Iemand bekend met een Suzuki V strom 650?

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniël
Motorloos
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 dec 2022, 08:39
Locatie: Hoorn

Iemand bekend met een Suzuki V strom 650?

Bericht door Daniël »

Iemand bekend met een Suzuki V strom 650?

Ik wil zoals jullie weten na het behalen van mn rijbewijs graag aan NT700 kopen, maar mijn instructeur zei mij eens te gaan kijken naar een V Strom 650 vanaf 2012. Ik heb natuurlijk youtube bekeken, daar staan geweldige filmpjes, maar ik zou graag ook eens van jullie horen hoe een V strom 650 rijd, wat de positieve en de negatieve kanten zijn.
Begin januari heb ik natuurlijk examen, maar tot die tijd moet ik het doen met andermans reviews en bevindingen dus proefrijden zit er voorlopig niet in.
Gebruikersavatar
De Deauco's
Bestuur Honda Deauville Club
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 aug 2013, 17:52

Re: Iemand bekend met een Suzuki V strom 650?

Bericht door De Deauco's »

We hebben dit onderwerp even afgesplitst van een ander onderwerp in het praatcafe.
Met vriendelijke groet,
De Deauco's


Wie wij zijn vind je hier

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Iemand bekend met een Suzuki V strom 650?

Bericht door Marcel »

Je zou eens kunnen vragen aan Jurg. Die rijdt op een V-Strom.....maar ik weet niet of dat een 650 is.
Het is in ieder geval zijn eerste motor dus een vergelijk met een Deauville heeft hij waarschijnlijk niet.

Je kunt natuurlijk even kijken bij de V-Strom club. Bedenk wel dat bijna iedere motorrijder zijn eigen motor altijd de beste vindt....... :tg .....geldt ook voor veel Deauville rijders overigens. :en1
Hoe dan ook, rondkijken kan geen kwaad. Voor je iets gaat kopen in ieder geval een uitgebreide proefrit...... wanneer je je rijbewijs hebt uiteraard.

Misschien is de NC750 dan ook wel wat voor je.
Daar rijden er genoeg van rond in de club.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Daniël
Motorloos
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 dec 2022, 08:39
Locatie: Hoorn

Re: Iemand bekend met een Suzuki V strom 650?

Bericht door Daniël »

Die NC750 laat ik even links liggen Marcel, dan zou ik geneigd zijn om meteen voor de DCT versie te gaan. Grote kans dat ik dan zit te prutsen met schakelen als ik een leenmotor mee zou hebben.
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Iemand bekend met een Suzuki V strom 650?

Bericht door Marcel »

Daniël schreef: 22 okt 2023, 21:56 Grote kans dat ik dan zit te prutsen met schakelen als ik een leenmotor mee zou hebben.
Daar zit wel wat in.....
Als je eenmaal goed zelfstandig kunt rijden, maakt het allemaal niet meer zoveel uit.
Het is net als fietsen, dat verleer je ook niet.......
Maar ja, ik heb makkelijk praten met meer dan 25 jaar rijervaring.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Jaap
BMW R1200RT
Berichten: 375
Lid geworden op: 04 okt 2017, 21:23
Locatie: Aalten

Re: Iemand bekend met een Suzuki V strom 650?

Bericht door Jaap »

Ik heb een poos op een 650 gereden. Prima motor, niks mis mee. Niet voor niets een van de meest verkochte motoren op de Nederlandse markt. Verwacht geen uitzonderlijke prestaties, hij blinkt uit in gemiddeld zijn.
Zijn uitstraling is allroad, maar hij is vooral bedoeld voor de weg. En daar doet hij het prima.
- Motor vind ik het meest geschikt voor wat langere afstanden met niet al te veel kort bochten werk . Hij is stabiel bij hogere snelheden.
- Voor het echt korte bochtenwerk, bv om vlot door het verkeer te komen in de stad, is hij minder geschikt.
- Motor is vrij hoog, ook het zwaartepunt is vrij hoog. Voor een beginner die niet al te groot is, zou ik deze motor daarom niet direct aanraden, het is echt wennen.
- De 2 cylinder V-twin motor geeft meer vermogen dan je wellicht zou verwachten voor een 650cc. Vermogen wordt heel geleidelijk afgegeven, wat fijn rijdt. Wel is veel schakelen nodig om vlot te blijven rijden. T.o.v. een 4 cylinder, rijdt het toch wat onrustiger.

Mijn tip zou zijn om 'gewoon ergens een keer uit te proberen. Want je kunt iedereen vragen om z'n mening, maar zelf ervaren - al is het maar een half uurtje - geeft je de meeste info.
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”