Groet, Jouke
Opknap project Honda NT650V4
- Hans van D
- Motorloos
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:03
- Locatie: Leiden (ZH)
.desillies schreef:De tankpad hebben we bij https://www.davidsilverspares.co.uk/NT6 ... art_90995/ gekocht, in het verleden ook al voor onze Pan :-)
Kost best behoorlijk wat maar in vergelijking met bestellen in Nederland is het daar toch goedkoper.
Hoewel wij wel meer besteld hebben en de verzendkosten dan over meer producten verdeeld worden natuurlijk
Bedankt voor info. Ik kijk nog wat te doen. 'k had namelijk ook al een lakstift gekocht.
Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Met zo'n lakstift moet je wel goed opletten dat je exact dezelfde kleur hebt en dan nog hopen dat de inwerking van allerlei invloeden van buitenaf niet voor een lichte kleurverandering van je lak hebben gezorgd. Toen ik de mijne kocht was duidelijk te zien dat er krasjes/krassen op de rechterkoffer en op de tank hadden gezeten. Deze waren "weggewerkt" met een lakstift die nét niet de goede kleur had. Ziet er niet uit...Duiffie schreef:Bedankt voor info. Ik kijk nog wat te doen. 'k had namelijk ook al een lakstift gekocht.
Maar ach, zo is het kunststof kofferdeksel tenminste wel weer goed beschermd tegen roest
Grtz! Koen




-
Cor
- Honda ST1300
- Berichten: 4087
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
- Locatie: Oene
- Contacteer:
Desillies. Hij / zij is moooooooooi. oh zo moooooooi geworden.
Ik zie het resultaat wel bij de sleuteldag (kunnen jullie misschien nog mensen helpen) en anders bij een toerrit.
Nu nog wachten op de olie en dan voorzichtig proberen op een rustig weggetje.
En dan genieten.
Ik zie het resultaat wel bij de sleuteldag (kunnen jullie misschien nog mensen helpen) en anders bij een toerrit.
Nu nog wachten op de olie en dan voorzichtig proberen op een rustig weggetje.
En dan genieten.
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
-
Ed Vissers
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Wat een schitterend resultaat. Daar mogen jullie trots op zijn.
Tip,
Als je het blok gaat vullen laat hem na het vullen even draaien. Peil daarna weer het niveau en vul zo nodig nog wat bij.
Het is nl zo dat het filter ook wat olie opneemt en daarvoor moet je de motor even laten draaien.
Tip,
Als je het blok gaat vullen laat hem na het vullen even draaien. Peil daarna weer het niveau en vul zo nodig nog wat bij.
Het is nl zo dat het filter ook wat olie opneemt en daarvoor moet je de motor even laten draaien.
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
-
desillies
Ja doen we, dank je wel.EdVissers schreef:Wat een schitterend resultaat. Daar mogen jullie trots op zijn.
Tip,
Als je het blok gaat vullen laat hem na het vullen even draaien. Peil daarna weer het niveau en vul zo nodig nog wat bij.
Het is nl zo dat het filter ook wat olie opneemt en daarvoor moet je de motor even laten draaien.
Evenzo is het gesteld met de koelvloeistof, ook dat peil kan zakken na een paar minuten draaien en dat lijkt ook wel te kloppen want we hebben er nu minder in gekregen dan er eigenlijk in hoort
- Hans van D
- Motorloos
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:03
- Locatie: Leiden (ZH)
Het is ten minste het juiste kleurnummer. Verder toch maar afwachten of het lukt.CaveyH schreef:Met zo'n lakstift moet je wel goed opletten dat je exact dezelfde kleur hebt en dan nog hopen dat de inwerking van allerlei invloeden van buitenaf niet voor een lichte kleurverandering van je lak hebben gezorgd. Toen ik de mijne kocht was duidelijk te zien dat er krasjes/krassen op de rechterkoffer en op de tank hadden gezeten. Deze waren "weggewerkt" met een lakstift die nét niet de goede kleur had. Ziet er niet uit...Duiffie schreef:Bedankt voor info. Ik kijk nog wat te doen. 'k had namelijk ook al een lakstift gekocht.
Maar ach, zo is het kunststof kofferdeksel tenminste wel weer goed beschermd tegen roest
Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14430
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Wacht even.....ik ga ff m'n lasbril halen.
Tegen zoveel glans is m'n zonnebril niet bestand.
Het ziet er heel mooi uit.
Zo heb je nog eens eer van je werk.
Ook een mooi tijdstip om zo'n renovatie uit te voeren.
Nu kun je er het gehele motorseizoen tegenaan......met rijden dan hè.
Het poetsen kan daarna wel weer.
Tegen zoveel glans is m'n zonnebril niet bestand.
Het ziet er heel mooi uit.
Zo heb je nog eens eer van je werk.
Ook een mooi tijdstip om zo'n renovatie uit te voeren.
Nu kun je er het gehele motorseizoen tegenaan......met rijden dan hè.
Het poetsen kan daarna wel weer.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Frank
- Honda ST1300
- Berichten: 7258
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
- Locatie: Strijen (NL)
- Contacteer:
-
Harcer
- roelof
- Honda NT700V
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
- Locatie: Emmen( nl )
-
gerrit
-
desillies
Ja hoor hahaha, vanmiddag voor het eerst op pad geweest en tot de conclusie gekomen dat het remlicht continue branddestxrider schreef:Durf je nog ermee te rijden........
ik moet je bekennen dat ik het toch wel een beetje eng vond en toen ik een slingertje voelde ook direct gestopt ben om aan mijn man te vragen of alles toch echt wel goed vast gedraaid zat hahahahaa.
Wel speciaal hoor, mijn pa voorop op zijn BMW K100, mijn pa is 76 jaar oud, ik op mijn smurf en mijn man op zijn 'gouden' NT700 (welke eigenlijk dusk beige is maar dat klinkt zo stoffig)
Het was een kort tochtje van 25 km ofzo en dat was lang zat, de remmen heb ik uiteraard flink aan het werk gezet om de boel goed op elkaar in te laten slijten (het linker voorblok loopt ietsje aan) en ik ben ook tot de conclusie gekomen echt een hoger windscherm te willen en een andere uitlaat, deze is lek en dat hoor je best behoorlijk.
Mar goed, dat komt allemaal nog wel.
-
G. Rosel
-
Henk Engberts
- Honda NC750X
- Berichten: 1580
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
- Locatie: Haulerwijk
Hier een kleine tip, over windschermen Ik heb die standaardruit van 33 cm (zit ook op jullie mooie gerestaureerde blauwe 650) vervangen voor 1 die 10 cm hoger is. Deze bevalt mij uitstekend. Er zijn nog hogere schermen te verkrijgen maar dit schijnt toch wel enige turbilentie rond je helm te veroorzaken. Lees op dit forum maar eens na over het onderwerp hogere windschermen.desillies schreef:Ja hoor hahaha, vanmiddag voor het eerst op pad geweest en tot de conclusie gekomen dat het remlicht continue branddestxrider schreef:Durf je nog ermee te rijden........
ik moet je bekennen dat ik het toch wel een beetje eng vond en toen ik een slingertje voelde ook direct gestopt ben om aan mijn man te vragen of alles toch echt wel goed vast gedraaid zat hahahahaa.
Wel speciaal hoor, mijn pa voorop op zijn BMW K100, mijn pa is 76 jaar oud, ik op mijn smurf en mijn man op zijn 'gouden' NT700 (welke eigenlijk dusk beige is maar dat klinkt zo stoffig)
Het was een kort tochtje van 25 km ofzo en dat was lang zat, de remmen heb ik uiteraard flink aan het werk gezet om de boel goed op elkaar in te laten slijten (het linker voorblok loopt ietsje aan) en ik ben ook tot de conclusie gekomen echt een hoger windscherm te willen en een andere uitlaat, deze is lek en dat hoor je best behoorlijk.
Mar goed, dat komt allemaal nog wel.
Van Honda. naar BMW, en terug naar Honda.
-
Hans V.
Valt best mee hoor, met dat stoffige. 'Dust' zou een heel stuk stoffiger klinken. 'Dusk' is de avondschemering... Mooie kleur toch?desillies schreef: ... en mijn man op zijn 'gouden' NT700 (welke eigenlijk dusk beige is maar dat klinkt zo stoffig)![]()
(Het Engels heeft twee woorden voor schemering: 'dusk' voor de avondschemering en 'dawn' voor de ochtendschemering.
Tot zover het college Engels voor vandaag.
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
ImpressiveVeugelke schreef:(Het Engels heeft twee woorden voor schemering: 'dusk' voor de avondschemering en 'dawn' voor de ochtendschemering.
Tot zover het college Engels voor vandaag.)
Ik heb uit een ander onderwerp deze link gehaald: http://hawkworks.net/manual/index.html
Handige manual, maar de schrijver heeft dringend jouw hulp nodig als het gaat om de Engelse taal...
Zo kwam ik tegen:
Dimentions, Coppied, Cluch en Disasembly ...
Laatst gewijzigd door Koen op 09 mar 2011, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz! Koen




-
desillies
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
- Hans van D
- Motorloos
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:03
- Locatie: Leiden (ZH)
Hoi Lien (of Sylvan), ik heb PDF-versie van een fotokopie, die soms lastig is om te lezen.CaveyH schreef:Die heb ik via dit forum reeds kunnen bemachtigen. Als PDF, dus die wordt niet stoffig of schemerigdesillies schreef:Willen jullie de Haynes handleiding voor de NT650 trouwens als PDF hebben?
Of hebben jullie die al?
Als jij een goed (leesdbaar) exemplaar hebt, ontvang ik die graag. Per PB?
Alvast bedankt
Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
-
Henk Engberts
- Honda NC750X
- Berichten: 1580
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
- Locatie: Haulerwijk
Ik heb wel een pdf van haynes, maar zoals duiffie al schreef, deze is niet zo duidelijk. Stuur mij maar een versie als pbdesillies schreef:Ik weet (nadat ik het opgezocht) nu dat het schemering betekend maar de meesten weten dat niet direct en denken dan aan stoffig beige hahahhahahaVeugelke schreef:Thank you. My pleasure!
Willen jullie de Haynes handleiding voor de NT650 trouwens als PDF hebben?
Of hebben jullie die al?
Van Honda. naar BMW, en terug naar Honda.
-
desillies
