La Moto in Tour de France

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
PtrO
Honda NT650V

La Moto in Tour de France

Bericht door PtrO »

Tour d France is nu van start. Als motorrijder, kijk ik met verhoogde aandacht ook naar de meerijdende motoren.
Post hier jouw indruk, opmerkingen en/of wat dan ook omtrent motoren dans La Tour deuxmillequinze

Tijdens de uitzendingen zag ik Gendarmes (in Nederland :uh) , KLPD, Nieuwsvolk, Camerarijders, Medics etc. Leuk om te zien wat er en waarop rondrijdt. Ik heb begrepen dat Kawasaki 1400GTR in principe de Tour Motor is.

Verder viel het mij op dat de politie met het (hete) weer full-gear rijdt. Hier en daar zag ik wel motorvolk zonder handschoenen rijden. Vorig jaar, nog geen rijbewijs, zag ik zelfs mannekes in T-shirts en korte mouwen laat staan broek. Enfin, met dit hete weer, ben ik iig nog niet te vinden op het zadel. Gewoon niet te doen en (ver)rijden zonder bescherming, liever niet.

Als novice motorrijder kijk ik nu ook met meer aandacht naar de rijkunsten en vooral waar en hoe ze wel en niet op moeten letten. Lijkt mij knap lastig om te rijden met een staande cameraman die zich in allerlei bochten wendt terwijl er van alles om je heen gebeurd.

Weet iemand of heeft iemand wel's dat soort tour evenementen (mee)gereden, zijn er rij protocollen, leerscholen of hoe gaat dat in z'n werk ?

Enfin, laat weten wat jij la en ci zie.
2016 <<< Links en Rechts doet wat met je hersenen >>>
__ Afbeelding (Deauville) Afbeelding (Diversion) __
2015 *** Het was altijd geweldig mooi om weer te gaan ***
Missy
Honda NT650V

Re: La Moto in Tour de France

Bericht door Missy »

Geen flauw idee.. maar ik kijk er graag naar. Zowel naar het wielrennen als naar de motorrijders.
Die gasten kunnen wel rijden hoor...
Al durf ik te stellen dat er genoeg hier van de club niet voor ze onder zullen doen.

Aangezien ik ff motorloos ben.. wil ik wel ff een keer op mijn fiets fungeren als 'wielrenner' hoor..
Kunnen jullie oefenen :tg (lees: opfriscursus stapvoets rijden) ;)
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
Ed Vissers
Motorloos

Re: La Moto in Tour de France

Bericht door Ed Vissers »

Ik ben zelf een paar lid geweest van het Motor Begeleidings Team

We deden dan vooral wegafzettingen (als verkeersregelaar op de motor) en dan rij je niet mee met de renners. Soms werd ook wel aan beveiliging gedaan bij rondritten met zijspannen. Dan rijden MBT'ers wel mee met de stoet. Vooraan rijdt een motorrijder van de politie die de achter hem rijdende MBT'ers weg zet. Dat is de eerst achter hem rijdende MBT'er. Die beveiligt dan de kruising waar hij weg gezet is. Pal voordat de laatste motorrijder van de politie (staartrijder) is gepasseerd moet de MBT'er invoegen en de hele stoet inhalen om weer vooraan te geraken om opnieuw weg gezet te kunnen worden. Binnen de stoet kon je als MBT'er geen verkeersovertredingen maken. Je moest immers met gezond verstand wel harder dan toegstaan rijden om weer vooraan te geraken :)
Dat was gaaf werk.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”