Na 55 km geen voorrang gekregen van zo een koekblik dat van rechts kwam, en wel zomaar mijn voorrangsweg op rijdt.
Ik herinner me nog dat ik m in zn auto zag zitten, en op dat moment reed ie aan ook.
Hij had me niet gezien en reed vlak voor me toch de weg op. Ik had geen schijn van kans meer en zat er meteen vol in. Tussen zijn voorwiel en zijn deur.
Motor valt naar links om en ik loop er zo af ... alleen pols gekneusd. Ik was vooral verbaasd dat ik niet geremd had. Daar had ik toch zo op geoefend. Ook met het examen ging dat allemaal verrekes goed. Ik heb er deze keer gewoon geen tijd voor gehad. En door de verbazing dat ie ging rijden vergat ik mogelijk te remmen.
Het was vast te weinig tijd (altijd een ander de schuld geven !). Aan de plaats waar ik m getorpedeerd heb kun je enigzinds inschatten hoe weinig tijd ik had.
Dus : wees voorzichtig op de weg als je weer gaat rijden, ze zijn ons tweewielers weer vergeten !
Mijn facebook tekst :
Non even om van Veldhoven naar Waalre, en dan naar huis. Was het plan. Kreeg geen voorrang, auto kwam vanuit stilstand van rechts de voorrangs weg op. Had me niet gezien. Ik heb niet eens meer geremd. Na de klap naar links afgestapt en naar de kant gelopen. Ik ben nog heel, ongelofelijk. Niet eens geschrokken, geen hartkloppingen, geen zweet op mn rug. Leer u zelf kennen. Alleen mn pols licht gekneusd. Is bij ehbo nagekeken. Komt goed. Terwijl het stuur zelf met de handles flink naar beneden gedraaid is !? Heel de voorkant in de poeier. De auto heeft een flinke deuk tussen voorwiel en deur. Die gaat dus niet meer open. Kreeg meteen hulp van andere motor rijder. De automobilist heeft keurig meegeholpen met het afwerken van de aanrijding. Hij heeft me zelfs thuisgebracht. Keurig. Motor is door motor zaak in Veldhoven opgehaald. Nou nog zien dat ik dit jaar weer kan rijden ...
Mijn donker blauwe Honda Deauville NT650V had ik vanaf september 2011.
In twee maanden tijd er 3400 km mee gereden tot op de 39000 km.
Ik laat m niet maken.
De as van het voorwiel staat 6 cm te ver naar achteren. In het balhoofd en daarom heen zal ook wel het een en ander goed mis zijn.
Ik krijg bijna mn hele aankoop bedrag terug van de verzekering.
Heb na alles overwegende al een andere besteld

Ja natuurlijk ! Na 3400 km proefrit heb ik mezelf overtuigd : Voor mij weer een Honda Deauville
zo een mooie zilvergrijze NT700 ABS die toch al in de showroom stond te wachten.
Was niet de bedoeling, mn blauwe had nog heel lang bij me mogen blijven, maar helaas.
Dus rijden zal ik. En wel heeel voorzichtig !
En dan maar hopen dat die TV kijkende koekblikrijders ook beter opletten.
Nav hiervan heb ik nog te koop :
- Haynes Service and Repair Manual
- een hele nieuwe Krauser topkoffer met NT650V 2001 interface
- navigator klem met bol (die van Waypoint). Zonder verdere andere onderdelen naar mn domdom. Die houd ik zelf. Moet zelf ook nog navigeren straks

Ik moet ze nog op de HDC markt zetten...
Wow, wat een hoop reakties. dank u dank u. Ik hoop ook dat het jullie niet gebeurd, en dat mijn verhaal jullie daarbij helpt het te voorkomen. Fijn rijden in 2012 en daarna.

Groetjes van Hans