissen bij iemand die ik niet kan zien.
3. als je punt 2 ter sprake brengt wil men je graag bedenktijd geven en je vastpinnen: niet doen, gesprek afkappen anders ga je toch voor de bijl op een later tijdstip.
Als je er aan toe bent dan neem je zelf de tijd en het initiatief wel, geloof me.
Mijn advies: vul je gegevens nooit ergens in. Zeker niet bij prijsvragen of voor klantenkaarten. Doe je het toch...doe het slim (lees verder).
Maar heel soms is het voordeel dat je krijgt het waard om het toch te doen. Je kunt dan de onderstaande truc uit halen.
Pas alleen op als met je gegevens (toegangs-/concert)kaarten op naam afgehaald dienen te worden bij de ingang van een gelegenheid.
Het kan zijn dat dan jouw gegevens gecontroleerd worden en je niet toegelaten wordt als ze niet overeenkomen met je legetimatiebewijs.
Maar voor de meeste situaties volstaat het volgende:
Vervang je voorletters of hele voornaam door (een verwijzing naar) de naam van het bedrijf.
Voorbeeld: bij Ikea zijn mijn voorletters I.K.E.A. En zo heb ik er nog een paar.
A.H. (Albert Heijn), V.E.H. (Vereniging Eigen Huis), etc.
Bij de KvK kun je ook gerust een verkeerd telefoonnummer opgeven! Idem bij de instantie die je website registreert.
Dat zijn 2 bronnen die vaak misbruikt worden om je te bellen! Of, geef het telefoonnummer van de vragende organisatie op. Ook leuk
Krijg ik nu onverwachte reclame/spam dan weet ik (via de voorletters in de adressering) wie mijn adres verkocht heeft en waar ik aan de bel moet.
Wist je trouwens dat je bij je gemeente kunt opvragen wie er naar jouw adresgegevens heeft gevraagd?
Wist je dat veel gemeente dat niet bijhouden terwijl ze dat wel verplicht zijn te registreren.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ooit een keer met een verzekeringsmaatschappij te maken gehad die 's avonds opbelde.
Ik vroeg aan de telefoniste hoe ze aan mijn gegevens waren gekomen en verzocht hen mij te verwijderen uit hun systeem.
De telefoniste antwoordde dat ik zelf mijn gegevens had afgestaan.
(Dit is een standaard antwoord om jou te misleiden of in verwarring achter te laten in de discussie.)
Ik antwoordde zeer duidelijk en nadrukkelijk dat dat niet het geval was. NOPE! NOT! NIET!
Ze antwoordde toen dat ik mijn gegevens misschien aan Wehkamp had 'gegeven' en dat was onderdeel van hun Holding oid.
(Dit was haar fout....hiermee kon ik de discussie winnen)
Als ik wilde, zo zei ze, kon ik een brief
sturen en verzoeken om mijn gegevens te verwijderen.
(Ook een standaard antwoord om drempels op te werpen en afmelden moeilijk te maken. In de hoop dat je het niet doet of vergeet)
Ik pareerde met: ik heb mijn gegevens niet aan u(w bedrijf) gegeven en ik heb nergens om verzocht.
Ik ga dus niet in actie komen, u gaat in actie komen en mijn gegevens verwijderen.
Daaraan toegevoegd: Ik heb ze afgestaan aan Wehkamp voor de financiële transactie,
niet om gespamd te worden en zeker niet voor misbruik van een dochtermaatschappij.
Hiermee was de zaak geregeld, ze zou mijn gegevens direkt verwijderen
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Sindsdien voor de zekerheid altijd de voorletter truc gedaan.
Geen bedrijf die erop reageert of iets aan doet dat jouw voornaam gelijk is aan hun bedrijfsnaam.
Het zijn geautomatiseerde processen.