Dit jaar voor het eerst gereden met mn HD uit 2001 ...

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
HansB

Dit jaar voor het eerst gereden met mn HD uit 2001 ...

Bericht door HansB »

Op zaterdag 10 maart 2012 dit jaar de motor van stal en rijden.
Na 55 km geen voorrang gekregen van zo een koekblik dat van rechts kwam, en wel zomaar mijn voorrangsweg op rijdt.
Ik herinner me nog dat ik m in zn auto zag zitten, en op dat moment reed ie aan ook.
Hij had me niet gezien en reed vlak voor me toch de weg op. Ik had geen schijn van kans meer en zat er meteen vol in. Tussen zijn voorwiel en zijn deur.
Motor valt naar links om en ik loop er zo af ... alleen pols gekneusd. Ik was vooral verbaasd dat ik niet geremd had. Daar had ik toch zo op geoefend. Ook met het examen ging dat allemaal verrekes goed. Ik heb er deze keer gewoon geen tijd voor gehad. En door de verbazing dat ie ging rijden vergat ik mogelijk te remmen.
Het was vast te weinig tijd (altijd een ander de schuld geven !). Aan de plaats waar ik m getorpedeerd heb kun je enigzinds inschatten hoe weinig tijd ik had.

Dus : wees voorzichtig op de weg als je weer gaat rijden, ze zijn ons tweewielers weer vergeten !

Mijn facebook tekst :
Non even om van Veldhoven naar Waalre, en dan naar huis. Was het plan. Kreeg geen voorrang, auto kwam vanuit stilstand van rechts de voorrangs weg op. Had me niet gezien. Ik heb niet eens meer geremd. Na de klap naar links afgestapt en naar de kant gelopen. Ik ben nog heel, ongelofelijk. Niet eens geschrokken, geen hartkloppingen, geen zweet op mn rug. Leer u zelf kennen. Alleen mn pols licht gekneusd. Is bij ehbo nagekeken. Komt goed. Terwijl het stuur zelf met de handles flink naar beneden gedraaid is !? Heel de voorkant in de poeier. De auto heeft een flinke deuk tussen voorwiel en deur. Die gaat dus niet meer open. Kreeg meteen hulp van andere motor rijder. De automobilist heeft keurig meegeholpen met het afwerken van de aanrijding. Hij heeft me zelfs thuisgebracht. Keurig. Motor is door motor zaak in Veldhoven opgehaald. Nou nog zien dat ik dit jaar weer kan rijden ...

Mijn donker blauwe Honda Deauville NT650V had ik vanaf september 2011.
In twee maanden tijd er 3400 km mee gereden tot op de 39000 km.
Ik laat m niet maken.

De as van het voorwiel staat 6 cm te ver naar achteren. In het balhoofd en daarom heen zal ook wel het een en ander goed mis zijn.

Ik krijg bijna mn hele aankoop bedrag terug van de verzekering.
Heb na alles overwegende al een andere besteld :oops:
Ja natuurlijk ! Na 3400 km proefrit heb ik mezelf overtuigd : Voor mij weer een Honda Deauville
zo een mooie zilvergrijze NT700 ABS die toch al in de showroom stond te wachten.
Was niet de bedoeling, mn blauwe had nog heel lang bij me mogen blijven, maar helaas.

Dus rijden zal ik. En wel heeel voorzichtig !
En dan maar hopen dat die TV kijkende koekblikrijders ook beter opletten.

Nav hiervan heb ik nog te koop :
- Haynes Service and Repair Manual
- een hele nieuwe Krauser topkoffer met NT650V 2001 interface
- navigator klem met bol (die van Waypoint). Zonder verdere andere onderdelen naar mn domdom. Die houd ik zelf. Moet zelf ook nog navigeren straks :lol:
Ik moet ze nog op de HDC markt zetten...

Wow, wat een hoop reakties. dank u dank u. Ik hoop ook dat het jullie niet gebeurd, en dat mijn verhaal jullie daarbij helpt het te voorkomen. Fijn rijden in 2012 en daarna. :b

Groetjes van Hans 8) uit Veldhoven
Laatst gewijzigd door HansB op 20 mar 2012, 22:00, 9 keer totaal gewijzigd.
Hans van D
Motorloos

Re: Dit jaar voor het eerst gereden met mn HD uit 2001 ...

Bericht door Hans van D »

Heel vervelend Hans, maar je bent er gelukkig nog goed vanaf gekomen. Alleen een gekneusde pols (hoe vervelend ook) en een andere deauf.
Inderdaad, uitkijken is erg belangrijk. Een gewaarschuwde Hans telt voor twee.
Succes verder en met je nieuwe deauville.
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Heb er van de week juist aan gedacht: Er zullen wel weer wat ongelukken gebeuren zo aan het begin van het motorseizoen.

Meestal staan er dan op maandagochtend van die berichtjes in de krant waar je niet echt vrolijk van wordt.
Soms is het de schuld van de motorrijder die na de winterstop weer de weg op gaat en soms de schuld van de automobilist die er geen rekening mee houdt dat het motorseizoen weer begonnen is.

Gelukkig ben jij er goed afgekomen, Hans.
Veel plezier met je nieuwe motor.
Het is toch wel weer een Deauville hè?
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Hans,

Heel vervelend wat je is overkomen. Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen.
Heel veel succes en veilige kilometers met je andere Deauville gewenst
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Goh, Hans. Wat vervelend! Succes met de zoektocht naar een andere motor!

Heb je de onderdelen die je te koop hebt staan al op onze Deauville-markt gezet?
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
HansB

Bericht door HansB »

Weer een Deauville ? Tuurlijk ! Na mn 3400 km proefrit helemaal overtuigd :dit is mijn fiets. Dus graag weer een !
Dank u
Hans 8)
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Hans dat is knap vervelend, gossie wat zeg ik dat netjes :twisted:

Heel veel plezier van je zilver grijze Deauville.

En Koekblikkers kijk allemaal een beetje beter! :shock:
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

Hans , fijn dat je er goed af bent gekomen en alweer een deauville hebt ,veilige km in de toekomst.

Voor één ieder , probeer er van te leren, en probeer op tijd oog contact te maken dan zie je al snel of iemand je ziet, als je denk hij/zij ziet me niet begin vast te remmen ,oog contact kan je al op grote afstand maken , er bij tijds bij zijn om te reageren, je ziet die koppies wel draaien of niet.

dus anticiperen,

dit is geen les ,maar beroeps halve , ik kon het niet laten.
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 : Honda nc750X dct :brrr
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Hans,

balen zeg, blij dat je er op die pols na niets aan hebt overgehouden. En een andere motor, ach... er zijn vervelendere zaken ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Hans, mooi vervelend. Gelukkig dat je er zo goed van af bent gekomen. Succes met alle verzekeringswerk en veel plezier met de nieuwe fiets.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
edwinm

Bericht door edwinm »

Hans, dat is erg vervelend! Wel fijn dat jij er weinig persoonlijke schade aan over hebt gehouden. Waar was 't precies gebeurd?

Groetjes,
Edwin
Claudia
Kawasaki Versys

Bericht door Claudia »

Jeetje Hans, Dat is vervelend.
Maar gelukkig ben je er zelf goed van af gekomen.

Wens je veel geluk en veilige km's met je nieuwe Deauville 700 ;)
Enjoy the little things :b
Groetjes,
Claudia
ACSpijksma

Bericht door ACSpijksma »

Wow! Heb jij even mazzel gehad Hans. Had veel slechter kunnen aflopen met je.
Jammer van je deauville maar zoals ik het lees heb je nu een 700....en die rijdt ook super. (ervaringsdeskundige :P )

Beterschap met je pols in ieder geval.

Gr. Annemarie
Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

Hans,
er zijn motoren genoeg, maar er is slechts één Hans.
Komt goed.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
stxrider

Bericht door stxrider »

HansB schreef:Ik was vooral verbaasd dat ik niet geremd had. Daar had ik toch zo op geoefend. Ook met het examen ging dat allemaal verrekes goed. Ik heb er deze keer gewoon geen tijd voor gehad. En door de verbazing dat ie ging rijden vergat ik mogelijk te remmen.
Als dit je 1e ongeluk is, heb je op zeker te maken gehad met de rem seconde! En dan op het moment dat je wilt gaan remmen, ben je natuurlijk al weer meters verder, zat je al tegen die wagen aan. Vandaar dat je het niet kan herinneren
Had me niet gezien. Ik heb niet eens meer geremd. Na de klap naar links afgestapt en naar de kant gelopen. Ik ben nog heel, ongelofelijk. Niet eens geschrokken, geen hartkloppingen, geen zweet op mn rug. Leer u zelf kennen. Alleen mn pols licht gekneusd.
Gelukkig voor je dat je snelheid ook dermate was dat je kon afstappen........

Heb het zelf meegemaakt ook op lage snelheid, wel mijn :oops: schuld (1e keer) en kon ook zo afstappen maar de Pan Total loss
duodeauville

Bericht door duodeauville »

Vandaag 300 meter van ons huis rijdt een automobilist achteruit zijn/haar oprit af en ziet een motoragent over het hoofd. Gevolg auto ernstig beschadigd en motor totalloss. Motor lag 30 m. verderop en nog eens 10 meter verder op de motoragent. Hij is gewond afgevoerd.
Het maakt dus niks uit ,een witte motor met reflectiestripes een bijna helemaal geel reflectiepak hij was toch onzichtbaar voor de chauffeur.
Zie foto's van Ineke op 112 nederland. Motorrijder Hoornsterzwaag
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”