Wel of geen alarm inbouwen

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
stxrider

Wel of geen alarm inbouwen

Bericht door stxrider »

Waarom :uh zou je een alarm monteren, trekken alleen maar stroom. Is het verplicht voor die van jou?

Bij verschillende verzekeringen is het niet eens meer verplicht, een alarm. mijn Pan european hoeft niet eens een alarm te hebben. Het is namelijk een bekend feit dat een alarm niets uithaalt tegen het dievengilde........ Zij laden tegenwoordig de "spullen" gewoon in.
BertG

Re: Alarm inbouwen

Bericht door BertG »

Als je alarm geen bewegingssensor heeft....dan laden ze je motor misschien zo in.
Alhoewel...een Deauf zo inladen??? Met dat gewicht? Dan moet je hem wel heel graag willen.
En ik denk niet dat de Deauf in de categorie fietsen valt waar een markt is voor dit soort '2e hands' fietsen en onderdelen.

Ik overweeg ook een alarm wat ik voor mijn eerste motor kocht (jaaaren geleden) te gaan gebruiken.
Destijds enthousiast aangeschaft tot mijn dealer zei: het is niet verplicht door je verzekering en je loopt alleen kans op storingen en accuproblemen.
Toch heb ik zoiets: baadt het niet dan schaadt het niet.
En het helpt misschien tegen baldadigheid en grapjassen.
(En het staat stoer: bliep bliep en nonchalant weglopen :en1 )
En helpt het niet tegen diefstal kan ik toch een beetje beter aantonen dat het niet aan mij gelegen heeft.
stxrider

Re: Alarm inbouwen

Bericht door stxrider »

Tegenwoordig is het dievengilde nooit alleen. Ik heb meegemaakt dat het alarm gehoord werd. Men ging kijken, en :cry: weg was tie...... Balk door de wielen, Inladen en weg. En een Pan is toch iets zwaarder zou je zeggen.....
Ed Vissers
Motorloos

Re: Wel of geen alarm inbouwen

Bericht door Ed Vissers »

Bovenstaande berichten gesplits van onderwerp met de vraag over hoe alarm in te bouwen en niet over het nut er van.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”