Nog iets meer dan een maand en dan gaan we richting Wasserliesch
Dit jaar hebben wij weer meer motoren dan het afgelopen seizoen.
Om het een en ander goed te organiseren hebben we ook voor dit jaar weer een klein draaiboek gemaakt.
Deze komt hier binnenkort te staan en dan zullen ook de routes te downloaden zijn. Hou dit topic dus in de gaten.
Om vast op enkele zaken vooruit te lopen, vragen we om de volgende punten met aandacht te lezen en te verzorgen.
- zorg dat je motor technisch in orde is.
- zorg er voor dat je verzekering in orde is (bijv. reisverzekering)
- Zorg ervoor dat je hulp krijgt, bij pech onderweg.(lid ANWB -KNMV)
- Geef per mail (Frank) een bereikbaar nummer van thuis door, voor het geval van een calamiteit.
- Samen uit, samen thuis.
- Uitgangspunt is dat we picknicken.Bij regen lunchen we in een restaurant, dit wordt per dag bekeken
- Heb je geen navigatie, dien je een een geprinte routebeschrijving bij je te hebben ivm aansprakelijkheid voorrijders in Duitsland
- Het meerijden aan deze tocht, is geheel op eigen verantwoordelijkheid en voor eigen risico.
- Print het draaiboek uit en neem deze mee.
Wij willen graag een telefoonnummer van diegene die wij in Nederland (thuis) kunnen bellen bij een calamiteit.
Willen jullie bij het telefoonnummer zetten wie de persoon is en de relatie tot die persoon.
Deze nummers blijven alleen in bezit van het bestuur en zullen na deze rit worden vernietigd.
Graag VOOR 26 augustus opsturen.
De vrijdag is een dag die je vrij kunt besteden.
Er zullen deze dag, vanuit de club, ook geen voorrijders zijn.
Er zullen 2 routes worden aangeboden door de toercommissie. Het gaat om een lange en een korte rit.
De toercommissie heeft de lange versie gereden en dit is een route die redelijk vermoeiend is en bedenk er is de volgende dag weer een rit.
Er is ook een mooie verkorte versie uitgezet.
We rijden de heen en terugreis over de snelweg belangrijk om te lezen hoe we dat graag zien. hier staat het een en ander beschreven
Gaan we inhalen, gaan eerst de linksrijders naar links en dan de rechtsrijders, gaan we terug naar de rechterbaan gaan eerst de rechtsrijders naar rechts en daarna de linksrijders.
Rij compact, rij baksteengewijs en zorg dat er geen grote afstand ontstaat tot je voorganger. Hiermee voorkom je (meestal) dat andere weggebruikers zich tussen de groep mengen, waardoor de groep uiteen valt.
Een leuke en informatieve site om eens door te lezen is http://www.luiemotorfiets.nl/" opent="in(nieuw);venster;.Hierbij informatie over de snelheden die gereden worden in Duitsland.
De maximale snelheid in Duitsland met de auto is binnen de bebouwde 50 km/h, buiten de bebouwde kom 100 km/h en op de snelwegen geldt alleen een richtsnelheid van 130 km/h. Er is dus geen snelheidsbeperking tenzij anders aangegeven.
In Duitsland staan bij kruispunten buiten de bebouwde kom, borden met de aanduiding 70 kilometer per uur.
Je zult merken dat er in Duitsland door de voorrijders buiten de bebouwde kom, iets vlotter gereden wordt, maar veiligheid is altijd het belangrijkste uitgangspunt.
Neem bochten op een voor jouw prettige en veilige manier, maar accelereer daarna de bocht goed uit.
Ga niet boven je kunnen rijden, want samen uit, samen thuis.
Een tip!
Mocht je nog niet veel ervaring hebben met het rijden in bergen en op bochtige wegen, neem dan positie vlak achter de voorrijder.
Wij hebben er ontzettend veel zin in en wij hopen dat jullie dat ook hebben.