Ervaringen met verwarmde handschoenen?
Ervaringen met verwarmde handschoenen?
De tijd is weer aangebroken dat het 's-morgens behoorlijk koud kan zijn/worden.
Met mijn motorpak kan ik mijn lichaam nog redelijk warm houden, maar mijn handen worden onaangenaam koud.
Nu ben ik een beetje aan het zoeken geslagen op internet en daar worden toch verwarmde handschoenen beter gewaardeerd als handvatverwarming. Dus op zoek naar verwarmde handschoenen ... het lijkt erop dat er maar 1 merk is die ze levert (Gerbing).
Op de site van dat merk, lees ik dat ze sinds 1 december ook verwarmde handschoenen verkopen met batterijen, zodat je helemaal niet perse met snoertjes hoeft te rommelen. Aangezien ik geen al te grote afstanden rijd in de winter, lijkt me dat ideaal!
Zijn er hier motorrijders die ervaringen hebben met de betreffende (of andere) verwarmde handschoenen?
Groet,
Jan
Met mijn motorpak kan ik mijn lichaam nog redelijk warm houden, maar mijn handen worden onaangenaam koud.
Nu ben ik een beetje aan het zoeken geslagen op internet en daar worden toch verwarmde handschoenen beter gewaardeerd als handvatverwarming. Dus op zoek naar verwarmde handschoenen ... het lijkt erop dat er maar 1 merk is die ze levert (Gerbing).
Op de site van dat merk, lees ik dat ze sinds 1 december ook verwarmde handschoenen verkopen met batterijen, zodat je helemaal niet perse met snoertjes hoeft te rommelen. Aangezien ik geen al te grote afstanden rijd in de winter, lijkt me dat ideaal!
Zijn er hier motorrijders die ervaringen hebben met de betreffende (of andere) verwarmde handschoenen?
Groet,
Jan
Ik heb gewoon een paar goede winterhandschoenen van Dane zo'n €80.= dus niet goedkoop maar totaal geen last van koude handen.
Ja en handvat verwarming is natuurlijk leuk maar help niet echt als je het mij vraagt, de binnenkant is misschien warm maar de buitenkant dus niet.
En de kou komt van buiten tegen je handen aangewaaid en niet van de binnenkant van de hendels.
Handvatverwarming is daarom ook de enige accessoire op een motor waar ik het nut niet van inzie.
Willem
Ja en handvat verwarming is natuurlijk leuk maar help niet echt als je het mij vraagt, de binnenkant is misschien warm maar de buitenkant dus niet.
En de kou komt van buiten tegen je handen aangewaaid en niet van de binnenkant van de hendels.
Handvatverwarming is daarom ook de enige accessoire op een motor waar ik het nut niet van inzie.
Willem
Windafleider heb ik, helpen wel iets, maar mijn handen worden toch koud.
Ook goede handschoenen heb ik, maar deze helpen niet voldoende.
Handvatverwarming ben ik niet in geinteresseerd, omdat ik daarover genoeg negatieve verhalen gelezen heb. Fijn als iemand er goede ervaringen mee heeft, maar ik ben echt alleen in gebruikerservaringen met verwarmde handschoenen geinteresseerd, op 12V of, nog liever, de hybride versie (dus 12V of batterijen).
Ik ben benieuwd ...
Handvatverwarming ben ik niet in geinteresseerd, omdat ik daarover genoeg negatieve verhalen gelezen heb. Fijn als iemand er goede ervaringen mee heeft, maar ik ben echt alleen in gebruikerservaringen met verwarmde handschoenen geinteresseerd, op 12V of, nog liever, de hybride versie (dus 12V of batterijen).
Ik ben benieuwd ...
Ik zelf doe het met handvat verwarming en daar heb ik tot nu toe voldoende aan gehad.
Mijn wederhelf heeft verwarmde handschoenen van gerbing en deze worden aangesloten op de spanning van de accu.
Ik beken dat handschoenen het betere resultaat geven, dus als je snel last hebt van koude handen zou ik die zeker kopen.
Er zijn meer merken maar gerbing is het meest gekocht door motorrijders.
Mijn wederhelf heeft verwarmde handschoenen van gerbing en deze worden aangesloten op de spanning van de accu.
Ik beken dat handschoenen het betere resultaat geven, dus als je snel last hebt van koude handen zou ik die zeker kopen.
Er zijn meer merken maar gerbing is het meest gekocht door motorrijders.
-
- Motorloos
De hybrideversie ken ik niet, maar op batterijen (een pack) wel. Die pack raakt toch redelijk snel leeg. Electrisch verwarmen kost nu eenmaal veel energie.jlanser schreef:Windafleider heb ik, helpen wel iets, maar mijn handen worden toch koud.
Ik ben benieuwd ...
Goede handschoenen vertragen het proces van koud worden. De handschoenen waarbij 2 vingers bij elkaar gevoegd zijn nog wat meer en wanten vertragen het nog meer. Maar... Eenmaal koud blijft koud. Blijven de afstanden kort kun je het met wanten welicht redden, maar of dat lekker rijdt?
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed

-
- Motorloos
-
- Motorloos
- Catbustingdog
- Motorloos
als dat verlangsnoer flink lang is en ook nog elastisch zal ik misschien overwegen om zo een paar handschoenen aan te schaffen!wadrijder schreef:omdat de handschoenen alleen verwarmd worden als de stekker in het stopcontact zit wordt er een flink verlengsnoer bijgeleverd

sportieve groet 
Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!

Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
ik heb voor mijn werk een binnenjas van Gerbing en ben door ook tevreden van, lekker die heerlijk warmte.
Dat verkrijg je niet met extra truien.
En aangezien ik steeds in uniform rond loop, zijn de extra truien of andere jas uit den boze.
Met een grote batterij op stand 3, kan je denk ik wel 9u verder met de jas.
Wel nog nooit uitgetest.
Dat verkrijg je niet met extra truien.
En aangezien ik steeds in uniform rond loop, zijn de extra truien of andere jas uit den boze.
Wel nog nooit uitgetest.
Dan ben ik blij dat ik in mijn uniform niet zoveel meer naar buiten moet, scheelt weer in de niet vergoede kosten voor dure kledingtijger.BE schreef:En aangezien ik steeds in uniform rond loop, zijn de extra truien of andere jas uit den boze.
Wel nog nooit uitgetest.

Sorry ik schrijf dat af van mijn belastingen, net als de moto en al wat er bij hoort, computer en internet verbinding, zonnepanelen enz...
Ik zie dus altijd graag mijn belastingsbrief komen.
Ohja ben ook hondenmeester, en dan maak je al genoeg onkosten waar je niks voor terug krijgt.
Ik raad iedere collega af een speciaal te kopen voor het geen wat wij meer verdienen.
Ik zie dus altijd graag mijn belastingsbrief komen.
Ohja ben ook hondenmeester, en dan maak je al genoeg onkosten waar je niks voor terug krijgt.
Ik raad iedere collega af een speciaal te kopen voor het geen wat wij meer verdienen.
Ik heb sinds 2j verwarmde handschoenen van gerbing , met de vrieskou nu de handschoenen terug uitgepakt , maar wat blijkt , de linker geeft geen warmte meer
, vandaag naar de winkel geweest waar de handschoenen zijn aangekocht , en wat blijkt , hetzellfde model is niet meer beschikbaar maar mits 15€ opleg krijg ik een nieuw paar , toch wel ne goeie service van gerbing
.
Het rijden met die handschoenen gaat natuurlijk niet zo vlot als met de zomerschoentjes , ze zijn wat dikker en toch vrij stroef , maar dat weegt niet op tegen de warme pollekes die ge hebt tijdens het rijden met de motor.

Het rijden met die handschoenen gaat natuurlijk niet zo vlot als met de zomerschoentjes , ze zijn wat dikker en toch vrij stroef , maar dat weegt niet op tegen de warme pollekes die ge hebt tijdens het rijden met de motor.
-
- Motorloos
KLAN independent, draadloos verwarmde handschoenen
Groetjes,
Ed
Ed

Re: Ervaringen met verwarmde handschoenen?
WOW. 250 Euro voor een paar handschoenen
Wel mooi dat het draadloos kan dmv bluetooth.
Nu nog een ketting om ze aan vast te leggen op mijn werk

Wel mooi dat het draadloos kan dmv bluetooth.
Nu nog een ketting om ze aan vast te leggen op mijn werk

Laatst gewijzigd door BertG op 25 nov 2011, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Motorloos
Ik vind het ook een berg geld.
Groetjes,
Ed
Ed

Een iPhone op de motor kan ik mij nog wat bij voorstellen, maar de iPad, op de motor?Op de linker wijsvinger van de KLAN Independent is een speciaal materiaal aangebracht waarmee je elektromagnetische aanraakschermen kunt bedienen zoals bijvoorbeeld die van een Iphone of Ipad.
Waar en hoe een Zümo op een motor te monteren is voor veel motorrijders al een probleem, laat staan de iPad.
Je zal er wel veel (ongewenste) aandacht mee trekken. Nou ja, om alléén daarom een iPad op je motor te willen hebben.

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Misschien zit hier ook wat tussen....
Weliswaar geen motorhandschoenen maar misschien wel verwarmbare binnenhandschoenen.
http://www.thermokledingplaats.nl/verwa ... -1841.html
Weliswaar geen motorhandschoenen maar misschien wel verwarmbare binnenhandschoenen.
http://www.thermokledingplaats.nl/verwa ... -1841.html
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Misschien omdat er geen speciaal materiaal op je linker wijsvinger zit om er je iPhone of iPad mee te bedienen, ze daardoor ook een stuk vriendelijker geprijsd zijn.
- Koen
- Honda Goldwing
Ik ben in elk geval nog niet toe aan deze iGlove 

Grtz! Koen

- Missy
- Honda NT650V
@BertG
@ Koen
(maar ik denk dat het een tikfout is... zal wel iPod moeten zijn.)

@ Koen

(maar ik denk dat het een tikfout is... zal wel iPod moeten zijn.)
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
-
- Honda NC750X DCT
Jaaaaaaaaaaaren geleden, misschien wel 10 jaar geleden, en ik heb ze nog, kocht ik van een kennis een stel echte, degelijke, ouwerwetse stuurmoffen.
Ik weet het, het staat voor geen meter, maar het zit wel verdraaid lekker warm aan je handjes.
In die moffen heb je natuurlijk wel handschoenen aan.
Ik weet het, het staat voor geen meter, maar het zit wel verdraaid lekker warm aan je handjes.
In die moffen heb je natuurlijk wel handschoenen aan.
Laatst gewijzigd door Jos op 27 nov 2011, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,
Jos
Jos
Ik heb zomers altijd een paar EHBO handschoentjes bij me.
Die zijn perfect tegen zomerse regenbuien die door je handschoenen slaan.
Bijkomstig voordeel is dat ze niet tochten en dat je handen dus lekker warm blijven, zelfs als het (nog) niet regent.
Wel binnenshuis aantrekken anders gaat de buurt zo praten.
Die zijn perfect tegen zomerse regenbuien die door je handschoenen slaan.
Bijkomstig voordeel is dat ze niet tochten en dat je handen dus lekker warm blijven, zelfs als het (nog) niet regent.
Wel binnenshuis aantrekken anders gaat de buurt zo praten.