kamperen met de motor

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
roelof
Honda NT700V

kamperen met de motor

Bericht door roelof »

ik ben een tijdje terug wezen kamperen, al was het dan maar een dag!!
een tentje van vijftien euro van marktplaats en ook een matje gekocht via deze weg.
mijn slaapzak van nomad is van katoen en was wel erg warm.
het tentje heeft de regen perfect buiten gehouden en mijn selfinflateble matras was goed te doen.
na dit succesvolle event was ik wel benieuwd wat er zoal te koop is op dit gebied.
dus vandaag even naar roden (vrijbuiter) geweest.
allemachtig wat is er veel te koop zeg! slaapzak, matras en kussen samen in een reisformaat van een voetbal!!
tentjes variërend in prijs tussen vijftig en zevenhonderd euro!!
ik heb me enigszins kunnen beheersen en ben naar huis gegaan met een nieuwe slaapzak en een zakje sate prikkers.
wat hebben jullie voor accessoires voor het kamperen?
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
PA1BEN

Re: kamperen met de motor

Bericht door PA1BEN »

Het is alweer 45 jaar geleden dat we met de motor regelmatig naar de Alpen en één keer naar het toenmalig Joegoslavië en Italië op vakantie gingen en in een tentje bivakkeerden.
Maar het was niet altijd even leuk met leeglopende luchtbedden en steeds zwaarder beladen Moto Guzzi met zwaardere achterveren, twee kunststof koffers, volgepropte legerplunjezak en tanktas.
Wij (mijn vrouw en ik) konden het hele gedoe van kamperen, na het een aantal jaren volgehouden te hebben, toch niet zo waarderen en zijn er dan ook mee gestopt.

Maar om antwoord te geven op jouw vraag: Ik kan mij herinneren dat ik als accessoires voor bij het kamperen een op 12 Volt lopend luchtpompje voor het oppompen van de luchtbedden en een flinke voorraad kaarsen voor de verlichting bij mij had.

Moto Guzzi 650 in Rome moest iets gerepareerd worden.
Afbeelding

Moto Guzzi 750 in Dubrovnic om de ferry naar Bari te nemen
Afbeelding

:b :b :b

Edit:
Ik had al een tijdje het idee dat mijn geheugen mij in de steek liet en dat er van de type aanduiding van de Moto Guzzi's die ik ooit in mijn bezit had, niets klopte.

Na enig zoeken heb ik de instructieboekjes (waarvan één in het Italiaans) gevonden en ja hoor, er klopt niets van.

De witte Moto Guzzi 650 van de foto is bij deze gepromoveerd naar 'Moto Guzzi V750 Ambassador'.
En de rode Moto Guzzi 750 blijkt de 'Moto Guzzi V850 GT te zijn'
Excuses voor de mogelijke verwarring.

:oops: :oops: :oops:
Laatst gewijzigd door PA1BEN op 01 sep 2012, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

prachtig!! die nostalgie. maar in vergelijking met toen, een luchtbed woog toen toch al snel drie kilo, nu ongeveer 500gram en niet groter dan een broodtrommel!!
dan het pompje, dat is nu een pompzak die niet meer ruimte en gewicht neemt van een plastic boodschappentas.
ook een slaapzak neemt nu niet meer ruimte dan een voetbal.
ik moet wel bekennen dat wanneer yvonne meegaat we een mooie b&b of hotel opzoeken hoor!! het moet wel leuk blijven!
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

10 jaar geleden met een 2 persoons tentje naar Ouddorp op een strandcamping geweest. We hadden alleen de koepeltent, 2 handdoeken en toiletspullen bij ons. Ontbijt heb ik in het restaurant gehaald en op een dienblad meegenomen naar de tent. Hoe minder je meeneemt hoe makkelijker het is.
Als ik mijn dochter nu mee zou nemen ben ik al een overgedimensioneerde hutkoffer kwijt aan haar spullen. Kan nog net mijn tandenborstel bij.
Vorige week een fietser op de camping tegengekomen die vroeg of hij een flesopener mocht lenen. Hij had een éénpersoonstentje met een nokstok en 2 stokje aan de voorzijde, een slaapzak en selfinflated matje, een handdoek en douchespullen bij zich.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Marck

Bericht door Marck »

Belangrijkste: Extra scheerlijnen en ducktape. Extra scheerlijnen kan je ook als waslijn gebruiken, als bindmiddel etc. Ducktape voor lekkages, noodreparaties etc.

Verder heb ik ALTIJD mijn Victorinox bij mij..
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”