Jos, leg eens uit wat de achtergronden zijn.
Want ik heb argumenten gehoord als, -geluidsoverlast wordt terug gedrongen, -veiligheid wordt vergroot en nog wat onzinnige redeneringen.
Geluidsoverlast.... waarom lukt dat bij auto's niet? Hier komen dagelijks drie auto's door de straat met jonge bestuurders die een geluid maken of ze een motor van een Leopard tank hebben. En dan heb ik het niet over de radio's in die auto's
Veiligheid.... als je geschept wordt dor een links afslaande tegenligger heb je weinig aan een veilige motor.
Verder denk ik alleen maar dat het ons gewoon veel geld gaat kosten. De kosten van het keuren worden niet onder 7,5 milj automobilisten verdeeld maar onder ongeveer 0,5 milj motorrijders.
Ik onderhoud onze motoren zelf (olie, luchtfilter, remmen/koppeling) en kleine reparaties (nieuwe koolborstels in dynamo, gebroken frame-deel vervangen, vering vernieuwen). Dus waar moet ik dan terecht voor en keuring?
Trikes moeten tegenwoordig gekeurd worden omdat ze een autokenteken hebben tegenwoordig. Een kennis van mij kwam dus op een keuringsstation. En de keurmeester vroeg doodleuk, "wat moet ik daar mee? Ik kan hem niet eens op de brug zetten.".
Daarna heeft hij er een rondje mee gereden en een keer hard geremd. Goedgekeurd!
Nee, keuring is m.i. overbodige, dure onzin die voor de motorrijder niets oplevert. Voor de handel en schatkist des te meer.