Honda ontwikkeld een driewieler.
- jack-f
- Kawasaki Vulcan
Honda ontwikkeld een driewieler.
Volgens het Amerikaanse motortijdschrift motorcycle.com http://www.motorcycle.com" opent="in(nieuw);venster; is Honda bezig met de ontwikkeling van een driewieler zoals de Piaggio MP3 en de Peugeot Metropolis en de Quadro 350D. Ben benieuwd.
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
-
- Honda NC750X DCT
Re: Honda ontwikkeld een driewieler.
ga je weer driewieler rijden jack 

- jack-f
- Kawasaki Vulcan
Neen, zeker niet, maar iedereen heeft hier de mond vol over de weinige ontwikkelingen bij Honda of over de afzichtelijke modellen, nu dit is weer een heel nieuwe ontwikkeling bij Honda die we van Honda nog niet kende. Misschien wordt het nooit wat. 

Heeft alles te maken met Europese rijbewijsregels...
en eigenlijk heel weinig met motorrijden.
Ik heb er nooit op gereden maar heb eens een echte motorrijder gesproken en die vond het niet te vergelijken.
en eigenlijk heel weinig met motorrijden.
Ik heb er nooit op gereden maar heb eens een echte motorrijder gesproken en die vond het niet te vergelijken.
- Koen
- Honda Goldwing
Jack hier is ervaringsdeskundige, als driewielrijder en als "echte motorrijder" (beetje vreemd begrip, wanneer ben je "een echte"?).
Ik heb zelf ook een een klein stukje op zo'n MP3 gereden en ik moet zeggen dat ik alleen het schakelen miste. Verder voelt het als een gewone "echte" motor. Bovendien kun je er net zo makkelijk mee omkukelen als met een tweewieler, dus als het bij het "echte motorrijden" om de balans gaat, dan telt zo'n driewieler ook gewoon mee wat mij betreft.
Ik heb zelf ook een een klein stukje op zo'n MP3 gereden en ik moet zeggen dat ik alleen het schakelen miste. Verder voelt het als een gewone "echte" motor. Bovendien kun je er net zo makkelijk mee omkukelen als met een tweewieler, dus als het bij het "echte motorrijden" om de balans gaat, dan telt zo'n driewieler ook gewoon mee wat mij betreft.
Grtz! Koen

- Rico
- Honda VFR
Tja, een tweewieler rijd toch wel lekkerder inderdaad. De MP3 komt een heel eind om je de motorbeleving te geven maar is toch wat minder makkelijk de bocht in te gooien is mijn mening. En vind het heerlijk op de motor van de vibraties af te zijn die je op de MP3 toch wel had, volgens dealer komt dit doordat de 2 kleine voorwieltjes en de ophanging meer "werken" dan de voorwielophanging van een motor, de scooterconstructie zal ook op zich al minder stijf zijn denk ik. 1 cilindermotor vibreert misschien ook wel meer dan een 2 of 4 cilinder? En schakelen is natuurlijk ook heel anders rijden dan afhankelijk zijn van de schakelmomenten van de variomatic. Vind langzaam manoeuvreren op de motor door het zelf kunnen schakelen en doseren van koppeling, gas en rem en de minder logge voorwielophanging in ieder geval een stuk prettiger.
En de zit is op een motor toch wel een heel stuk beter met de tank tussen je benen die houvast geeft bij het rijden. Ik hoef dus ook niet terug naar een driewieler, en dan ben ik nog niet eens echt begonnen op de motor!
En de zit is op een motor toch wel een heel stuk beter met de tank tussen je benen die houvast geeft bij het rijden. Ik hoef dus ook niet terug naar een driewieler, en dan ben ik nog niet eens echt begonnen op de motor!
Triumph Tiger 1050
- jack-f
- Kawasaki Vulcan
Sluit mij als ex. MP3 rijder aan bij het verhaal van Rico, vooral de twee kleine voorwielen gaven veel vibratie door tijdens het rijden. Verder geen lelijk woord over de MP3 maar ik heb het wel gehad. 

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Zo'n driewieler is toch OOK een afzichtelijk ding??jack-f schreef:Neen, zeker niet, maar iedereen heeft hier de mond vol over de weinige ontwikkelingen bij Honda of over de afzichtelijke modellen, nu dit is weer een heel nieuwe ontwikkeling bij Honda die we van Honda nog niet kende. Misschien wordt het nooit wat.

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- jack-f
- Kawasaki Vulcan
Wij zijn toch het land van de vrije meningsuiting, staat de TV en de kranten bol van, dus ook jouw mening RESPECTEREN we. 

Van 'mijn' motorgarage, die een aantal MP3's in onderhoud heeft hoor ik alleen maar ellende......
Scheurtjes in cilinderkoppen elektronicaproblemen etc. etc.
Bij 70k moet je zo'n ding opruimen, was zijn advies.....
Scheurtjes in cilinderkoppen elektronicaproblemen etc. etc.
Bij 70k moet je zo'n ding opruimen, was zijn advies.....
- jack-f
- Kawasaki Vulcan
Ik weet niet wie jouw garage is, maar geloof mij maar, er zijn in Nederland maar twee echte MP3 dealers die er echt verstand van hebben. De andere kunnen ze alleen maar verkopen, maar betrouwbaar onderhouden is iets geheel anders. Ik kan in ieder geval iemand die zonder veel problemen meer dan 100.000km. op zijn MP3 gereden heeft.

Ja, als zo'n ding altijd een baasje heeft gehad die hem zorgvuldig en netje heeft onderhouden zal er ook weinig aan de hand zijn.
Het heeft ook te maken met hoe er mee omgegaan is, netjes warmrijden etc.
Het is en blijft nog altijd italiaans spul, heeft nou eenmaal geen goede reputatie, zowel de auto's als de motoren niet.
Het heeft ook te maken met hoe er mee omgegaan is, netjes warmrijden etc.
Het is en blijft nog altijd italiaans spul, heeft nou eenmaal geen goede reputatie, zowel de auto's als de motoren niet.
- jack-f
- Kawasaki Vulcan
Mijn vrouw rijdt al jaren Fiat en in onze camper(s) zit(zat) ook een Fiat Diesel motor. Nooit problemen mee gehad op een keer na, een defecte ABS computer. Die kostte echt geld. Maar voor de rest geen problemen met Fiat.
NB. Bij de MP3 kon de electrische afdeling wel eens voor problemen zorgen, maar ik heb er de twee jaar dat ik hem bereden heb nooit problemen mee gehad.

NB. Bij de MP3 kon de electrische afdeling wel eens voor problemen zorgen, maar ik heb er de twee jaar dat ik hem bereden heb nooit problemen mee gehad.
-
- Honda ST1300
- Contacteer:
Smaken verschillen maar ik vind het net een rijdende plee.
Twijfel ook altijd of ik wel of niet mijn hand op zal steken (behalve als ik Jack zie)

Twijfel ook altijd of ik wel of niet mijn hand op zal steken (behalve als ik Jack zie)

Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
- Rico
- Honda VFR
Balhoofdlagers zijn ook berucht bij de MP3, en je bent aan de beurt qua kosten als deze vervangen moeten worden.
Triumph Tiger 1050
Het kwam er op neer dat de doorsnee Japanse motorfiets veel langer meegaat.
Ik neem aan Jack, dat jij er geen 70k op had staan en er ook niet op hebt gezet in de 2 jaar?
De jouwe was toch nieuw?
Ik neem aan Jack, dat jij er geen 70k op had staan en er ook niet op hebt gezet in de 2 jaar?
De jouwe was toch nieuw?
- jack-f
- Kawasaki Vulcan
Mijn topic ben ik gestart over een nieuwe ontwikkeling bij
Honda n.l. een driewieler. Heeft Honda weer eens een volledig onverwachte ontwikkeling begint hier praktisch iedereen over een Italiaan n.l. de MP3.
Honda n.l. een driewieler. Heeft Honda weer eens een volledig onverwachte ontwikkeling begint hier praktisch iedereen over een Italiaan n.l. de MP3.

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Schijnt een gevoelig onderwerp te zijn Jack!

Vraag me niet waarom!

Vraag me niet waarom!

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- jack-f
- Kawasaki Vulcan
Frank, bedoel je nu te zeggen dat het " niveau" van Honda er niet op vooruit gaat met deze ontwikkeling?? 

- Koen
- Honda Goldwing
Ach, Honda maakt al grasmaaiers, buitenboordmotoren, auto's, generatoren en straks dus ook driewielers. Waarom ook niet?
Zolang ze ook maar mooie en goede motoren blijven maken vind ik 't best.
Zolang ze ook maar mooie en goede motoren blijven maken vind ik 't best.
Grtz! Koen

Volgens mij zit er ook een Honda motor in een Canta 

- Koen
- Honda Goldwing
Zo'n invalidenkarretje? Volgens mij rijdt dat van geen canta 

Grtz! Koen

- Koen
- Honda Goldwing
Zo'n driewieler zou ik nog wel op gezien durven worden, maar als ik ooit in zo'n Canta zit, kunnen ze me maar beter gelijk afvoeren 

Grtz! Koen

- Ingrid
- BMW R1200RT
Als je een A rijbewijs hebt, zie ik de noodzaak van een MP3 niet. Heb je alleen een B rijbewijs, afgegeven vóór 19-01-2013, val je in de doelgroep voor een MP3.
We snappen wel meer niet van Akihiro Honda of hoe de grote baas er ook mag heten.
Op elk potje past een dekseltje. De kunst is zoveel mogelijk potjes met hetzelfde dekseltje te zien in de markt. En Honda kijkt verder dan alleen Nederland.
Hoe het marketingmechanisme werkt in de automotive en de mode heb ik nog nooit begrepen. Het antwoord ligt altijd daar waar je het minste naar kijkt.
Honda is misschien wel heel slim bezig.
We snappen wel meer niet van Akihiro Honda of hoe de grote baas er ook mag heten.
Op elk potje past een dekseltje. De kunst is zoveel mogelijk potjes met hetzelfde dekseltje te zien in de markt. En Honda kijkt verder dan alleen Nederland.
Hoe het marketingmechanisme werkt in de automotive en de mode heb ik nog nooit begrepen. Het antwoord ligt altijd daar waar je het minste naar kijkt.
Honda is misschien wel heel slim bezig.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
- bruur
- Suzuki V-Strom
Mijn schoonvader leek het motorrijden wel leuk alleen met een leeftijd van 60+ had hij geen zin meer om zijn A te gaan halen.
Voor zulke mensen in een driewieler een mooie optie om toch het vrije gevoel te voelen van het motorrijden.
Heb mijn schoonvader dan wel eerst een dagje motorrijles geven om de basis van motorrijden mee te geven.
De enige tweewieler met een motor waar hij op gereden heeft in zijn leven is een elektrische fiets.
Ik heb er zelf ook een paar keer op gereden en ook behoorlijk lange afstanden (200+ km).
In het begin is het wennen, zelf zou ik er niet 1 kopen maar voor de generatie met alleen B is het een mooi alternatief.
Omvallen is wel degelijk mogelijk met zo'n motor, zelfs als je ernaast staat en je vergeet het knopje in te drukken valt hij gewoon om.
Wat betreft Honda is het misschien een extra groep mensen die ze hiermee kunnen bereiken.
Als de motor een beetje leuk eruit ziet zie ik zeker wel kansen voor ze.
De MP3 heeft nou niet echt de mooiste uitstraling.
Ben ook zeker benieuwd of de motor er komt en zal dan ook zeker een keer erop gaan rijden al is het om te vergelijken met de MP3.
Voor zulke mensen in een driewieler een mooie optie om toch het vrije gevoel te voelen van het motorrijden.
Heb mijn schoonvader dan wel eerst een dagje motorrijles geven om de basis van motorrijden mee te geven.
De enige tweewieler met een motor waar hij op gereden heeft in zijn leven is een elektrische fiets.
Ik heb er zelf ook een paar keer op gereden en ook behoorlijk lange afstanden (200+ km).
In het begin is het wennen, zelf zou ik er niet 1 kopen maar voor de generatie met alleen B is het een mooi alternatief.
Omvallen is wel degelijk mogelijk met zo'n motor, zelfs als je ernaast staat en je vergeet het knopje in te drukken valt hij gewoon om.
Wat betreft Honda is het misschien een extra groep mensen die ze hiermee kunnen bereiken.
Als de motor een beetje leuk eruit ziet zie ik zeker wel kansen voor ze.
De MP3 heeft nou niet echt de mooiste uitstraling.
Ben ook zeker benieuwd of de motor er komt en zal dan ook zeker een keer erop gaan rijden al is het om te vergelijken met de MP3.
Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
- Catbustingdog
- Motorloos
Als honda inderdaad bezig is met de ontwikkeling van een "driewieler", dan zal dat toestel zich in goed gezelschap bevinden: Zijn hun voorgegaan (dwz reeds in België en / of Nederland te koop voor het ogenblik) :
- De Adiva AD3 ( de enige driewieler met een dak)
- Gilera Fuoco 500 Li
- Peugeot metropolis 400i //RS
- Piaggio MP3 300 sport LT // MP3 yourban 300 Lt // MP3 500 Lt sport
- Quadro 350 S
- Quadro Parkour (die oa bewijst dat je ook op VIER wielen door de file kan)
- Yamaha tricity
- De Adiva AD3 ( de enige driewieler met een dak)
- Gilera Fuoco 500 Li
- Peugeot metropolis 400i //RS
- Piaggio MP3 300 sport LT // MP3 yourban 300 Lt // MP3 500 Lt sport
- Quadro 350 S
- Quadro Parkour (die oa bewijst dat je ook op VIER wielen door de file kan)
- Yamaha tricity
sportieve groet 
Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!

Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Idem met mijn schoonvader. Altijd al wel motor willen rijden, maar gewoon nooit van gekomen. Daarom is voor hem zo'n MP3 een ideale oplossing. Het is mooi om te zien hoe hij van zo'n scooter geniet. We maken regelmatig samen ritten.bruur schreef:Mijn schoonvader leek het motorrijden wel leuk alleen met een leeftijd van 60+ had hij geen zin meer om zijn A te gaan halen.
Voor zulke mensen in een driewieler een mooie optie om toch het vrije gevoel te voelen van het motorrijden...
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie.