Veugelke schreef:Leuke opsomming, maar er zit een foutje in. K3 is oorspronkelijk iets heel anders... Vroeger, in de jaren vijftig van de vorige eeuw, hééél lang geleden dus, waren bijna alle mensen nog heel kerks en in Brabant dus heel katholiek. Onze kerk heette de Sint Koenraad kerk. En elke zaterdagmiddag werd het gestencilde parochieblaadje in de brievenbus gedaan. Het blaadje had de prozaïsche naam "Koenraad Kerk Klokken" en in het handgetekende logo ('t woord 'logo' bestond toen nog niet eens) stond heel duidelijk "K3".
.
Tot zover de rubriek "Opa vertelt"...
Dat het oorspronkelijk iets anders betekende betekent niet dat de opsomming nu fout is

Ik denk dat je voor alle opgesomde "afkortingen" gemakkelijk 3 of meer betekenissen kunt verzamelen die allemaal kloppen/waar zijn. K1 is bijvoorbeeld ook een bekend vechtsportevenement, K11 bijvoorbeeld is behalve een winkelcentrum in Hong Kong óók een Russische onderzeeër (van de november-klasse). Omdat ik die al eerder in het rijtje had staan, koos ik bij K11 een andere betekenis maar beiden zijn correct.