Aanrijding met een cabrio....
- lexter
Aanrijding met een cabrio....
Donderdagmiddag, Ik rij weg van mijn werk, ga de bocht om, en daar schiet een blauwe Golf Cabrio vanuit een
uitrit van een garagebedrijf aan de rechterkant van de weg, mijn weghelf op....ik kan het nét niet meer halen om er omheen te komen, ondanks de lage snelheid die ik reed. na een rempoging raakte ik zijn bumper, en kwam met een smak op het wegdek terecht.
Al duizelend krabbel ik overeind, en zet mijn helm af...wat is er gebeurd??
omstanders schieten te hulp, gaat het? Ook de bestuurder van de Golf(beetje bleek om de neus) komt er aan en vraagt hoe het gaat en zegt..."ik dacht dat je er wel omheen kon.......IK: Heb je me wel gezien dan?"
De eigenaar van het garagebedrijf bood ons een kop koffie aan, en daar zijn we dan maar mee begonnen, en hebben de papierwinkel
ingevuld, en ik heb alles alvast ingescand, en per email naar mijn verzekerings maatschappij gestuurd.
Ook heb ik direct foto's gemaakt met mijn telefoon van de situatie, en doorgestuurd naar de verzekering.
We wachten het allemaal maar weer af. Ik ben er God zij dank erg goed vanaf gekomen. Wel pijnlijke spieren en botten....en een beetje een zere buik van de schade van mijn Deauville....
Gisteren ben ik voorzichtig weer mee naar huis gereden, en toen ik thuiskwam bleek de radiator lek te zijn gezien de stoom en koelvloistof stank die naar boven kwam...gelukkig valt de verdere schade wel mee, linker kuipdeel, valbeugel, kofferdeksel e.d zijn zwaar beschadigd, maar verder geen ernstig letsel aan de Deauville.
Gisteren melde zich nog een getuige die het ongeval heeft zien gebeuren. De eigenaar van een (Turks)autopoetsbedrijfje (waar ik vier jaar terug mijn auto eens heb laten poetsen), tegenover het garagebedrijf vertelde mij dat hij alles heeft gezien. Als jij hulp nodig bent kom maar langs, geef ook maar door aan de verzekering dat je een getuige hebt. Wij vergeten een goede klant van ons nooit.....
Hij was inderdaad ook de eerste die bij mij stond toen ik nog op de grond lag..
Groet,
Alex
uitrit van een garagebedrijf aan de rechterkant van de weg, mijn weghelf op....ik kan het nét niet meer halen om er omheen te komen, ondanks de lage snelheid die ik reed. na een rempoging raakte ik zijn bumper, en kwam met een smak op het wegdek terecht.
Al duizelend krabbel ik overeind, en zet mijn helm af...wat is er gebeurd??
omstanders schieten te hulp, gaat het? Ook de bestuurder van de Golf(beetje bleek om de neus) komt er aan en vraagt hoe het gaat en zegt..."ik dacht dat je er wel omheen kon.......IK: Heb je me wel gezien dan?"
De eigenaar van het garagebedrijf bood ons een kop koffie aan, en daar zijn we dan maar mee begonnen, en hebben de papierwinkel
ingevuld, en ik heb alles alvast ingescand, en per email naar mijn verzekerings maatschappij gestuurd.
Ook heb ik direct foto's gemaakt met mijn telefoon van de situatie, en doorgestuurd naar de verzekering.
We wachten het allemaal maar weer af. Ik ben er God zij dank erg goed vanaf gekomen. Wel pijnlijke spieren en botten....en een beetje een zere buik van de schade van mijn Deauville....
Gisteren ben ik voorzichtig weer mee naar huis gereden, en toen ik thuiskwam bleek de radiator lek te zijn gezien de stoom en koelvloistof stank die naar boven kwam...gelukkig valt de verdere schade wel mee, linker kuipdeel, valbeugel, kofferdeksel e.d zijn zwaar beschadigd, maar verder geen ernstig letsel aan de Deauville.
Gisteren melde zich nog een getuige die het ongeval heeft zien gebeuren. De eigenaar van een (Turks)autopoetsbedrijfje (waar ik vier jaar terug mijn auto eens heb laten poetsen), tegenover het garagebedrijf vertelde mij dat hij alles heeft gezien. Als jij hulp nodig bent kom maar langs, geef ook maar door aan de verzekering dat je een getuige hebt. Wij vergeten een goede klant van ons nooit.....
Hij was inderdaad ook de eerste die bij mij stond toen ik nog op de grond lag..
Groet,
Alex
12-03-2021 Black Gloss - 2009 Honda NT 700 V Deauville
16-10-2024 Black Gloss - 2020 Honda Forza 300
'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
-
- Honda NC750X DCT
Re: Aanrijding met een cabrio....
Alex dat is schrikken gelukkig dat er zelf goed afgekomen bent.
een getuige is nooit weg dus de schade zal wel weer hersteld worden
gr jan
een getuige is nooit weg dus de schade zal wel weer hersteld worden
gr jan
nc 750 x dct
- Hans van D
- Motorloos
Alex, dat is wel schrikken. Gelukkig alleen schade aan de motor.
Spierpijn verdwijnt wel weer.
Overigens, wel een z.k als de cabriochauffeur je wel heeft gezien.

Overigens, wel een z.k als de cabriochauffeur je wel heeft gezien.

Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
-
- Harley Davidson Sport Glide
hopelijk doet de verzekering goed zijn werk zodat je snel weer je motor kan maken zodat je weer lekker kan rijden
sterkte met je spierpijn

sterkte met je spierpijn

Ik kan nu 2x lid worden van de HDC 

-
- Motorloos
Alex,
goed dat je er fysiek nog goed van af gekomen bent. Jammer van je schade.
goed dat je er fysiek nog goed van af gekomen bent. Jammer van je schade.
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

-
- BMW R1150RT
Gelukkig dat je er zelf goed van af bent gekomen Alex, Beterschap. Succes en sterkte met het afhandelen, van de schade aan jou deauville.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
- Koen
- Honda Goldwing
Alex,
Goed dat het letsel meevalt. Hoop dat de verzekering snel over brug komt.
Goed dat het letsel meevalt. Hoop dat de verzekering snel over brug komt.
Grtz! Koen

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Alex, dat is schrikken.
Gelukkig ben je er zelf goed van af gekomen.
Succes met de afhandeling van de schade.
Gelukkig ben je er zelf goed van af gekomen.
Succes met de afhandeling van de schade.

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
-
- Triumph Trophy SE
Ai! Allereerst beterschap. Als tweede, klote van zo'n mooie deuf. Succes met de afhandeling.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- roelof
- Honda NT700V
vervelend!! vergeet niet je kapotte kleding in het schadebedrag mee te nemen!! is je helm trouwens ook met de straat in aanraking geweest?
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
- lexter
Ik heb de kleding gecontroleerd en daar is weinig aan te zien.
De helm heeft wel wel een kleine beschadiging, en de ventilatie schuif bovenop is eraf.
Dus misschien de helm wel vervangen.
Mijn rechtsbijstand verzekering is waarschijnlijk al druk bezig om de schade te verhalen.
De foto's en getuige zullen daar misschien goed aan mee kunnen werken als het nodig mocht zijn.
Voor wat betreft schade aan de tegenpartij, valt er weinig te vergoeden. Hooguit een kentekenplaat
en de bumper even rechtzetten....
Ik hoop aanstaande week meer informatie te krijgen, zodat de Deauville zo snel mogelijk gerepareerd
kan worden.
We wachten af.
Allen bedankt voor het meeleven!
De helm heeft wel wel een kleine beschadiging, en de ventilatie schuif bovenop is eraf.
Dus misschien de helm wel vervangen.
Mijn rechtsbijstand verzekering is waarschijnlijk al druk bezig om de schade te verhalen.
De foto's en getuige zullen daar misschien goed aan mee kunnen werken als het nodig mocht zijn.
Voor wat betreft schade aan de tegenpartij, valt er weinig te vergoeden. Hooguit een kentekenplaat
en de bumper even rechtzetten....
Ik hoop aanstaande week meer informatie te krijgen, zodat de Deauville zo snel mogelijk gerepareerd
kan worden.
We wachten af.
Allen bedankt voor het meeleven!

- roelof
- Honda NT700V
ik zou de helm dan toch maar vervangen!! gelukkig is er geen persoonlijk letsel!!
science flies you to the moon.
-
- Honda NC750X DCT
Gelukkig geen persoonlijk letsel.
De rest is te vervangen, zeg ik altijd maar.
De rest is te vervangen, zeg ik altijd maar.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,
Jos
Jos
Dat is gewoon k**!
Wel snel weer op de (of een) brommer stappen en er niet de winter overheen laten gaan!!
Snel die zekerheid weer terug nemen.
Succes!
Wel snel weer op de (of een) brommer stappen en er niet de winter overheen laten gaan!!
Snel die zekerheid weer terug nemen.
Succes!
Da's knap kl...
Zeker als de veroorzaker je aan ziet komen, je zou er bijna wat van gaan denken....
Verder is het verzekeringswerk en heb je gelukkig zelf niets.
Zoals Gustav al zegt probeer zo snel mogelijk weer op een brommer te stappen, zodat de onzekerheid niet nog erger wordt.
Zeker als de veroorzaker je aan ziet komen, je zou er bijna wat van gaan denken....
Verder is het verzekeringswerk en heb je gelukkig zelf niets.
Zoals Gustav al zegt probeer zo snel mogelijk weer op een brommer te stappen, zodat de onzekerheid niet nog erger wordt.
- lexter
Update.....
Van de week schriftelijk bericht gehad van de rechtsbijstandsverzekering.
Donderdagmorgen werd ik nadien gebeld hoe het ging met het eventuele letsel.
Ze gaan natuurlijk proberen om de schade aan motor en dergelijke te verhalen.
Aan de hand van de informatie, en foto's, verwachten ze dat het een duidelijk verhaal is.
Ik mocht de motor naar een garage of schadeherstelbedrijf brengen voor een bezoek van de expertise.
Gisteren heb ik de motor op een aanhanger weg gebracht, en a.s. dinsdag komt de expert.
Het is natuurlijk afwachten of de tegenpartij de schade aansprakelijkheid erkent. Van hen kreeg ik gisteren een envelop waarin ik mijn verhaal op een soort van Europees schadeformulier, nog een keer wou doen, incl. situatieschets. Dat ben ik nog niet van plan. Ze hebben alle informatie reeds voorhanden. Maandag maar es ff gaan bellen....
Ik kan je wel vertellen dat ik blij ben dat ik een rechtsbijstands verzekering heb afgesloten, wát die mensen allemaal voor je doen. Zelfs de spierpijn e.d. proberen ze nog smartegeld van te krijgen.....
Ik verwacht in de loop van de week een telefoontje van de motorzaak hoe groot de schade is aan de Deauville. Jos Engbers, de eigenaar van de motorzaak zei: Het is een donders mooie motor, en dat wordt het ook weer.....
Groet,
Alex
Van de week schriftelijk bericht gehad van de rechtsbijstandsverzekering.
Donderdagmorgen werd ik nadien gebeld hoe het ging met het eventuele letsel.
Ze gaan natuurlijk proberen om de schade aan motor en dergelijke te verhalen.
Aan de hand van de informatie, en foto's, verwachten ze dat het een duidelijk verhaal is.
Ik mocht de motor naar een garage of schadeherstelbedrijf brengen voor een bezoek van de expertise.
Gisteren heb ik de motor op een aanhanger weg gebracht, en a.s. dinsdag komt de expert.
Het is natuurlijk afwachten of de tegenpartij de schade aansprakelijkheid erkent. Van hen kreeg ik gisteren een envelop waarin ik mijn verhaal op een soort van Europees schadeformulier, nog een keer wou doen, incl. situatieschets. Dat ben ik nog niet van plan. Ze hebben alle informatie reeds voorhanden. Maandag maar es ff gaan bellen....
Ik kan je wel vertellen dat ik blij ben dat ik een rechtsbijstands verzekering heb afgesloten, wát die mensen allemaal voor je doen. Zelfs de spierpijn e.d. proberen ze nog smartegeld van te krijgen.....
Ik verwacht in de loop van de week een telefoontje van de motorzaak hoe groot de schade is aan de Deauville. Jos Engbers, de eigenaar van de motorzaak zei: Het is een donders mooie motor, en dat wordt het ook weer.....
Groet,
Alex
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Mooie truck van de tegenpartij. Om deze manier bestaat de kans dat je je zelf tegenspreekt (al denk ik niet dat dit zal gebeuren) hetgeen voor hen aanleiding is om de aansprakelijkheid niet te accepteren.lexter schreef:Update.....
Cabrio kwam uit uitrit. Lijkt mij een duidelijk verhaal.
Succes met de verdere afwikkeling.
Groet
Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Schade afwikkeling is denk ik geen probleem, met een getuige en achteruitrijden....van het voertuig terwijl jij op de rijbaan reed.
Je motor wordt er nooit beter van door contact met het wegdek, liever niet denk ik maar.
Hopelijk kan alles weer 100% worden hersteld.
Hopelijk heb je je motor snel weer terug
Je motor wordt er nooit beter van door contact met het wegdek, liever niet denk ik maar.
Hopelijk kan alles weer 100% worden hersteld.
Hopelijk heb je je motor snel weer terug

- lexter
Het voertuig reed niet achteruit, maar vooruit...maar het was een uitrit van een garagebedrijf...en hij heeft me waarschijnlijk totaal niet gezien.
Groet,
Alex
Groet,
Alex
- lexter
Even een update....
Ben de laatste tijd niet veel in de gelegenheid geweest om actief op dit forum te zijn ..helaas.....
Maar goed, voor wat betreft de schade... het is een lang verhaal aan het worden.
Kort samengevat moest de getuige er aan te pas komen. De tegenpartij heeft op diverse manieren geprobeerd om in contact te komen met deze getuige. Maar uiteindelijk is het dan gelukt, en hij heeft verklaart dat alleen schriftelijk te willen doen, en niet per telefoon. Hierbij leek het alsof de tegenpartij het hier bij zou laten, tenzij er van onze kant misschien meer informatie voorhanden was.
We hebben hierop een verklaringsformulier naar deze getuige kunnen sturen.
Als alles goed gaat, stuur ik morgen deze verklaring richting mijn rechtsbijstandsverzekering, en de getuige heeft alles goed kunnen zien, en hij zal dan ook in mijn voordeel een beslissing van aansprakelijkheid kunnen bereiken!
Het bleek dat de bestuurder onder het wegrijden bezig was met papieren in te zien, en daarbij zonder uit te kijken de weg is opgereden....
We wachten af...
Groeten,
Alex
Ben de laatste tijd niet veel in de gelegenheid geweest om actief op dit forum te zijn ..helaas.....
Maar goed, voor wat betreft de schade... het is een lang verhaal aan het worden.
Kort samengevat moest de getuige er aan te pas komen. De tegenpartij heeft op diverse manieren geprobeerd om in contact te komen met deze getuige. Maar uiteindelijk is het dan gelukt, en hij heeft verklaart dat alleen schriftelijk te willen doen, en niet per telefoon. Hierbij leek het alsof de tegenpartij het hier bij zou laten, tenzij er van onze kant misschien meer informatie voorhanden was.
We hebben hierop een verklaringsformulier naar deze getuige kunnen sturen.
Als alles goed gaat, stuur ik morgen deze verklaring richting mijn rechtsbijstandsverzekering, en de getuige heeft alles goed kunnen zien, en hij zal dan ook in mijn voordeel een beslissing van aansprakelijkheid kunnen bereiken!
Het bleek dat de bestuurder onder het wegrijden bezig was met papieren in te zien, en daarbij zonder uit te kijken de weg is opgereden....
We wachten af...
Groeten,
Alex
Als je uit een uitrit komt ben je volgens mij altijd aansprakelijk! Je maakt namelijk nog niet deel uit van het verkeer en jij wel! Dus in principe is de getuige wel leuk maar niet nodig.
Maar de papieren waren toch al ingevuld? Gaat een beetje lang duren......
sterkte.
Maar de papieren waren toch al ingevuld? Gaat een beetje lang duren......

- lexter
De tegenpartij beweerd (of probeert dit te beweren) dat de auto op het moment van de aanrijding stil stond.
Ik weet dit zelf niet want ik had daar ook niet echt de tijd voor om hier op te letten!
Volgens de getuige reed de auto wel degelijk. En als de auto wel stil had gestaan, hoe lang dan?
We zijn al een paar maand onderweg inderdaad....
Ik weet dit zelf niet want ik had daar ook niet echt de tijd voor om hier op te letten!
Volgens de getuige reed de auto wel degelijk. En als de auto wel stil had gestaan, hoe lang dan?
We zijn al een paar maand onderweg inderdaad....
Wat staat er dan op het formulier! Is toch ondertekend?
Jij rijdt op de weg en je ziet een auto staan en je rijdt voor de lol er tegen aan omdat hij stil stond
? Extreem gesteld natuurlijk...... maar als hij stil stond was je er heus niet tegen aan gereden. Je moet je verzekering gewoon bewegen om ook extreem te redeneren. Het is toch niet logisch
Jij hebt gezien dat de wagen reed, de getuige, en dan zou de dader claimen dat hij stilstond? 2 tegen 1 lijkt mij.
Jij rijdt op de weg en je ziet een auto staan en je rijdt voor de lol er tegen aan omdat hij stil stond

- lexter
Op het schadeformulier staat dat hij op het moment van de aanrijding stilstond, maar hij verklaart daarna, dat hij uit een uitrit/parkeervak wegrijdt.
Dit zijn opmerkingen die je op het midden van het schadeformulier aanvinkt.
Misschien stond hij inderdaad net stil toen ik hem geraakt hebt, ik weet het niet, en op het moment van invullen, wist ik het ook niet.
Daarom is de tegenpartij natuurlijk bezig om hier duidelijkheid over te krijgen. Maar áls hij stilstond, was het niet lang. en hij stond daarbij ook nog eens midden op de rijbaan voor mijn weggedeelte. Ik hoop dat de schriftelijke getuigenis hiermee voldoende uitsluitsel kan geven.
Getuige ziet het volgende:
Hij ziet dat de man instapt, papieren inziet, en de weg oprijdt. Hij hoort mij aankomen, en denkt dat gaat fout...Boem.....!
Hij ziet mij vervolgens op de grond smakken, en staat als eerste naast mij om te vragen hoe het gaat..Thats it..!
De getuige denkt dat de tegenpartij bang is voor eventuele vervolgschade v.w.b. letsel. Ik heb nu geen klachten meer, wat als er over een half jaar iets de kop opsteekt?
Alex
Dit zijn opmerkingen die je op het midden van het schadeformulier aanvinkt.
Misschien stond hij inderdaad net stil toen ik hem geraakt hebt, ik weet het niet, en op het moment van invullen, wist ik het ook niet.
Daarom is de tegenpartij natuurlijk bezig om hier duidelijkheid over te krijgen. Maar áls hij stilstond, was het niet lang. en hij stond daarbij ook nog eens midden op de rijbaan voor mijn weggedeelte. Ik hoop dat de schriftelijke getuigenis hiermee voldoende uitsluitsel kan geven.
Getuige ziet het volgende:
Hij ziet dat de man instapt, papieren inziet, en de weg oprijdt. Hij hoort mij aankomen, en denkt dat gaat fout...Boem.....!
Hij ziet mij vervolgens op de grond smakken, en staat als eerste naast mij om te vragen hoe het gaat..Thats it..!
De getuige denkt dat de tegenpartij bang is voor eventuele vervolgschade v.w.b. letsel. Ik heb nu geen klachten meer, wat als er over een half jaar iets de kop opsteekt?
Alex
- Hans van D
- Motorloos
Ik zou me toch aan het verhaal van de getuige vasthouden. Hij heeft misschien op het laatste ogenblik hard geremd en stond misschien stil op het moment van de klap, maar dat gaf jou geen ruimte voor remmen/ontwijken. Dat kan door de getuige bevestigd worden.
Blijf resoluut en niet twijfelachtig, dat kan alleen in je nadeel werken.
Succes.
Blijf resoluut en niet twijfelachtig, dat kan alleen in je nadeel werken.
Succes.
Groeten,
Hans
Hans
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Het verhaal van "stilstaan op het moment van de aanrijding" vind in slecht verzonnen.
Als ik op een kruising geen voorrang geef maar in ieder geval zorg dat ík op het moment van de aanrijding stil sta, dan heeft de ander het gedaan als hij tegen mij aanrijdt?
Hoe verzin je het.
Onvoorstelbaar in welke bochten mensen zich draaien om hun verantwoordelijkheid te ontlopen en, erger nog, de schuld op deze manier in iemands anders zijn schoenen proberen te schuiven.
Als ik op een kruising geen voorrang geef maar in ieder geval zorg dat ík op het moment van de aanrijding stil sta, dan heeft de ander het gedaan als hij tegen mij aanrijdt?
Hoe verzin je het.

Onvoorstelbaar in welke bochten mensen zich draaien om hun verantwoordelijkheid te ontlopen en, erger nog, de schuld op deze manier in iemands anders zijn schoenen proberen te schuiven.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- lexter
De getuigeverklaring ligt nou bij de tegenpartij, en mijn verzekering heeft er bij hun op aangedrongen om de schade zo snel mogelijk af te wikkelen.
We moeten het afwachten, ik heb er momenteel wel(weer) vertrouwen in!
Het gaat tenslotte toch om een bedrag van bijna € 2100,-
Groet,
Alex
We moeten het afwachten, ik heb er momenteel wel(weer) vertrouwen in!

Het gaat tenslotte toch om een bedrag van bijna € 2100,-
Groet,
Alex
Ik had ook eens een aanrijding, en all risk verzekerd.
Bel ik de verzekering waar het geld blijft? Na 3 maanden....
Blijkt dat de persoon ploseling met een getuigeverklaring was gekomen.
Huh, er waren helemaal geen getuigen op de mensen die aan kwamen lopen....
Die verklaarden alleen een klap hebben gehoord.
Daarna was het snel geregeld
, hoop met jouw ook 
Bel ik de verzekering waar het geld blijft? Na 3 maanden....
Blijkt dat de persoon ploseling met een getuigeverklaring was gekomen.

Die verklaarden alleen een klap hebben gehoord.
Daarna was het snel geregeld

- lexter
Update ..
Na bijna drie maand eindelijk een positief antwoord!
De schade wordt door de tegenpartij geheel vergoed, ook wordt er € 75,- aan smartengeld uitgekeerd.
En daarbovenop nog een vordering van € 11,65 aan wettelijke rente.
De laatste twee zijn voor mij natuurlijk niet zo belangrijk, maar goed....Ik kan de Deauville weer laten maken!!
Zaterdag ga ik naar Jos Engbers om het één en ander door te nemen.
Allen bedankt voor jullie steun en medeleven!
Groet,
Alex
Na bijna drie maand eindelijk een positief antwoord!

De schade wordt door de tegenpartij geheel vergoed, ook wordt er € 75,- aan smartengeld uitgekeerd.
En daarbovenop nog een vordering van € 11,65 aan wettelijke rente.
De laatste twee zijn voor mij natuurlijk niet zo belangrijk, maar goed....Ik kan de Deauville weer laten maken!!

Zaterdag ga ik naar Jos Engbers om het één en ander door te nemen.
Allen bedankt voor jullie steun en medeleven!
Groet,
Alex
-
- Honda NC750X DCT