Benieuwd waar dit soort maatregelen in/voor/tijdens het motorseizoen nog meer worden aangegrepen om dwars te liggen.
Via het MAG artikel (https://www.motorrijdersactiegroep.nl/nieuwsitems) , leer ik dat ter plaatse - vanwege wortelopdruk; die de weg omhoog zou drukken - een veiligheidsrisico zou zijn voor tweewielers.

© (eigen collage)
Motorrijders worden nu ter plaatse via allerlei kruip in, sluip door weggetjes omgeleid. Die onoverzichtelijke weg loopt door de krap opgezette achterliggende woonwijk over allerlei drempels, haakse bochten en klinkersstraatjes. Ik kreeg niet bepaald de indruk dat mijn aanwezigheid op prijs werd gesteld.
Hierbij vooral uitkijken voor kinderen en fietsende ouderen die onverhoeds van hun weg op voorrang gebruikmaken. Scooter en bromfietsers, die over de afgesloten weg rijden, mogen tijdelijk doorgaand gebruik maken van het naastliggend, doorgaande fietspad dat verder bestaat uit hobbelige betonplaten met dwaasrichels.
Volgens de officiële bekendmaking
Ter plaatse, hier en daar, nog een praatje gemaakt waarbij sommige bewoners zelf wat met stomheid zijn geslagen. Achterliggend in de wijk, waren niet alle bewoner "blij" dat motorrijders van o.a. de plaatselijke motorclub, nu door hun - als woonerf ingerichte - wijk moesten gaan raggen.
Ik heb nog een anekdotisch onderzoekje uitgevoerd om te ontdekken dat de wortelopdruk op twee plaatsen een trottoirband een centimeter of 10 omhoog heeft gedrukt met dat hier en daar het asfalt wat scheuren vertonen die zijn dichtgeteerd. Mocht dat de reden zijn voor een gevaar, kan de overheid elke ingeteerde weg wel afsluiten als te risicovol. Dit nog even los dat wanneer een motorrijder over die "gladjes" onderuit zou gaan, die beter weer terug kan gaan naar de rijschool.
Ik vermoed (al speculerende) eerder dat de Gemeente een proef aan het doen is om te kijken wat de 'reacties" en beleidsgevolgen
Dit postje om ook te horen cq vernemen waar nog meer in Nederland (overijverige ambtenaren?) maatregelen verzinnen die mij stellig de indruk wekken, om onder valse voorwendselen; motorrijders te willen weren.
Let wel hier, dat het alleen het argument om motorrijders te weren (elders) op grond van de doorgaande bestemming(sweg), niet hard te maken is. Het veiligheidsargument, mits dan voor alle tweewielers, kan wel steunen op jurisprudentie. Een verkeersdeelnemer kan immers niet beoordelen of een weg, waar een gemeente verantwoordelijk voor is, in welke mate (on)veilig zou zijn. Het gezegde hier is dat voertuigen op meer dan twee wielen, wel veilig gebruik kunnen maken van de zogenaamde gehavende weg (die buiten twee varkensruggen, aanvoelt als een biljartlaken).
(Deauville)
(Diversion) __