Daarin wordt eigenlijk als feit aangedragen dat je overal op de stoep mag parkeren, behalve in twee steden (Valkenburg en Scheveningen), bij sommige evenementen en dus blijkbaar in Schiedam-Oost

en de tweede zin van Koen...ANWB schreef:Officieel mag een motor niet op het trottoir staan, maar vaak wordt het oogluikend toegestaan.
Ik heb nog zo gezegd....Koen schreef:Daarin wordt eigenlijk als feit aangedragen dat je overal op de stoep mag parkeren, behalve in twee steden (Valkenburg en Scheveningen), bij sommige evenementen en dus blijkbaar in Schiedam-Oost
en straks zegt Koen ook nog: ik ken een agent en die heeft gezegd dat het mocht.BertG schreef:Want een feit is dat parkeren op het trottoir van een motorvoertuig bij wet verboden is.
Toegegeven, daarin wordt niet gezegd dat het gratis is, maar wel zonder enig voorbehoud dat je op de stoep mag parkeren."Overal in Nederland mag je de motor parkeren op de stoep, mits daar ruimte voor is. En wandel- of invalidenwagens er geen hinder van ondervinden. "
Dit is de eerste keer dat ik zo'n compleet en juridisch correct (BertG?) antwoord krijg. Ik heb gisteren dan ook netjes voor 't WTC op het trottoir gestaan (tussen de weg en het fietspad in).Parkeervoorzieningen Stadstoezicht gemeente Rotterdam schreef:Volgens de verkeerswetgeving mag er met een motor niet worden geparkeerd op het trottoir. Parkeren in een parkeervak is in principe toegestaan.
Gaat het om een betaald parkeerplaats, dan is echter parkeergeld verschuldigd. Omdat een parkeerbewijs (bijvoorbeeld parkeerticket of parkeervergunning) niet op een motor kan worden bevestigd zoals dat kan bij een auto (achter de voorruit), wordt er in Rotterdam niet geverbaliseerd als de motor op een betaald parkeerplaats staat. Omdat een betaald parkeerplaats echter bedoeld is voor auto's, is het wenselijk dat een motor in een betaald parkeergebied op het trottoir wordt geparkeerd en dan op een dusdanige wijze, dat hiermee geen hinder of overlast voor anderen (o.a. voetgangers) wordt veroorzaakt.
Op dit moment is gemeente Rotterdam bezig met de ontwikkeling van kentekenparkeren. Hiermee wordt ook een oplossing voor motorrijders geboden.
In de meeste openbare parkeergarages kunt u ook met een motor parkeren.
Meestal heb ik een probleem met de motor. De garage is dan te laag. Dan schuurt mijn antenne over het plafondKoen schreef:IParkeervoorzieningen Stadstoezicht gemeente Rotterdam schreef:
In de meeste openbare parkeergarages kunt u ook met een motor parkeren.
Tactisch en ethisch volledig correctBertG schreef:Tactisch antwoord: ik zie geen ruitenwisser dus ik ben blond en weet niet waar ik die bon onder moet stoppen.
Hinder is niet noodzakelijk om een prent te krijgen. Ik herhaal het maar voor de zekerheid.Frank schreef:Ik parkeer altijd op de stoep!...........................voor de deur waar ik moet zijn.....................................zonder te hinderen!!
BOA - Buitengewoon Onvriendelijke Ambtenaar?BertG schreef:Ik zeg niet dat de BOA's dat ook kunnen doen.
Zoveel humor hebben zij niet om als grapjas of lolbroek aangemerkt te kunnen worden.
Ik ben benieuwd als je ipv twee 'bonnenschrijvers' tweehonderd (ofzo) 'bonnenschrijvers' hebt geraadpleegd....ikkieman schreef:In Den Haag wordt het gedoogd, mits er "een rollator langs kan". Dit was de verklaring die twee bonnenschrijvers me vanochtend gaven.
was de dame in kwestie breder dan 2,10 m of was het de rollator ?Koen schreef:Hm, dat is sterk afhankelijk van wie de rollator "bestuurt". Heb pas geleden iemand gezien die met haar rollator zelfs geen dubbele deur van totaal 2,10 meter breed doorkon (automatische deuropeners, dus dat was het probleem niet)...