Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3827
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Cor »

Mooi verslag Hennie. Leuk om te lezen dat er ook CC op zit :shock: :tg
Er nadert wel een dilemma aan de horizon.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Hennie
Honda ST1300
Berichten: 313
Lid geworden op: 03 mar 2013, 15:06
Locatie: Lathum

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Hennie »

Hoi Frank, ja ik weet het. Toen ik m'n Deauville pas had ben ik daar serieus mee bezig geweest. Ook berekend dat het verbruik op de display pakweg 10% zuiniger aangaf dan werkelijk. Tja, helaas is het verschil nog steeds ong. 10%. Het zal dus echt wel door m'n rechterpols komen. Het laatst half jaar voelt m'n Deauv wat meer aan als een bromfiets en ben ik wat "makkelijker" gaan rijden.

Hennie
Na ruim een jaar zeer tevreden op m'n Deauville gereden,
ga ik nu fluitend door het leven op m'n Pan.
Hennie
Honda ST1300
Berichten: 313
Lid geworden op: 03 mar 2013, 15:06
Locatie: Lathum

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Hennie »

Ja Cor, dat weet je toch. Een motor zonder CC's is geen motor maar een fiets.
Jouw dilemma zie ik niet

groet
Hennie
Na ruim een jaar zeer tevreden op m'n Deauville gereden,
ga ik nu fluitend door het leven op m'n Pan.
Bennos

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Bennos »

Zeg, hoe kan ik aan die CC komen?
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14089
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Marcel »

PB naar Cor.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Bennos

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Bennos »

Ga ik doen, dankje!
Hennie
Honda ST1300
Berichten: 313
Lid geworden op: 03 mar 2013, 15:06
Locatie: Lathum

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Hennie »

.....
Laatst gewijzigd door Hennie op 06 aug 2014, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Na ruim een jaar zeer tevreden op m'n Deauville gereden,
ga ik nu fluitend door het leven op m'n Pan.
Bennos

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Bennos »

Misschien :ot
Gezien het over andere motoren gaat...
Zo een
http://link.marktplaats.nl/m834493715" opent="in(nieuw);venster;
Of zo een
http://link.marktplaats.nl/m834457110" opent="in(nieuw);venster;

Zou ik er best bij willen hebben, schijnt ook leuk te rijden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14089
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Marcel »

Vandaag een veel te kort ritje gereden op een Triumph Explorer 1200.

Het blok is hetzelfde, hoewel iets anders getuned, als dat van de Trophy.
Schakelen en rijden gaat als vanzelf.
80 in de zesde versnelling is geen probleem.
Power en koppel zat.
Lekker gooi en smijtfiets voor bochtige weggetjes binnendoor.

De ervaring op de snelweg vind ik iets minder.
Je zit nl. vol met je snoet in de wind. Helm en vizier dicht dus.
Alle wind komt op je helm en vol op m.n. de bovenarmen en de schouders.
Het was vandaag wat fris (18 graden) waardoor je het relatief sneller koud krijgt.
Als de temperatuur nog verder daalt dan is dat geen aanrader.
De Deauville geeft (ook zonder V-stream scherm) veel meer bescherming.
Probleem schijnt een stuk minder te zijn na het monteren van een hoger scherm.
Dat zou je dan wel moeten kunnen testen voor je zo'n machine aan gaat schaffen.

Het blok is door de drie cilinders, enorm soepel. Het rijdt enorm fijn en trillingsvrij.
Voor de rest heb ik nergens op gelet, want de fiets moest binnen een half uur weer terug zijn.
Ik was dus meer bezig met de weg zoeken (lastig zonder navigatie) en kon zodoende weinig aandacht schenken aan het dashboard en alle mogelijke instellingen.

Oh ja, de zithouding is OK. Lekker hoog. Stuur is lekker breed en staat relatief ver naar voren vond ik. Maar dat kan ook komen omdat ik stuurverhogers heb op mijn Deauville.

Conclusie:
Wel een fijne fiets maar biedt te weinig bescherming aan iemand die veel kilometers maakt.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7064
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Nu het verslagje ook op http://www.thecoolwall.eu" opent="in(nieuw);venster; staat zal ik het ook even hier delen:
Dinsdagochtend, 16 juni 2014 staat er voor mij een mooi glimmend en zwart gevaarte van meer dan 380 kilo, bijgenaamd de Victory Boardwalk, te wachten om eens door mij aan de tand gevoeld te worden.

Allereerst zal ik mijzelf even voorstellen. Ik ben Jeroen Penterman, rij sinds 4 jaar motor met gemiddeld zo'n 30.000 km per jaar onder de verschillende sets banden. Inmiddels heb ik zelf drie motoren gehad; een honda deauville 650 uit 1998, een Yamaha XJ900s diversion uit 1999 en nu rijd ik sinds een half jaartje een honda st1300 pan European Abs uit 2002. Eigenlijk allemaal cardangedreven motoren die gemaakt zijn om kilometers te vreten alsof het het einde der tijden is. Hoe rijdt het dan om met een cruiser te rijden? Nou, om kort door de bocht te zijn, wil de Boardwalk best wel rijden.

Wat mij als eerste opviel is dat ondanks het een 1731 cc, 50 graden V-twintig met injectie en luchtkoeling is, het geluid uit de pijpen erg beleefd is. Niet luider dan mijn standaard dempers van de pan European. Als je dit van een cruiser wenst zul je toch in de erg dikke accessoire catalogus van Victory/Polaris moeten snuffelen of lak hebben aan de regels en zelf aan het werk willen.
De motor heeft in elke versnelling ongelofelijk veel koppel en pakt goed op, mits je boven de 1500 toeren blijft. Inhalen zonder terugschakelen zorgt voor een onmiddellijke glimlach op je gezicht en een heerlijke duw in je rug waarbij je je voortbeweegt op een geweldige golf van 140 Nm koppel. ! Het motorblok geeft je daarbij een goed aanwezige, niet irritante feedback in je zadel.

In tegenstelling tot veel Amerikaanse wegen zul je in Nederland vrij snel een bocht tegenkomen waardoor je ook moet sturen. Laat de motor nou daarin een verrassing voor mij zijn. Ik had verwacht dat het gewicht de motor zo lomp zou maken dat de bochten bijna niet te doen zouden zijn. Wat kwam ik hier snel op terug zeg... De Boardwalk lijkt niets liever te willen dan lekker glooiend bochtjes rijden. Dit komt door een erg laag zwaartepunt in combinatie met een goed ontworpen frame, gespaakt 17 inch dikke en ook erg brede band. De motor mag misschien licht sturen maar verwacht niet om even het geheel op z'n kant te leggen. De brede, lage treeplanken raken vrij snel de grond en zelfs bij het oprijden van een snelweg is het dan erg makkelijk om de aluminium treeplanken wat in te korten.

De motor heeft enkele leuke visuele effecten die zeker gezien mogen worden zoals het gepoedercoate blok met gefreesde zijkanten van koelribben, spaakwielen, ver doorlopende spatborden voor en achter, een mooi accent op het voorspatbord en mooi gefreesde aluminium veerpoten. Het motorblok beschikt zoals genoemd over injectie waardoor het verbruik toch met 1:18 netjes te noemen is. Ook een leuke feature is de digitale snelheidsmeter waarbij de keuze gemaakt kan worden tussen mijl/uur en kilometer/uur. Ook de dagteller en totale kilometerstand wordt vervolgens omgerekend zodat de motor makkelijker mee kan naar Engeland of de VS of vice versa. Het mooie, goed afgewerkte, prachtig verchroomde stuur is lekker breed en heeft mooie, taps toelopende handvaten en stuurgewichten die de glooiende lijnen verder accentueren. Ook een leuk detail is de doorlopende verhoogde lijn over de rug van het voorspatbord, de tank, het achterspatbord en LED-achterverlichting. De koplamp is prominent aanwezig en is een mooie blikvanger. Jammer is dan dat er geen gebruik is gemaakt van LED-dagrijverlichting maar de traditionele halogeenlamp doet z'n werk ook uitstekend. In dezelfde stijl als de taps toelopende stuurgewichten zijn ook de knipperlichten erg mooi verwerkt.

Het zwakke punt van de motor komt naar voren wanneer het nodig is om te remmen. De motorrem is voorspelbaar, maar bij de remklauwen wordt het verhaal anders. Ik ben gewend om netjes 80% van de remdruk voor te hebben terwijl de rest achter gebruikt wordt om te vertragen. De enkele schijf voor kan niet echt de massa van de motor aan. De vering duikt vrij hard en de achterrem vertraagt harder dan de voorrem. Naar mijn mening zou een dubbele schijf voor niet meer dan gepast zijn. Zeker voor dit geld! Ook zou ABS niet misstaan aangezien de achterrem niet veel gevoel doorgeeft.

Overigens is de motor niet vrij van verdere kritiek. De schakelpook heeft zijwaarts enkele centimeters speling, net als de achterrem wat niet hoort bij een gloednieuwe motor. Het zadel is gericht op achterover leunen, maar daarvoor zijn mijn armen ongeveer 5 centimeter te kort. Terwijl ik met 1 meter 77 toch redelijk gemiddeld ben qua lengte. De treeplanken zaten ten opzichte van het zadel ongeveer 3 cm te laag om echt comfortabel te zitten.!
Wil je vervolgens toch rechtop gaan zitten krijg je alle klappen direct op je rug door terwijl je achterwerk ongemakkelijk in de ronding van het zadel zit. Op de motor zit je ver voorover en geweldig breed met de voeten en handen, maar op snelheid heb je veel last van wind waardoor je je spieren snel gaat voelen. Hierdoor worden lange afstanden dan ook snel oncomfortabel.!
De achterbrug is mooi smal van vorm, maar het scharnierpunt had beter afgewerkt kunnen worden met een sluitkapje in plaats van een blote moer, net als een stuk of tien meer zichtbare bouten die of zwart gespoten hadden kunnen worden of mooi afgedekt kunnen worden met een verchroomd dopje. Dat zal voor een fabrikant ook niet de kosten zijn.

Ook valt er relatief veel bedrading te zien zoals een lambda sonde die niet afgedekt is waardoor het geheel op een motor van kaal bijna €20.000 vrij slordig overkomt. Overigens moet je hier goed voor kijken voor je dingen gaan opvallen, want van een afstand is het gewoon een verdomd mooie m!otor.!
Al met al is dit een leuke motor voor een klein toertje met lekker veel glooiende wegen. Maximaal zo'n 150 kilometer lijkt mij verstandig in plaats van de 330 kilometer die ik ermee afgelegd heb. Aan het eind van de dag had ik last van mijn rug door de voorovergebogen zitpositie maar stapte ik af met een glimlach op mijn gezicht vanwege het geweldige motorblok en het frame. Remmen doe je meestal op de motorrem en misschien een vrij stevig kneepje van de voorrem is voldoende om rustig tot stilstand te komen. Als je alleen op de voorrem en achterrem afgaat kom je meer dan eens tot stilstand midden op een kruising uit angst voor een blokkerend voorwiel. Voor de wat langere dames en heren is de zitpositie misschien meer ideaal om op een mooie zomerse dag het leer aan te trekken en rustig over glooiende weggetjes te rijden om vervolgens bij een restaurant begerende, jaloerse blikken te krijgen. Want zo'n uniek, zeldzaam en gelikt plaatje zul je niet vaak voorbij zien komen in ons Nederlandje.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Bennos

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Bennos »

Mooi verhaal! :up

Maarre, een V-twintig? ;)
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Koen »

Auto-correct Bennos ;)

Leuk verhaal Jeroen!
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Bennos

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Bennos »

Ik weet het, maar had er beeld bij :tg
Gebruikersavatar
Ingrid
BMW R1200RT
Berichten: 634
Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:07
Locatie: Boekel

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Ingrid »

Jeroen,

Jouw beroep: Voor een motormagazine motoren testen en verslag ervan doen. :up
Plaatje van deze motorfiets opgezocht. Ik word er al bang van als ik hem zie.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7064
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Helaas, Ingrid. Was het maar zo'n feest. Nee, dit was op uitnodiging van Erik van Lent.
Ik ben zelf medisch analist in het IJsselland ziekenhuis in Capelle aan den IJssel.
Overigens is het echt wel een slagschip, maar voel je het gewicht niet in je stuur of bij het rijden zelf. Ook langzaam rijden gaat prima. Dat komt omdat het zwaartepunt van de motor zo ongeveer op 5 cm hoogte zit.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Bennos

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Bennos »

Grappig Jeroen, oom van mijn vrouw is dan een collega van je :mrgreen:
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7064
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Over wie hebben we het dan?
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14089
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Marcel »

Afgelopen zaterdag zag ik een mooie blauwe K1600GT staan bij een BMW dealer.
De motor was in consignatie gegeven. De eigenaar moest er blijkbaar van af.
Aangezien ik toch op zoek ben, heb ik gelijk maar een afspraak geregeld om proef te rijden hetgeen vandaan is geschied.

"En hoe rijdt dat nou, zo'n Kaatje?" werd me al via FB gevraagd.
Niet slecht, en daarmee doe je de motor zwaar tekort.
Het rijdt nl SUPER.
Wat wil je: 160 PK, 6 cilinders en 6 versnellingen.

De vraag is eigenlijk meer: Wil je dat allemaal wel?
Vooral die 160 PK. Wat moet je daarmee in Nederland in de Randstad?
Volledige overkill, maar het rijdt wél zoals al gememoreerd.
Door die 160 Pk en het enorme koppel van 170 Nm (geloof ik) schuif je na iedere bocht wel gewoon naar achteren omdat de motor onder je vandaan schiet als je enthousiast aan de (elektronische) gashendel draait.
Prima respons op het gas dus en een soepele versnellingsbak.
Schakelen en gasgeven gaat dus makkelijk en ongemerkt rijd je natturlijk veel te snel.

Op de A6 toch even vol het gas opengedraaid, maar toen de Zumo 202 aantikte snel maar weer terug naar normale snelheden.

Er zijn heel veel elektronische instellingen waarvan alles op normaal was ingesteld.
Tussen de stand normaal en sport heb ik weinig verschil gemerkt. Comfort stand is wel iets ....euh....comfortabeler dan normaal.
We hebben het hier dan over de elektronische instelling van de vering.

Traction control stond ook op normaal en dat heb ik ook zo maar gelaten.

De Deauville is ongeveer 245 kg. De K1600 is ruim 80 kg zwaarder. De laatste is echter veel makkelijker op te bokken. Dat was heel verrassend. Rijden gaat als vanzelf. Gewicht speelt, mede door het vermogen en koppel, totaal geen rol.

Het zadel heb ik in de hoogste stand laten zetten. Hierdoor stak ik waarschijnlijk iets boven het scherm uit. Iets turbulentie maar niet echt hinderlijk. De Triumph Trophy geeft echter meer bescherming.

De handvatten vind ik zelf wat smal. Die zouden wel wat dikker kunnen. Misschien een kwestie van gewenning omdat ik op de Deauville handvatverwarming gewend ben waardoor deze wat dikker zijn. Handvatverwarming zat ook op de K1600 maar dus toch smalle handvatten.

Op een rechte N-weg even gekeken hoe de machine reed met losse handen. Helaas spoort deze fiets niet goed waardoor ik flink naast de fiets moest hangen om überhaupt maar rechtuit te kunnen blijven rijden. Volgens de dealer zou dit aan de banden kunnen liggen maar die zaten er pas 8000 km onder. Vreemd dus. Of heeft de machine een optater gehad?

In een testverslag al gelezen dat de machine vanaf 1500 toeren in de 6e versnelling (dan rijd je 60 km/uur) moeiteloos oppakt en versnelt. Bij 4000 toeren, dan rijd je al 120 km/uur, krijg je nog een schop onder je kont omdat dan blijkbaar het volle vermogen pas loskomt. Prachtig! Nuttig? Mwah....
Feit is dat het dus niet uitmaakt in welke versnelling je rijdt. de machine heeft, dat mag duidelijk zijn, voldoen "over".

Nu is de hamvraag: Gaat dit hem dan worden na 2 jaar zoeken?
Geen idee. Ik laat jullie nog even in spanning.

Vriendelijke groet,

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Bennos

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Bennos »

Marcel, klinkt goed!!
Ook een van mijn droomfietsen maar hoofdzakelijk de prijs alsmede wat kostbare betrouwbaarheidsproblemen houden mij tegen BMW te gaan rijden.
Succes met je keuze, ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Ingrid
BMW R1200RT
Berichten: 634
Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:07
Locatie: Boekel

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Ingrid »

Hoezo kostbare betrouwbaarheidsproblemen Ben?
Het hele korps sjeest op een BMW rond om boeven te vangen.
Met een witte K 1200 RT mag je mij straffen. :twisted: 8)
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
Bennos

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Bennos »

Dat zegt niets Ingrid...
Google maar eens wat in de rondte over BMW specifieke problemen als in puin gedraaide cardans, koppelingen, versnellingsbakken en olieverbruik.
Niet te vergeten de ESA problemen en fa zo nog maar even door.
Gebruikersavatar
Ingrid
BMW R1200RT
Berichten: 634
Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:07
Locatie: Boekel

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Ingrid »

Dan ben ik genezen. Wordt het t.z.t. toch een ST1300. :tg
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7064
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Groot gelijk vwb die ST1300. ;)

Oh, en dat er veel van verkocht wordt en de polies erop rijdt wil niet altijd zeggen dat het goed is. Er is een reden dat de KMAR bijvoorbeeld op FJR 1300's rijdt. In de states rijdt de politie nog vaak op guzzi's en/of harley's.
Een ander voorbeeld waarbij stijl misschien boven functie gaat is de carabinieri in Milaan. Daar mogen ze rondcrossen op MV Agusta Rivale 800's. ;)
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Koen »

Het zijn dan nog niet eens zozeer de mankementen die het echte probleem vormen, want er zijn merken die daar ook wel eens last van hebben en dat vervolgens proactief netjes oplossen.

Wat BMW (te vaak) doet is wachten tot het mis gaat. Wanneer het mis gaat kan het ook flink mis gaan. Er zijn verhalen bekend van falende remmen door een defecte ABS-pomp, van vastlopende cilinders bij hoge snelheden enz.
Da's het betrouwbaarheidsprobleem.

Het tweede probleem wat vervolgens om de hoek komt kijken bij BMW is dat men dan de eigenaren zelf voor de kosten laat opdraaien om de fouten te herstellen.
Da's dan het kostbare.

De combinatie heeft mij doen besluiten BMW links te laten liggen toen ik een vervanger voor de Deauville zocht.

De Goldwing heeft ook wel eens problemen (recent nog bericht gehad over vastlopende remcilinder met oververhitting of brand tot gevolg), maar Honda haalt dan de desbetreffende motoren terug en herstelt het euvel onder garantie. Ook bij oudere modellen.
Da's dan Honda. :tg
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Hennie
Honda ST1300
Berichten: 313
Lid geworden op: 03 mar 2013, 15:06
Locatie: Lathum

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Hennie »

Vorige week sprak ik tijdens een koffiestop een Harley-rijder. Hij rijdt ook de winter door. Toen ik hem vroeg of hij wel eens problemen had met zijn Harley zei hij: nee, dit type is de Honda van de Harleys! Ik weet niet meer welk type het was maar die opmerking vond ik kenmerkend.

Hennie
Na ruim een jaar zeer tevreden op m'n Deauville gereden,
ga ik nu fluitend door het leven op m'n Pan.
Bennos

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Bennos »

@Koen....

Juist, perfecte aanvulling op wat ik eerder al postte.
Een van deze verhalen komt uit mijn kennissenkring, wat een gelazer met de importeur! :sh
Motor was nog geen 3 jaar oud met 25k op de teller.
Gebruikersavatar
Ingrid
BMW R1200RT
Berichten: 634
Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:07
Locatie: Boekel

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Ingrid »

De duivel doet het altijd op één hoop.
Bij toeval hoorde ik nu een verhaal van een BMW rijder bij wie de voorremmen in één keer blokkeerden op de snelweg. Hij werd gelanceerd. Hij overleeft het en van de BMW was alleen nog de kentekenplaat heel.
Je hebt maar 206 botten en daar moet je zuinig op zijn. Toch maar géén BMW.
Eerlijk gezegd snap ik niet dat BMW dit zich op zijn hals haalt.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7064
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Nou, ik kan je vertellen dat het nog erger kan met BMW. In 2012 bleek er een probleem te zijn met de S1000rr supersport machine van BMW. Bleek dat drijfstangbouten niet geborgd waren met loctite (wat zal het zijn? €10 per fles consumentenprijs? waar je 200 bouten mee vastdraait?). Hierdoor is op aragon (motorcircuit) een dode gevallen omdat de S1000rr olie over het circuit heeft lopen lekken. De achteropkomende rijder heeft het hierdoor niet kunnen navertellen.
Nee, als ik een verhaal weet van goede communicatie en klantenservice vanuit een merk fabrikant is het Triumph met de Trophy SE.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Bennos

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Bennos »

Dan waren er wel meer bouten niet geborgd als ie olie heeft lopen lekken....
Nee, geef mij maar een jap, al vind ik BMW's schitterende machines!
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”