effe geluk gehad II

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Jos
Honda NC750X DCT

effe geluk gehad II

Bericht door Jos »

Tja, wat heet ??

Gisteren reed ik in de omgeving van Duisburg (D) en net voor mijn neus rijdt een dikke Mercedes ineens links af naar een benzinepomp.
Meteen bons op de rem en ik was blij dat ik combined ABS had.
Naar mijn idee had die bestuurder helemaal niks gezien.
Een halve meter verder was het wel raak geweest.

Alert blijven.....altijd dus
Nu is mijn ervaring dat de Duitsers in de bebouwde kom veel beschaafder rijden dan de Nederlanders.
Op deze ene $#@^*()(*&^% na dan.

Och, en na zo'n voorval gewoon verder rijden.
Niet te ver bij nadenken.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
Koen
Honda Goldwing

Re: effe geluk gehad II

Bericht door Koen »

Heb wel 's ergens gelezen "je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen".
Gelukkig hebben jullie je daaraan gehouden... ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Felix

Bericht door Felix »

Nu is mijn ervaring dat de Duitsers in de bebouwde kom veel beschaafder rijden dan de Nederlanders
En mij ervaring is dat de Nederlanders veel beschaafder rijden dan de Belgen. Daarom steek ik graag de grens over om in Zeeuws-Vlaanderen te toeren.
Trouwens de wegen liggen er in Nederland veeeeel beter bij dan in Belgie en vond het daarom leuk om dit voorjaar voor acht dagen naar Friesland te trekken.
We hebben er echt van genoten van de vriendelijkheid en gastvrijheid. :D

Gr, ;)
Daniel.
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Koen schreef:Heb wel 's ergens gelezen "je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen".
Een waar woord.

Naar aanleiding van de berichten "effe geluk gehad deel I en II" heb ik mijn onderschrift ook maar aangepast.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Inderdaad Jos, daar heb je geluk bij. Af en toe kom je toch zo eens van die onoplettende automobilisten tegen.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
PA1BEN

Bericht door PA1BEN »

Over het algemeen (nu generaliseer ik er flink op los) ben ik van mening dat men in de noordelijke landen van Europa gedisciplineerder aan het verkeer deelneemt dan in het zuiden.
Vooral in de grote steden, ook in Nederland en Belgie, kom je veel agressiviteit op de weg tegen. Met name de grote steden in Italie maken er een potje van. En in Parijs en Londen is het voor een beginnend bestuurder ook geen pretje om aan het verkeer deel te nemen.
Maar er zijn ook, in positieve zin, uitzonderingen. In de Duitse steden kan je nog steeds zonder al te veel stress met het verkeer meekomen en buiten de grote steden is het verkeer in heel Europa, ook in het zuiden, 'goed te doen'.

Vooral bij dit verhaal kan je gerust stellen dat 'resultaten behaald in het verleden nog geen garantie is voor de toekomst'. Je zal maar zo'n kamikazepiloot op je weg door Duitsland tegenkomen, terwijl ik hier net beweerd heb dat ze daar zo geweldig rijden.
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

PA1BEN schreef: ... in Parijs en Londen is het voor een beginnend bestuurder ook geen pretje om aan het verkeer deel te nemen...
Vooral in Parijs is het een kwestie van aanpassen: gewoon meejoekelen met alle andere tweewielers, gaat prima. In London is dat een slecht idee want daar is 90% van de tweewiel bestuurders suicidaal. Plus het feit dat de wegen/rijbanen in London veel smaller zijn dan in Parijs.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Moet je 's dwars door Polen proberen te rijden... :ah
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

:uh :uh Jij rijdt wel vaker Polen dwars door midden?
Geeft dat niet een enorme rommel?

:tg
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Wie had 't over "doormidden"? ;)
Dwars door (het land) Polen rij ik wel 's ja. En dat geeft geen rommel, want dat is het er al :lol:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”