Nu ben je natuurlijk nieuwsgierig welke goedkope helmen beter scoren dan de duurdere ?
De Britse overheid heeft hier onderzoek naar gedaan, kijk op de volgende link.
http://sharp.direct.gov.uk/home" opent="in(nieuw);venster;
Doe er je voordeel mee.
Ik heb mijn eerste helm (waar ik na de rijlessen net 3 weken mee rondgereden heb) onzacht op het asfalt neergelegd, waarbij er wel krassen en andere beschadigingen aan de helm te zien waren, maar geen deuken.Don schreef:Is er iemand hier op de club die in het echt de beschermende werking van zijn helm heeft uitgetest ? Ik bedoel dus een ongeluk gehad, waarbij je met je hoofd keihard ergens tegenop bent geknald ? en de helm flink gedeukt is, maar je hoofd niet ?
en hoe zit het met rugbeschermers ? iemand hier al ervaring mee gehad ?
SlimDon schreef:Zou het niet zo kunnen zijn dat BMW een slimme marketing-afdeling heeft ? De klant meer centen uit de zak kloppen voor minder goede spullen ?
Toevallig ben ik nu alweer 6 jaar geleden met mijn schubert C2 tegen een Renault combi aangereden..... (20/30km)Don schreef:Is er iemand hier op de club die in het echt de beschermende werking van zijn helm heeft uitgetest ? Ik bedoel dus een ongeluk gehad, waarbij je met je hoofd keihard ergens tegenop bent geknald ? en de helm flink gedeukt is, maar je hoofd niet ?
Don schreef:Is er iemand hier op de club die in het echt de beschermende werking van zijn helm heeft uitgetest ? Ik bedoel dus een ongeluk gehad, waarbij je met je hoofd keihard ergens tegenop bent geknald ? en de helm flink gedeukt is, maar je hoofd niet ?
en welk merk helm was dat ?EdVissers schreef:Don schreef:Is er iemand hier op de club die in het echt de beschermende werking van zijn helm heeft uitgetest ? Ik bedoel dus een ongeluk gehad, waarbij je met je hoofd keihard ergens tegenop bent geknald ? en de helm flink gedeukt is, maar je hoofd niet ?
Met help op een trottoirband. De helm, de trottoirband en mijn hoofd mankeerden niets. De helm had wel een paar flinke krassen maar was verder ok.
Monteer de LED-unit eenvoudig aan de achterkant van uw helm voor een betere zichtbaarheid als u remt. De draadloze verbinding met uw remlicht laat de LED's oplichten.Don schreef:Al weer wat nieuws op helm-gebied, ik heb ergens gelezen dat je remlichten achterop de helm kunt monteren, draadloos met radiografische bediening, die gelijk loopt met je echte remlichten. Iemand die hier iets over weet ?
Jaar of 4 geleden op motorbeurs Groningen gezien. Je vervangt je bestaande remlampje door 1 met een zendertje, het opplakbare '3e' remlicht met batterijen plak je op helm/koffer/enz. Het was een dunne flexibele strip met led lampjes.Don schreef:Al weer wat nieuws op helm-gebied, ik heb ergens gelezen dat je remlichten achterop de helm kunt monteren, draadloos met radiografische bediening, die gelijk loopt met je echte remlichten. Iemand die hier iets over weet ?
Don schreef:Heel interessant artikel, zou het helemaal niet erg vinden als de helmstoplicht verplicht gesteld zou worden.
Daar heb je een Goldwing voor!ACSpijksma schreef:Straks zie ik er nog uit als een knipperende disco...valt wel lekker op maar nee, dan liever een goed alternatief.
Gustaf Larson schreef:De Universiteit van Afflichem (B) heeft ook een test gedaan, hun conclusie;
DE BIVAK-MUTS IS VEILIGER DAN EEN HELM!
Tot deze conclusie kwamen ze nadat ze een aantal helmen en een bivakmuts van het universiteitsdak hadden laten vallen en de bivakmuts was de enige die onbeschadigd was!
Wat dacht je van een Tattoo van een fluorescerende stoplicht op je achterhoofd ??mp1963 schreef:Grappig zo'n windaangedreven gadget.
Maar krijg je dan niet veel extra windgeruis rond je helm?
Tenslotte wordt de stroomlijn nogal onderbroken.
Door ervaring kan ik je vertellen dat je gedurende de klap niets waarneemt in die seconde. Daardoor denk ik dat je de demping maximaal benut hebt. Ik had namelijk ook een dikke bovenlip door contact met het voorstuk, maar mijn snelheid was met zekerheid niet zo hoog.Rene schreef:Door de klap wel tand door de lip of dit kwam doordat ik met mn mond het mondstuk heb geraakt of mezelf gebeten heb weet ik niet.