
Linkse rakker ?
-
- BMW R1150RT
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
- Locatie: Haulerwijk
Re: Linkse rakker ?
Als mijn financiële budget het toelaat wil ik ook wel op deze lijst voor VRO1 in maart of april. Voor mij is locatie Lelystad het beste, i.v.m reistijd.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Re: Linkse rakker ?
Als ik tegen die tijd mijn A-tje heb, wil ik ook wel mee voor VRO-1. 

Re: Linkse rakker ?
Het lijkt mij verstandig dat dit verhaal over een cursus VRO-1 een eigen draadje krijgt.
Of één van de Deauco's moet een nog beter idee hebben?
http://www.honda-deauville.nl/forum/php ... 596#p49596
Of één van de Deauco's moet een nog beter idee hebben?
http://www.honda-deauville.nl/forum/php ... 596#p49596
Re: Linkse rakker ?
Ik heb ergens gelezen dat je van de winter in Zuid Spanje een circuit-training kunt volgen.
Er wordt gezorgd voor het transport van je motor naar Z-Spanje.
Ik vraag me af of de zware Deauville wel geschikt is voor een circuit-training
Zelf denk ik dat een gillende lichtgewicht 650 CC viercilinder beter past op een circuit...... alhoewel....
Ik heb wel eens een foto gezien van een Goldwing met de uitlaten schurend over het asfalt, met een mooie vonkenregen als gevolg.
Er wordt gezorgd voor het transport van je motor naar Z-Spanje.
Ik vraag me af of de zware Deauville wel geschikt is voor een circuit-training
Zelf denk ik dat een gillende lichtgewicht 650 CC viercilinder beter past op een circuit...... alhoewel....
Ik heb wel eens een foto gezien van een Goldwing met de uitlaten schurend over het asfalt, met een mooie vonkenregen als gevolg.
-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Re: Linkse rakker ?
Een apart eigen onderwerp voor de VRO-1 is prima 

Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Re: Linkse rakker ?
Prima om bochtentechniek me te oefenen.Don schreef: Ik vraag me af of de zware Deauville wel geschikt is voor een circuit-training

Dat zul je mij niet zien doen hahaha. In ieder geval niet op een 1500Zelf denk ik dat een gillende lichtgewicht 650 CC viercilinder beter past op een circuit...... alhoewel....
Ik heb wel eens een foto gezien van een Goldwing met de uitlaten schurend over het asfalt, met een mooie vonkenregen als gevolg.
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

Re: Linkse rakker ?
...maar weer effe on-topic:
Het maakt uiteraard een groot verschil of het gaat om bochten in de zin van zijwegen inrijden of bochten op een slingerende weg weg zonder zijwegen (en die zijn uiteraard de leukste
Voor beide situaties gelden rijtechnieken die we allemaal wel kennen en in meer-of-mindere mate beheersen.
Feit is dat iedereen een voorkeurskant heeft; links of rechts. Dit komt het duidelijkst naar voren bij een oefeningetje 'kort keren'. Je zult daarbij merken dat dit de ene of de andere kant gemakkelijker lukt; je voorkeurskant.
Probeer het maar eens op een leeg parkeerterrein: als je er handigheid in hebt zul je binnen de ruimte van twee naast elkaar gelegen parkeervakken kunnen keren.
Maar let op: geen krassen maken
Het maakt uiteraard een groot verschil of het gaat om bochten in de zin van zijwegen inrijden of bochten op een slingerende weg weg zonder zijwegen (en die zijn uiteraard de leukste

Voor beide situaties gelden rijtechnieken die we allemaal wel kennen en in meer-of-mindere mate beheersen.
Feit is dat iedereen een voorkeurskant heeft; links of rechts. Dit komt het duidelijkst naar voren bij een oefeningetje 'kort keren'. Je zult daarbij merken dat dit de ene of de andere kant gemakkelijker lukt; je voorkeurskant.
Probeer het maar eens op een leeg parkeerterrein: als je er handigheid in hebt zul je binnen de ruimte van twee naast elkaar gelegen parkeervakken kunnen keren.
Maar let op: geen krassen maken

Re: Linkse rakker ?
ik oefen regelmatig met draaien op de weg, 8-jes draaien en slalommetjes. Gewoon waar het kan. Voor mijn deur, als ik de straat inrij. Ik heb ook al meerdere motortrainingen gedaan. Iedere keer leer je ervan. Stapvoets rijden en dan draaien en keren. Mijn vrouw vind het vreselijk. Maar ze voelt zich ook niet zo zeker op de motor. Ik zeg altijd...trainen...trainen..
Aangezien ik in het zuiden des lands woon, is Lelystad wat uit de richting. Hier in de buurt is ook 'n goede motortraining. En niet zo duur. €150,- voor hele dag.
Daar heb ik veel geleerd. Bochtjes draaien in de ardennen tot je er tuureluurs van werd. Scherp links en scherp rechts. Ik vind vooral een scherpe rechtse haarspeld naar boven een uitdaging. Altijd spannend.
Je merkt goed dat de Deauville eigenlijk oorspronkelijk een naked bike was. Hij ligt goed in de bochten.
Aangezien ik in het zuiden des lands woon, is Lelystad wat uit de richting. Hier in de buurt is ook 'n goede motortraining. En niet zo duur. €150,- voor hele dag.
Daar heb ik veel geleerd. Bochtjes draaien in de ardennen tot je er tuureluurs van werd. Scherp links en scherp rechts. Ik vind vooral een scherpe rechtse haarspeld naar boven een uitdaging. Altijd spannend.
Je merkt goed dat de Deauville eigenlijk oorspronkelijk een naked bike was. Hij ligt goed in de bochten.
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7201
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Linkse rakker ?
Voor mij staat de VRO-1 begin 2012 gepland van mijn persoonlijk budget vanuit m'n werk. M'n baas zet iedere maand 1% apart dat ik kan gebruiken naar m'n eigen inzicht. Sommigen gebruiken het voor fitnessen, anderen voor managementcursussen en ik wil het voor VRO-1 gaan gebruiken.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: Linkse rakker ?
Hé, da's ff een idee. Ik heb ook een opleidingsbudget wat ik min of meer vrij zou moeten kunnen besteden. Zal 's informeren of het ook voor zo'n cursus geldt...
Grtz! Koen




-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7201
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Linkse rakker ?
Koen, je zou kunnen als argument aan kunnen voeren dat je iedere dag met je motor naar het werk komt. Door deze cursus te doen verplaats je je veiliger over de weg en ben je op die manier veiliger. Het voordeel is dus aan de werkgever dan. Of je persoonlijk budget dan ook belastingvrij besteed mag worden aan een VRO-cursus hangt dan wel af van de bui van de werkgever.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: Linkse rakker ?
Bij mijn werk gaat het om een budget wat (vreemd genoeg) besteed "moet" worden aan niet-functie gerelateerde opleidingen. Als het namelijk een opleiding is die mijn functioneren verbetert dan betaalt de baas die sowieso al, dat gaat niet uit m'n eigen budget.
Of een VRO-cursus echter onder "loopbaanontwikkeling" valt is dan weer de vraag. Maar ik zal het volgende week 's aan m'n baas vragen. Die is zelf ook motorrijder dus wie weet maak ik een kans
Of een VRO-cursus echter onder "loopbaanontwikkeling" valt is dan weer de vraag. Maar ik zal het volgende week 's aan m'n baas vragen. Die is zelf ook motorrijder dus wie weet maak ik een kans

Grtz! Koen



