Nieuw record: 438 Km uit 1 tank.
Re: Nieuw record: 438 Km uit 1 tank.
Hoeveel kilometer je in staat bent met één tank te rijden vind ik niet interessant, het laat alleen zien hoeveel lef je hebt met te wachten voor je weer gaat tanken.
Wel lijkt het mij interessant het gemiddelde verbruik over een zo lang mogelijke periode bij te houden.
Dat zegt iets over het gemiddelde verbruik van dat specifieke model en vergeleken met andere gebruikers, krijg je ook een idee over de rijstijl van die gebruiker.
Mijn advies (voor iedereen):
Als je opzoek bent naar een zuinige motor, kijk dan ook eens naar je eigen rijstijl.
Daar is vaak veel winst te behalen.
Wel lijkt het mij interessant het gemiddelde verbruik over een zo lang mogelijke periode bij te houden.
Dat zegt iets over het gemiddelde verbruik van dat specifieke model en vergeleken met andere gebruikers, krijg je ook een idee over de rijstijl van die gebruiker.
Mijn advies (voor iedereen):
Als je opzoek bent naar een zuinige motor, kijk dan ook eens naar je eigen rijstijl.
Daar is vaak veel winst te behalen.
-
- Triumph Trophy SE
Hans, er zijn zo veel variabelen dat je over het algemeen makkelijker af bent om het gewicht van de berijder weg te laten. Er zijn bijvoorbeeld:
-temperatuur
-windrichting en -snelheid
-gewicht van de bestuurder
houding op de motor
-belading (heel bot misschien, maar hier valt ook de duo onder)
-bandenspanning
-hoe warm de motor is tijdens de rit
-aantal en gewicht van de accessoires op de motor
-vorm- en hoogte van de kuipruit
-soort band
-of je net gegeten hebt of niet
-of je net naar de WC bent geweest of niet.
Natuurlijk hebben al deze factoren misschien niet de grootste invloed, maar als er puur gekeken wordt naar verbruiksinvloeden zijn er ongetwijfeld nog veel meer variabelen op te noemen. Dat dit niet altijd een even groot verschil maakt, blijkt wel uit het feit dat m'n diversion, onafhankelijk van al deze omstandigheden een verbruik weet te noteren van tussen de 1:16 en 1:19. En laten we nou niet moeilijk doen over die 3 kilometer per liter peut. We hebben allen motorrijden als hobby en/of woon-werkverkeer optie gekozen en hobby's mogen geld kosten, toch?
Niettemin wel lekker om te weten dat het theoretisch mogelijk is om Nederland door te komen op 1 tank benzine.
-temperatuur
-windrichting en -snelheid
-gewicht van de bestuurder
houding op de motor
-belading (heel bot misschien, maar hier valt ook de duo onder)
-bandenspanning
-hoe warm de motor is tijdens de rit
-aantal en gewicht van de accessoires op de motor
-vorm- en hoogte van de kuipruit
-soort band
-of je net gegeten hebt of niet
-of je net naar de WC bent geweest of niet.
Natuurlijk hebben al deze factoren misschien niet de grootste invloed, maar als er puur gekeken wordt naar verbruiksinvloeden zijn er ongetwijfeld nog veel meer variabelen op te noemen. Dat dit niet altijd een even groot verschil maakt, blijkt wel uit het feit dat m'n diversion, onafhankelijk van al deze omstandigheden een verbruik weet te noteren van tussen de 1:16 en 1:19. En laten we nou niet moeilijk doen over die 3 kilometer per liter peut. We hebben allen motorrijden als hobby en/of woon-werkverkeer optie gekozen en hobby's mogen geld kosten, toch?
Niettemin wel lekker om te weten dat het theoretisch mogelijk is om Nederland door te komen op 1 tank benzine.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Ik heb het langere tijd (2jaar) bijgehouden van de Deauville 650 en kwam op een gemiddelde van 1:21,6
Mijn Pan, nu iets meer als 1 jaar, een gemiddelde van 1:17,6
Mijn Pan, nu iets meer als 1 jaar, een gemiddelde van 1:17,6

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Met m'n deauf 700 nu bijna 3000km gereden sinds aanschaf/grote beurt => gemiddeld verbruik staat op 23,8km/l = theoretisch dus 476km op volle tankinhoud van 20 liter 
Afgelopen weekend met de overijsselrit gaf verbruiksmeter op de snelweg (heen-/terugreis) 17,9km/l aan en gedurende de rit (ong 2200rpm in z'n 5e versnelling) 34,1km/l
(Ik heb afgelopen zondag 478km gereden op totaal 21,4l => 22,3km/l gemiddeld dus)

Afgelopen weekend met de overijsselrit gaf verbruiksmeter op de snelweg (heen-/terugreis) 17,9km/l aan en gedurende de rit (ong 2200rpm in z'n 5e versnelling) 34,1km/l

(Ik heb afgelopen zondag 478km gereden op totaal 21,4l => 22,3km/l gemiddeld dus)
Re: Nieuw record: 432 Km uit 1 tank.
Waar baseer je deze uitspraak op?stxrider schreef:ik ga je nu al vertellen dat je GPS niet de accurate afstand zal vermelden! Het verschil tussen de km-teller en de GPS zal >10km zijn schat ik.........
Ik kan met een paar voorbeelden aantonen dat GPS redelijk accuraat is.
Ik heb ooit eens met een groep een toerrit gereden en daar waren drie motorrijders bij met GPS. Wij hadden volgens onze navigatiesystemen alle drie 209 km gereden.
Afgelopen weekend hebben Karin en ik een toerrit gereden. Totale lengte volgens beide navigatiesystemen 291 km en Karin heeft er 12 seconden langer over gereden.
Voor mij een duidelijk "bewijs" dat navigatie behoorlijk nauwkeurig aan geef hoe ver je gereden heb.

Wat al jaren bekend is: de km-teller van een auto of motor is niet echt nauwkeurig. Alhoewel ik tegenwoordig schijnbaar een vrij goed exemplaar heb. De toerrit was volgens mijn kn-teller 291,3 km lang. Dus dat is ook best aanvaardbaar.
Hier een tip om goedkoop te rijden.
Bij Shell krijg je bij inlevering van 3000 airmilespunten 15 Euro benzine cadeau.
Dat is toch lekker weer ca. 8,6 liter levens-sap in de aderen van de Deauville.
Kun je weer grijnzen als een tijger in je tank.
Bij Shell krijg je bij inlevering van 3000 airmilespunten 15 Euro benzine cadeau.
Dat is toch lekker weer ca. 8,6 liter levens-sap in de aderen van de Deauville.
Kun je weer grijnzen als een tijger in je tank.
Letterlijk van de website: "Om in aanmerking te komen voor de korting dien je minimaal 25 liter Shell brandstof te tanken."
Dus moet je wel 2 motoren tegelijk volgooien

Hoeft niet => 1x NT700 helemaal vol + 2x jerrycan van 5l in de zijkoffers lukt het ook meeanjo schreef:Letterlijk van de website: "Om in aanmerking te komen voor de korting dien je minimaal 25 liter Shell brandstof te tanken."

(Helemaal makkelijk voor HDC-rit ............... als er iemand in "brandstofnood" komt )
Ach, prima, dan zal het wel meevallen met die voorwaarde 

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Even een opmerking.
Ik heb gebruik gemaakt van deze actie en tankte voor €14,99. helaas ging de vlieger met 3000 airmails niet op omdat ik 1 cent tekort kwam.
Hoe bedoel je zielig!!!!!!!
Ik heb gebruik gemaakt van deze actie en tankte voor €14,99. helaas ging de vlieger met 3000 airmails niet op omdat ik 1 cent tekort kwam.

Hoe bedoel je zielig!!!!!!!

Dan had je toch voor 10 euro gebruik kunnen maken van de actie . . . 

-
- BMW R1150RT
Dat geld alleen als je extra bonusmiles wil sparen, middels coupons. Bij het inleveren van 3000 airmiles krijg je naar mijn weten 15% korting op de totaalprijs van de brandstof die je aftankt. Kan mij vergissen, maar uit eigen ervaring (met auto) is dit de juiste info.anjo schreef:Letterlijk van de website: "Om in aanmerking te komen voor de korting dien je minimaal 25 liter Shell brandstof te tanken."
Time flies when I drive my Honda Deauville.
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Hans zo hebben wij het ook opgelost, maar ik vond het wat zielig.
Bij een cent teveel werkte het ook niet, vertelde de mevrouw mij.
Bij een cent teveel werkte het ook niet, vertelde de mevrouw mij.

@ Henk: Je bedoelt 15 euro denk ik. (in plaats van 15%) 

-
- BMW R1150RT
@Hans, je hebt gelijk het is €15,- in plaats van 15%
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Voor diegenen die Anjo niet willen of kunnen geloven, kijk maar op
http://www.shell.nl/home/content/nld/pr ... ve/summer/
daar staat echt....
*De kortingsactie loopt t/m 5 september 2012 bij alle deelnemende Shell stations. Om in aanmerking te komen voor de korting dien je minimaal 25 liter Shell brandstof te tanken.
En dat is niks nieuws, dat geld eigenlijk altijd voor kortingsacties bij de Shell. Motorrijders vallen bijna allemaal buiten de boot.
Alleen die geluks....... met een Pan1300, die kunnen 29 liter tanken.
http://www.shell.nl/home/content/nld/pr ... ve/summer/
daar staat echt....
*De kortingsactie loopt t/m 5 september 2012 bij alle deelnemende Shell stations. Om in aanmerking te komen voor de korting dien je minimaal 25 liter Shell brandstof te tanken.
En dat is niks nieuws, dat geld eigenlijk altijd voor kortingsacties bij de Shell. Motorrijders vallen bijna allemaal buiten de boot.
Alleen die geluks....... met een Pan1300, die kunnen 29 liter tanken.
€ 5 voor 1000 Air Miles, € 10 voor 2000 Air Miles, € 15 voor 3000 Air Miles = 0,5 cent per Air Mile
en de actie waar ik op doel is
€ 0,10 cent extra korting per liter tegen inwisseling van 250 Air Miles: dat is dus 1 cent per Air Mile.
Dus ik had inderdaad niet goed gekeken. Maar je kan voor je Air Miles dus wel meer korting krijgen....
en de actie waar ik op doel is
€ 0,10 cent extra korting per liter tegen inwisseling van 250 Air Miles: dat is dus 1 cent per Air Mile.
Dus ik had inderdaad niet goed gekeken. Maar je kan voor je Air Miles dus wel meer korting krijgen....

-
- Honda NC750X DCT
Stel, als ik mijn tank echt helemaal leeg zou rijden:
Benzine erin, even doorstarten en dan loopt ie weer ?
Ik heb een 700 met injectie.
Gelukkig heb ik nog nooit zonder benzine gestaan, maar dan weet ik ook wat er gebeurt als dat onverhoopt toch een keer voorkomt.
Ik heb een 700 met injectie.
Gelukkig heb ik nog nooit zonder benzine gestaan, maar dan weet ik ook wat er gebeurt als dat onverhoopt toch een keer voorkomt.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,
Jos
Jos
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Lijkt mij van wel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
-
- Triumph Trophy SE
Bij mijn kennis wel. Bij diesels werkt het niet zo makkelijk, maar bij mijn weten rijdt de deauville niet op diesel.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
-
- Honda NC750X DCT
bij een moderne diesel is het ook geen probleem meer, ontlucht zichzelf. 

-
- Honda NC750X DCT
niet elke moderne diesel ontlucht eenvoudig
gr jan
gr jan
nc 750 x dct
-
- Honda NC750X DCT
zo, dat weet ik dan ook weer
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,
Jos
Jos
- Koen
- Honda Goldwing
Bij mijn 650 werkte dat in elk geval niet zo.Jos schreef:Stel, als ik mijn tank echt helemaal leeg zou rijden:
Gisteren na een ritje Den Bosch (waarbij de accu van m'n headset leeg bleek te zijn, dus zonder muziek en navigatieaanwijzingen gereden

Omdat ik ervan uitging dat er nog voldoende benzine in de reservetank moest zitten, benzinekraan op reserve gezet en geprobeerd te starten. Dat lukte dus niet.
Gelukkig heb ik standaard een litertje of 5 benzine in de koffer zitten, dus even bijgevuld en toen opnieuw geprobeerd te starten. Geen effect. Uiteindelijk door bij het starten de gashendel een fractie te bewegen, kwam er wat beweging in het motorblok, waarna ik m'n weg kon vervolgen. Twee kilometer verderop bij de pomp de tank en de jerrycan weer gevuld: ik kwam nog niet aan de 16 liter totaal (ongeveer 1:21,3

Thuisgekomen stap ik van de motor af en blijf met de rits van m'n laars aan het zadel haken: flinke winkelhaak erin...

Zal 't maar ff houden op een pechmiddag...
Grtz! Koen

-
- Motorloos
Wel pech Koen.
Maar uhhh dan zat er dus nog benzine in je tank...
Maar uhhh dan zat er dus nog benzine in je tank...
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

- Koen
- Honda Goldwing
Dat dacht ik ook Ed, maar m'n Deauf dacht er blijkbaar anders over 

Grtz! Koen

De brandstofpomp er ooit tussenuit gehaald?
Misschien dat het wil helpen om de vulopening van de tank even open te maken zodat onderdruk, ontstaan tijdens het leegrijden van de tank, weer gecompenseerd kan worden.
Misschien dat het wil helpen om de vulopening van de tank even open te maken zodat onderdruk, ontstaan tijdens het leegrijden van de tank, weer gecompenseerd kan worden.