ik rij eigenlijk het hele jaar door. Met oa regen ben ik exstra voorzichtig. Eigenlijk wat onzeker. Dus daarom leek mij een regentraining van de anwb wel zinnig.
Nu vandaag 4/11 was het zo ver (met 40 man totaal in 4 groepen) in de ochtend diverse oefeningen oa een met zijwielen en in de middag op het circuit van de politie. Voorwaarde het moest nat zijn. In de ochtend kon dit door de relatieve kleine oefen gebieden nat te maken en s'middag ja hoor regen en niet zo'n beetje ook dus ideaal weer!!!!
Je bent een hele dag bezig (van 09.00 tot 16.00) en ik moet zeggen dat ik na deze dg wat zekerder op mijn nt650v zit. Ook mijn inzicht is verbetert. Je weet nl enigzins wat je kunt verwachten, hoe je dan moet reageren, wat je motor doet en eigenlijk kan.
Wisten jullie dat we als motorrijder maar ca 55 % van het max. rem vermogen van de motor gebruiken??!!
Bij nat weer is het rem vermogen wat je veilig kan gebruiken eigenlijk het zelfde. Omdat dit maar 8% minder is dus 92% van het maximale van je motor. Door nu de juiste techniek toe te passen kan je dus zelfs bij nat weer gewoon remmen.
http://www.anwb.nl/auto/rijtrainingen/motortrainingen" opent="in(nieuw);venster;
helaas tijd voor foto's had ik niet .
in mijn beleving een aanrader voor een ieder die zich zekerder op zijn motorfiets wil voelen bij slechte weersomstandigheden.
mvg Johan Aarsen
vandaag 4-11 regentraining gehad.
-
- Honda NT650V
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Re: vandaag 4-11 regentraining gehad.
Zoiets was me tijdens VRO 1/2 ook al duidelijk geworden.
Alleen ontbraken toen de exacte cijfertjes.
Goed om te weten.
Alleen ontbraken toen de exacte cijfertjes.
Goed om te weten.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...