Succes

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Ed Vissers
Motorloos

Succes

Bericht door Ed Vissers »

Geplukt uit een ander onderwerp
limbohoward schreef: Nu maar hopen dat ik vrijdag mijn rijbewijs haal en eindelijk kan gaan rijden
Succes met je examen :up
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Koen
Honda Goldwing

Re: Succes

Bericht door Koen »

Suc6!
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

Veel succes toegewenst
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
PA1BEN

Bericht door PA1BEN »

En dan plannen maken met welke HDC-ritten je volgend jaar mee wilt rijden.

Dit gaat helemaal goed komen.

:up :b :up :b :up :b
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Good Luck! :up :up
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Catbustingdog
Motorloos

Bericht door Catbustingdog »

geef er maar een lap op!
sportieve groet :blg
Noël

Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
Hans van D
Motorloos

Bericht door Hans van D »

Succes Howard, ik hoop dat het direct lukt.
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Claudia
Kawasaki Versys

Bericht door Claudia »

Succes :!: :!:
Enjoy the little things :b
Groetjes,
Claudia
limbohoward

Bericht door limbohoward »

Ben je een beetje aan het rondzwerven door het forum kom je ineens dit tegen...

Danke!!!
Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

tja,

waar dat rondzwerven al niet goed voor is.

Jos
limbohoward

Vandaag examen gedaan en geslaagd!!!

Gemeentehuis was helaas al gesloten... Ambtenaren :shock:

Maandag dus rijbewijs aanvragen maar in het weekend misschien alvast stukje rijden
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

Kijk maar uit , straks kan je het gelijk inleveren als je staande gehouden word, ik zou rustig even wachten tot je werkelijk het rose plastickje heb.

proficiat :apl
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 : Honda nc750X dct :brrr
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Gefeliciteerd :apl :apl

Als je gaat rijden zonder geldig rijbewijs.. Ben je dan verzekerd :?:
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
limbohoward

Officieel is het zo dat je geen geldig rijbewijs kan tonen bij staande houding. Dit is een overtreding en geen misdrijf.

Zolang je maar geregistreerd staat bij het CBR. Dat duurt een dag.
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Gefeliciteerd met je rijbewijs. :apl
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

limbohoward schreef:Maandag dus rijbewijs aanvragen maar in het weekend misschien alvast stukje rijden
Proficiat! Jammer dat het zo lang duurt voor je het kaartje ook daadwerkelijk op zak hebt.

Om even in te haken op bovenstaande: je hebt een geldig rijbewijs vanaf de datum dat het door het CBR is afgegeven. Dat zal in de praktijk enkele dagen na de aanvraag op het gemeentehuis zijn. Ik heb examen gedaan op 14 dec. 2009, maar het kaartje pas aangevraagd vlak voor de motorbeurs. Op het kaartje staat nu dat mijn A geldig is vanaf 12 februari 2010 en dat is ook de datum die geregistreerd staat bij het CBR. Toen ik later mijn e achter b haalde, stond diezelfde 12 februari weer op het kaartje.

In de tussentijd gaan rijden betekent dus: geen geldig rijbewijs, geen verzekeringn een hoop problemen als je aangehouden wordt maar nog veel meer als er onverhoopt iets fout gaat.

Zonder de pret te willen bederven dus het goedbedoelde advies om toch ff te wachten.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

Mijn oude heer zij altijd wie niet luisteren wil moet maar voelen :oops:
BertG

Bericht door BertG »

Je moet idd. "in bezit zijn van" een geldig rijbewijs en dit "desgevraagd op eerste vordering ter inzage kunnen overhandigen" .
Je kunt niet inschatten welke datum er in het bestand van het CBR wordt genoteerd.

Als voorbeeld:
De examinator zal het examenresultaat moeten (laten) verwerken in het digitale rijbewijsregister.
Je kunt niet gokken dat dat voor het einde van de dag gebeurt is. En zolang je geen rijbewijs IN HANDEN hebt, heb je geen rijbewijs.

Hetzelfde geldt als je rijbewijs ooit is afgenomen en de Officier van Justitie beslist dat je hem terugkrijgt,
mag je pas weer rijden als je hem terughebt, niet op het moment dat je het antwoord van de Officier vernomen hebt.

Nog een praktijkvoorbeeld:
Er was eens.... een jongen die bezig was met motorrijlessen.
Hij had zijn rijbewijs nog niet gehaald. Hij had wel al een motor in de garage staan.
Hij mailde naar een internetverzekeraar dat hij zijn motor wilde verzekeren.
Hij kreeg netjes antwoord dat zijn motor in VOORLOPIGE dekking was genomen.
Printte dat emailtje uit en ging, met dat printje op zak, rijden.

Hierna wordt het iets onduidelijk...

Hij zegt dat een vriend reed en hij achterop zat. Maar die vriend is nooit teruggevonden.
Camerabeelden wezen wel uit dat er twee opzittenden waren. Maar niet wie er stuurde.

Want wat gebeurde er:
Heel hard optrekken uit een tunneltje, daarna schrikken van een auto van de secundaire weg bovenlangs die de primaire rijstrook op stuurde.
Beide rijstoken (primair en secundair) komen als evenwijdige rijstroken naast elkaar, na de tunnel.
De motorbestuurder remde zich van schrik onderuit en de motor gleed tegen een derde partij.
En toen vloog de motor in brand en de eigenaar rende struikelend weg en liep tegen een auto.
Het scheelde heel weinig of hij werd overreden door het achterwiel van die auto.
Hij liep zo hard tegen het wiel aan met zijn schouder dat de wieldop loskwam van het achterwiel!

En wat zei de verzekering: Helaas, het betrof een VOORLOPIGE dekking.
En die voorlopige dekking was alleen een WETTELIJKE AANSPRAKELIJKHEID.
Dus geen ALL RISK. Conclusie: alle 'derden' kregen betaald en de motoreigenaar niet.

VRAAG ALTIJD TEGEN WELKE DEKKING JE GEACCEPTEERD BENT BIJ EEN INTERNETVERZEKERING.

Ik heb de bevestigingsemail van de verzekaar gelezen die de motoreigenaar op zak had.
Uit niets blijkt iets over ALL RISK of WETTELIJKE AANSPRAKELIJKHEID. Heel sluw.
HoDeVi

Bericht door HoDeVi »

Van harte gefeliciteerd met het behalen van je roze 'papiertje'.
limbohoward

Bert. Bedankt voor je uitleg maar deze klopt helaas niet... ;)

Vandaag eerste ritje van 140 km gereden. Heeeeerlijk
anjo

Bericht door anjo »

Howard, heb je dan wellicht ook wat meer argumentatie dan enkel dat dit niet klopt? Verhaal van Bert vind ik namelijk wel logisch en is ook precies hoe het volgens mij zit (nog even los van zijn voorbeeld van de verzekering) en daarnaast verwacht ik dat Oom Agent toch wel weet hoe het zit. Dus ben benieuwd of je wellicht nog bronnen hebt die het onderbouwen, ben nu wel nieuwsgierig naar hoe het nu echt zit.
limbohoward

Mijn eerste uitleg blijkt te kloppen. Ik ben zelf werkzaam bij justitie maar heb het voor de zekerheid nog even nagevraagd bij collega's. Het risico van onverzekerd rondrijden was me natuurlijk ook te groot.

Een aantal jaren geleden kreeg je bij het geslaagd zijn een papiertje mee om je rijbewijs aan te vragen. Je moest dan wachten totdat je je rijbewijs in bezit hebt anders had je een probleem. Je reed dan rond zonder rijbewijs en ook meteen onverzekerd omdat je rijbewijs pas geldig was vanaf de afgiftedatum. Dus: datum vanaf klaarliggen bij gemeentehuis.

Op dit moment krijg je niets meer mee vanuit het CBR. Je status wordt doorgemeld via het systeem. In praktijk gebeurt dit meteen na het examen waarbij de examinator met zijn Blackberry aanvinkt of je geslaagd bent..... Of niet.

De examinator wist me te vertellen dat je voor de zekerheid moet wachten tot einde werkdag zodat je zeker on het systeem staat.

Op rij op dit moment rond zonder dat ik mijn rijbewijs kan overhandigen. Collega agent kan echter via het systeem natrekken of ik een rijbewijs A heb. Daarbij wordt Hey systeem van het CBR geraadpleegd.
Ik zou in de praktijk dus een boete kunnen krijgen voor het niet kunnen tonen van een geldig rijbewijs.

Typ dit met de iPhone dus pardon als er wat fouten qua zinsopbouw in zitten
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

werkzaam bij justitie, sorry maar dan is dit geen voorbeeld voor de maatschappij , een oproep doen ongehoorzaam te zijn. :x
Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

Ik ben het helemaal met Barend eens.
Medewerkers van de overheid hebben een "voorbeeldfunctie".

Het ware verstandiger geweest dit hier niet gemeld te hebben.
(en toch lekker te hebben gereden)

Alhoewel ik zelf ook in overheidsdienst ben, wil ik mij niet roomser voordoen dan de paus.
;)

Jos
limbohoward

Ik raad natuurlijk iedereen aan om altijd het rijbewijs op zak te hebben... Kan je geld kosten...

En inderdaad... Ik ben ook niet roomser als de paus... Maar liever een overtreding als dit dan met drank op of roekeloos rijden.

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij of zij doet of laat. Ik wou alleen maar even melden dat het geen kwestie is van onverantwoord rijden zoals eerst gesuggereerd werd. (overigens terecht als de situatie anders zou zijn)
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik vind het niet uitmaken of je in overheidsdienst bent of niet. Ik hou voor mezelf atijd maar aan dat regels er zijn om be aan te houden, ook alis het soms niet leuk.

Maar als iemand zelf bewust het risico op een boete neemt en daarbij anderen niet hindert of in gevaar brengt, dan moet hij/zij dat gewoon lekker zelf weten. Onverzekerd rondrijden vind ik daarbij ook horen, want dan loopt een andere weggebruiker het risico dat eventuele schade niet verhaald kan worden.

Los van dat ik het zelf dus niet zou doen, gun ik Howard z'n pleziertje. En mocht het zo gebeuren, ook de bijbehorende boete, zo ben ik dan ook wel weer ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”