Bewerking van filmpjes

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
stxrider

Bewerking van filmpjes

Bericht door stxrider »

Ik dacht :en1 maak maar gelijk een nieuw draadje i.p.v. een bericht bij camera's ;)

Iedereen heeft het maar over de camera's........ Maar toch mis ik iets :cf1

Vraagje aan de cam-bezitters:
  • Wat is er nodig voor het bewerken voor de flimpjes van de camera's? Daar lees je eigenlijk niets over. Of staat het op de verpakking van het apparaat?
    Misschien goed te weten welk systeem je hebt? Misschien is mijn computer :crs niet geschikt en moet ik aan een nieuwe?
Ik lees het wel ;)
Geert
Honda CBF600S

Re: Bewerking van filmpjes

Bericht door Geert »

Arno,

Ik gebruik windows moviemaker, dit is een onderdeel van windows 7.
Eerst gebruikte ik een ander programma, namelijk Pinnacle Studio, op zich een heel goed programma,maar best lastig om onder de knie te krijgen.
Voor het wat simpelere werk wat ik er mee doe bevalt moviemaker me prima.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

Ik ben nog een beetje aan het expirimenteren en leren om Adobe AfterEffects en - Premiere onder de knie te krijgen.
Dit zijn niet de makkelijkste programma's om mee te werken...

Windows MovieMaker (Live) is gratis en volgens mij heeft Apple ook wel een iProgrammaatje ervoor.
Verder wordt Pinnacle veel gebruikt, met dit pakket kan je vaak iets meer, maar is nog redelijk makkelijk te gebruiken. Verder zou je nog kunnen kijken naar AVS Video Editor.

Let wel op dat veel 'standaard' Youtube-settings in de programma's vaak SD zijn, beetje zonde als je je film in HD hebt gefilmd en -edit en niemand kan hem in HD bewonderen.
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
HoDeVi

Bericht door HoDeVi »

Ook ik gebruik voor mijn GoPro Hero HD filmpjes de software 'Windows Live Move Maker': http://explore.live.com/windows-live-movie-maker
Werkt voor mij perfect: knippen, plakken, overgangen, titels, muziek.

Het enig probleem wat ik persoonlijk tegen ben gekomen is dat als ik van veel kleine stukjes waar ik ook nog weer kleinere stukje van wil hebben en het totaal langer gaat worden dan ~6-7 minuten ik het geheel in stukjes moet hakken. Dat wil zeggen ik maak filmpjes van 5-8 minuten en plak dan uiteindelijk die weer aan elkaar tot 1 film.
In mijn geval heeft dat zeker te maken met het beperkte geheugen. Het zal dus niet alleen in Windows Live Movie Maker optreden maar ook met andere film bewerkingssoftware. Het inlezen van ruwe filmpjes waaruit je dan weer kleinere stukjes gaat halen vergt veel geheugen.

Mijn Wijnmaandrit http://www.honda-deauville.nl/forum/php ... =26&t=3959 filmpje van ~10 minuten heb ik in 4 stukjes moeten voorbereiden waarna ik er 1 van gemaakt heb. Zie de link voor details over grootte en ruwe tijd.

Dus je computer snelheid en geheugen bepalen hoeveel en hoe snel en hoe groot je je bewerkingen in 1 keer of in stukjes kunt uitvoeren.
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Sinds een week ben ik nu aan het experimenteren met Video deluxe MX van Magix. Ik heb nu een 30 dagen trialversie, na de 30 dagen moet je een licentiecode aanschaffen.
De werking van het programma is niet moeilijk en er zit gelijk een heel uitgebreid nagslagwerk in pdf formaat bij (ca. 400 pagina's).
Het samenstellen van filmfragmenten met vloeiende overgangen is heel goed voorzien, fade-in en -out van audio is heel makkelijk te doen.
Het uiteindelijk renderen van een film duurt best wel lang, het resultaat is verbluffend.
Ik had een film gemaakt in HD (1920x1080) en later op onze HD tv afgespeeld, werkelijk superweergave. :shock:
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
duodeauville

Bericht door duodeauville »

Wij hebben in spanje een aantal filmpjes gemaakt tijdens het rijden naar/in de Sierra Nevada en het rijden door het niet toeristische gebied
in het zuid oosten
deze filmpjes naar mn zus gebrachten ja hoor een vriend van de dochter van mijn zus is wel handig met de computer en zal een filmpje samenstellen

De computer doet regelmatig dingen die ik niet wil dus is dit de veiligste optie

Groet Ineke en Leo
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”