Aangepaste verkeersregels belgie
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Aangepaste verkeersregels belgie
Deze kwam ik tegen op een ander forum.
Ingangsdatum 1 september:
Het sneller rijden tussen twee rijstroken of files dan de voertuigen die in deze rijstroken of files stoppen of zich traag voortbewegen, wordt niet als inhalen beschouwd.
De motorrijder mag in die gevallen nooit sneller rijden dan 50 km/u en het snelheidsverschil met de overige voertuigen mag niet meer dan 20 km/u bedragen.
Op autosnelwegen en autowegen moet tussen de twee meest links gelegen rijstroken gereden worden.
Motorfietsen mogen op de trottoirs en, binnen de bebouwde kom, op de verhoogde bermen worden opgesteld, zonder het verkeer van de andere weggebruikers te hinderen of onveilig te maken en op voorwaarde dat een begaanbare strook van ten minste 1,50 meter vrij gelaten wordt.
Kinderen onder de drie jaar mogen niet vervoerd worden op tweewielige bromfietsen en op motorfietsen.
Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 8 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Zij mogen niet worden vervoerd op een motorfiets met een cilinderinhoud van meer dan 125 cm3.
Bestuurders en passagiers van motorfietsen dragen handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of een overall, alsook laarzen of bottines die de enkels beschermen.
Voordien was enkel een valhelm verplicht.
De vrijstelling van de draagplicht van de valhelm voor postbodes komt te vervallen.
Busstroken en bijzondere overrijdbare beddingen mogen nu ook gevolgd worden door fietsers, bromfietsers, motorfietsers en gewone autobussen/cars op voorwaarde dat één of meerdere symbolen voorkomen op de borden F17 of F18 of op een onderbord.
Deze symbolen mogen op de stroken herhaald worden.
Ook bestuurders en passagiers van drie- en vierwielers met motor mogen geen amazonezit aannemen. De passagiers moeten de voeten op de voetsteunen hebben.
Motorfietsen met zijspanwagens mogen nu ook een aanhangwagen trekken op voorwaarde dat het zijspanwiel uitgerust is met een rem.
Het verbod voor drie- en vierwielige bromfietsen om een aanhangwagen te trekken blijft van kracht.
Ingangsdatum 1 september:
Het sneller rijden tussen twee rijstroken of files dan de voertuigen die in deze rijstroken of files stoppen of zich traag voortbewegen, wordt niet als inhalen beschouwd.
De motorrijder mag in die gevallen nooit sneller rijden dan 50 km/u en het snelheidsverschil met de overige voertuigen mag niet meer dan 20 km/u bedragen.
Op autosnelwegen en autowegen moet tussen de twee meest links gelegen rijstroken gereden worden.
Motorfietsen mogen op de trottoirs en, binnen de bebouwde kom, op de verhoogde bermen worden opgesteld, zonder het verkeer van de andere weggebruikers te hinderen of onveilig te maken en op voorwaarde dat een begaanbare strook van ten minste 1,50 meter vrij gelaten wordt.
Kinderen onder de drie jaar mogen niet vervoerd worden op tweewielige bromfietsen en op motorfietsen.
Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 8 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Zij mogen niet worden vervoerd op een motorfiets met een cilinderinhoud van meer dan 125 cm3.
Bestuurders en passagiers van motorfietsen dragen handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of een overall, alsook laarzen of bottines die de enkels beschermen.
Voordien was enkel een valhelm verplicht.
De vrijstelling van de draagplicht van de valhelm voor postbodes komt te vervallen.
Busstroken en bijzondere overrijdbare beddingen mogen nu ook gevolgd worden door fietsers, bromfietsers, motorfietsers en gewone autobussen/cars op voorwaarde dat één of meerdere symbolen voorkomen op de borden F17 of F18 of op een onderbord.
Deze symbolen mogen op de stroken herhaald worden.
Ook bestuurders en passagiers van drie- en vierwielers met motor mogen geen amazonezit aannemen. De passagiers moeten de voeten op de voetsteunen hebben.
Motorfietsen met zijspanwagens mogen nu ook een aanhangwagen trekken op voorwaarde dat het zijspanwiel uitgerust is met een rem.
Het verbod voor drie- en vierwielige bromfietsen om een aanhangwagen te trekken blijft van kracht.

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
-
- Triumph Trophy SE
Re: Aangepaste verkeersregels belgie
OK, daar gaan dus alle zijspanfietsen.
Overigens wel mooi dat je nu ook legaal tussen de file mag doorrijden in België.

I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Nooit geweten dat Hollands filerijden daar niet mocht...
Toch al heel wat kilometers filerijden erop zitten daar.
Incl een file van 70KM!!! tussen Oostende en Gent...
(Ach ik hoorde ook pas achteraf dat de verkeersboetes voor te snel rijden in Belgie ook niet misselijk zijn nadat ik met gemiddeld 170 km/u met mijn auto naar Calais reed om de trein te halen)
Toch al heel wat kilometers filerijden erop zitten daar.
Incl een file van 70KM!!! tussen Oostende en Gent...
(Ach ik hoorde ook pas achteraf dat de verkeersboetes voor te snel rijden in Belgie ook niet misselijk zijn nadat ik met gemiddeld 170 km/u met mijn auto naar Calais reed om de trein te halen)
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Als ze in Belgie nu ook maar e.e.a. goed met de automobilisten communiceren.
Dat vrijwaart ons wellicht van gestreste bestuurders die niet weten dat je met de motor tussen de file door mag.
Dat vrijwaart ons wellicht van gestreste bestuurders die niet weten dat je met de motor tussen de file door mag.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Koen
- Honda Goldwing
Het is een ieder toch bekend waarom ze in belgië witte kenteken platen met rode letters hebben??
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
VERTEL, VERTEL, hou ons niet langer in spanning!

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- Koen
- Honda Goldwing
Als je na 3 x afrijden nog niet bent geslaagd krijg je een wit kenteken met rode letters...
(zoiets was 't dacht ik
)

(zoiets was 't dacht ik

Grtz! Koen

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
- Koen
- Honda Goldwing
Denk dat Barend ons maar uit de spanning moet verlossen
mijn voorzetje was ook maar een gokje

Grtz! Koen

Ja, een blinde loopt met een witte stok met rode strepen in Nederland in België rijden ze met een witte plaat met rode letters. 

- roelof
- Honda NT700V
nu nog zijwieltjes!! 

science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Als ik het goed begrijp mag dit wel van de Belgische overheid
http://www.youtube.com/watch?v=Qnw7mfuj ... ure=relmfu" opent="in(nieuw);venster;
en dit mag niet
http://www.bikechannel.com/node/342" opent="in(nieuw);venster;
http://www.youtube.com/watch?v=Qnw7mfuj ... ure=relmfu" opent="in(nieuw);venster;
en dit mag niet
http://www.bikechannel.com/node/342" opent="in(nieuw);venster;
Dag,
En toch vind ik het een goede actie van de Belgische overheid.
Nu wij in NL nog.
Mhg, FreBa
En toch vind ik het een goede actie van de Belgische overheid.
Nu wij in NL nog.
Mhg, FreBa