Belijningen

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Belijningen

Bericht door Cor »

Ook maar even geplakt.
Staat misschien al ergens maar kon het niet vinden en ook niet herinneren. (Maar dat is ook niet vreemd omdat ik de gemiddelde leeftijd gepasseerd ben.)

http://www.motoport.nl/epages/Motoport. ... _op_de_weg" opent="in(nieuw);venster;
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Missy
Honda NT650V

Re: Belijningen

Bericht door Missy »

Dit is nu precies zo'n voorbeeld waaruit je op kan maken wanneer iemand zijn theorie gedaan heeft.

Ik heb dit moeten 'stampen' voor mijn theorie. De meeste (auto-)motorrijders vragen zich af hoe het nu zit, omdat zij het nooit geleerd hebben.
Persoonlijk vind ik dat er veel te weinig ruchtbaarheid aan gegeven is.. die nieuw lijnen.

Het CBR moet maar eens zijn eigen tv-kanaal gaan beginnen. 24/7 theorie op tv.. :lol:
(met filmpjes "hoe rijd ik motor"... door ons gemaakt !!!) :tg :brrr
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

Ja , als de wegbeheerder zich nu ook eens verdiept hoe het moet dan komt het goed want ze maken er een bende van, die weten niet hoe en waar welke strepen moeten staan.
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 : Honda nc750X dct :brrr
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Helaas heb je daar gelijk in Barend. Zetten ze belijning op de weg die (volgens de theorie-regels) "80 km/u" betekenen, knallen ze er overal borden met "60" langs. Of andersom... Heel verwarrend, en dan raar staan te kijken als je het als verkeersdeelnemer niet meer snapt...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
paulB

Bericht door paulB »

...en, als extra service, ook nog maar een andere site 'ingeplakt' die de toegepaste belijning en de daaraan verbonden maximum snelheid duidelijk weergeeft, met tekeningen, foto's en toelichtende tekst:

http://www.strepenopdeweg.nl/belijning.html
FreBa

Bericht door FreBa »

Dag,
Over lijnen en strepen op de weg heb ik in het verleden al eens vragen gesteld op dit forum.
Het vervelende van alle belijning vind ik de onderbroken lijn.
De openingen tussen de strepen verschillen nogal. Vooral bij kleine openingen tussen de strepen aarzel ik nog wel eens: Zijn het afwateringsopeningen (1 cm), dus doorgetrokken streep. Maar ik zie ook wel openingen van iets meer cm. Die zie ik in alle voorbeelden op sites en leerboekjes niet terug.
Maar goed, het zijn dan toch onderbroken lijnen.
Mhg, FreBa
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”