integraal helm verboden
integraal helm verboden
Je mag tegenwoordig niet meer over straat lopen als je de integraalhelm op heb.
Je wordt ervoor bekeurd. Het is maar dat je het weet.
- Koen
- Honda Goldwing
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Re: integraal helm verboden
Waar haal je die onzin vandaan? Want dat is het: onzin.Don schreef:Je mag tegenwoordig niet meer over straat lopen als je de integraalhelm op heb.
Ik zuig het NIET uit mijn duim, het staat op de site van promotor en ik heb het op TV gehoord en op teletekst gelezen.
Ik ben het met je eens dat het onzin is.
Het kabinet heeft vrijdag (27 jan 2012) ingestemd met een verbod op gezichtsbedekkende kleding.
Ik dacht eerst aan een 1-april-grap maar het is toch echt januari.
Ik ben het met je eens dat het onzin is.
Het kabinet heeft vrijdag (27 jan 2012) ingestemd met een verbod op gezichtsbedekkende kleding.
Ik dacht eerst aan een 1-april-grap maar het is toch echt januari.
Laatst gewijzigd door Stephan op 28 jan 2012, 21:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Ze hebben het trouwens ook niet graag als je met integraalhelm op benzine gaat tanken.
- Catbustingdog
- Motorloos
http://www.promotor.nl/2012/01/27/met-i ... -verboden/" opent="in(nieuw);venster;
en ik vrees dat met "open vizier" rondlopen ook niet echt helpt???
of dit wel de bedoeling van de wetgever was?
en ik vrees dat met "open vizier" rondlopen ook niet echt helpt???
of dit wel de bedoeling van de wetgever was?
sportieve groet 
Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!

Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
Dus als iets op internet staat dan is dat de waarheid?
Oké, bij deze dan: het is onzin en niets dan onzin.
Staan we nu weer quite.
Ik begrijp niet dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn om
a) af te gaan op 1 kreet
b) alles maar klakkeloos over te nemen
c) niet een keer zoeken naar een bron voor een gelezen kreet
Hoe vaak hoor je niet: "maar het stond in de krant" of "ik heb het zelf gelezen in de krant"?
Bovendien is het wetsvoorstel nog niet eens goedgekeurd dus hoe wil men dan vaststellen wat er in de (definitieve) wet staat?
Dit is wat ik er over kon vinden hoe er over gedacht wordt: http://www.tweedekamer.nl/images/31331% ... 147714.doc" opent="in(nieuw);venster;
En dit hoe ze er in 2008 (ja toen speelde dit al) mee bezig waren en zelfs toen was er geen sprake van een helm-probleem: http://nos.nl/video/28207-maatregelen-t ... kking.html" opent="in(nieuw);venster;
Er werden in 2008 zelfs al uitzonderingen genoemd. Ja je mag niet met je helm op in de tram! Duh. Ga jij met je helm op in een tram zitten?
Hoe ik denk dat het zal gaan lopen:
Loop je straks in de zomer met je helm op in een winkelcentrum...ja je zult worden staandegehouden, nagetrokken en om tekst en uitleg gevraagd.
Loop je in de winter met een sjaal om je gezicht...ik denk het niet.
En moet je je gezicht laten zien als je je moet legitimeren?
Ja, logisch toch. Dat moet nu al op basis van de Wet op die identificatieplicht.
En vind je het gek dat men bij tankstations en winkels geen klanten met een helm op wil zien.
Ik niet. Kwestie van je gezond verstand gebruiken. En een kwestie van opvoeding.
Oké, bij deze dan: het is onzin en niets dan onzin.
Staan we nu weer quite.
Ik begrijp niet dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn om
a) af te gaan op 1 kreet
b) alles maar klakkeloos over te nemen
c) niet een keer zoeken naar een bron voor een gelezen kreet
Hoe vaak hoor je niet: "maar het stond in de krant" of "ik heb het zelf gelezen in de krant"?
Bovendien is het wetsvoorstel nog niet eens goedgekeurd dus hoe wil men dan vaststellen wat er in de (definitieve) wet staat?
Dit is wat ik er over kon vinden hoe er over gedacht wordt: http://www.tweedekamer.nl/images/31331% ... 147714.doc" opent="in(nieuw);venster;
En dit hoe ze er in 2008 (ja toen speelde dit al) mee bezig waren en zelfs toen was er geen sprake van een helm-probleem: http://nos.nl/video/28207-maatregelen-t ... kking.html" opent="in(nieuw);venster;
Er werden in 2008 zelfs al uitzonderingen genoemd. Ja je mag niet met je helm op in de tram! Duh. Ga jij met je helm op in een tram zitten?
Hoe ik denk dat het zal gaan lopen:
Loop je straks in de zomer met je helm op in een winkelcentrum...ja je zult worden staandegehouden, nagetrokken en om tekst en uitleg gevraagd.
Loop je in de winter met een sjaal om je gezicht...ik denk het niet.
En moet je je gezicht laten zien als je je moet legitimeren?
Ja, logisch toch. Dat moet nu al op basis van de Wet op die identificatieplicht.
En vind je het gek dat men bij tankstations en winkels geen klanten met een helm op wil zien.
Ik niet. Kwestie van je gezond verstand gebruiken. En een kwestie van opvoeding.
-
- Motorloos
Zo is dat..
Diegene die toch met een helm op over straat aan laten meteen weten "wie ze zijn"
Overigens zet ik bij het tanken altijd mijn helm af. Er zal natuurlijk wel eens een uitzondering zijn die deze regel bevestigt, maar dat is dan history
Diegene die toch met een helm op over straat aan laten meteen weten "wie ze zijn"

Overigens zet ik bij het tanken altijd mijn helm af. Er zal natuurlijk wel eens een uitzondering zijn die deze regel bevestigt, maar dat is dan history
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

-
- Honda ST1300
- Contacteer:
En de personen die met een bivakmust of met een jas met capuchon buiten de winter rondlopen doen ook net alsof zij niets te verbergen hebben
.
Een helm is bedoeld als veiligheids voorziening tijdens het rijden. Als je gaat tanken hoef je je hoofd (nog) niet te beschermen dus kan ik mij indenken dat er pompbedienden zijn die het niet prettig vinden dat er mensen zijn die hun helm ophouden. Vooral als zij al een aantal keren beroofd zijn.

Een helm is bedoeld als veiligheids voorziening tijdens het rijden. Als je gaat tanken hoef je je hoofd (nog) niet te beschermen dus kan ik mij indenken dat er pompbedienden zijn die het niet prettig vinden dat er mensen zijn die hun helm ophouden. Vooral als zij al een aantal keren beroofd zijn.

Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Als ik beroepsmatig contact heb met zulke personen zeg ik meestal:
"Het regent niet meer hoor, je capuchon kan af."
"Je pet staat scheef."
"Is je pet gekrompen, hij zit zo raar op je hoofd."
"Is dat de pet van je broertje, hij is 6 maten te klein."
Maar het lijkt wel een samenzwering met hun broeders in het kwaad.
Zodat zij die wel iets op hun kerfstok hebben cq op de vlucht zijn, niet te onderscheiden zijn van hen die lopen te lummelen op straat.
Alsof ze elkaar dekking geven om op te gaan in de kudde.
In 'vaktaal' wordt ook wel gesproken van: het standaard uniform.
Zijnde: sportschoenen (ook vaak Prada's of Dolce & Gabbana's), een zwarte broek, zwarte jas (bubblecoat) met capuchon voorzien van bontkraag.
Google eens op: "afkorting in de hulpverlening" kom je vast iets passends tegen.
"Het regent niet meer hoor, je capuchon kan af."

"Je pet staat scheef."
"Is je pet gekrompen, hij zit zo raar op je hoofd."
"Is dat de pet van je broertje, hij is 6 maten te klein."
Maar het lijkt wel een samenzwering met hun broeders in het kwaad.
Zodat zij die wel iets op hun kerfstok hebben cq op de vlucht zijn, niet te onderscheiden zijn van hen die lopen te lummelen op straat.
Alsof ze elkaar dekking geven om op te gaan in de kudde.
In 'vaktaal' wordt ook wel gesproken van: het standaard uniform.
Zijnde: sportschoenen (ook vaak Prada's of Dolce & Gabbana's), een zwarte broek, zwarte jas (bubblecoat) met capuchon voorzien van bontkraag.
Google eens op: "afkorting in de hulpverlening" kom je vast iets passends tegen.