boot

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Don

boot

Bericht door Don »

Ik droom er wel eens van om met mijn Deau in Amerika rond te rijden.
Iemand ervaring met het vervoeren van zijn Deau per boot ?
en hoe zit het dan met de ontvangst en de douane ?
Zelf zou ik met het vliegtuig daar naar toe gaan.
ericdekort

Re: boot

Bericht door ericdekort »

Een vriend van mij was dit een aantal jaren geleden ook van plan. Het bleek zeer duur te zijn, zo'n 4000 euro. Plus er kwam een hele papierwinkel aan te pas. Per vliegtuig kon ook en was goedkoper, maar dan werd dat transport als gevaarlijke goederen beschouwt en moesten alle vloeistoffen en batterij verwijderd worden. En ook daar weer een behoorlijke papierwinkel. Het bleek ook makkelijker om de motor via Canada te importeren en vandaar de grens over te steken. Eindresultaat' hij heeft een motor gehuurd en is daarmee door de USA gereden. Veel goedkoper en makkelijker.
PA1BEN

Bericht door PA1BEN »

Jaren geleden heb ik eens een Amerikaan in de bus gehad die, vanuit de USA, geregeld had dat hij, na afloop van zijn rondreis, bij een filiaal van Mercedes een nieuwe wagen kon ophalen, waarmee hij vervolgens enkele maanden door Europa wilde rijden om vervolgens naar de USA te transporteren. Hij had uitgerekend dat, omdat hij er geen enkele belasting over hoefde te betalen, hij er een behoorlijk financieel voordeel mee zou behalen. Voorwaarde voor dat financiële voordeel was dat hij de wagen pas na enkele maanden naar de USA kon exporteren.

Misschien een idee om in de USA een nieuwe motor te kopen, er een fantastische motorvakantie mee te beleven en de inmiddels gebruikte motor naar Nederland te verschepen.
Uiteraard zal je met transportkosten, invoerrechten, accijns en BTW te maken krijgen, maar als de aanschafprijs interessant is en je er in de USA geen enkele belasting over zal hoeven te betalen, is het misschien wel de moeite waard en hou je er een mooie motor (met een interessante geschiedenis) aan over.
Don

Bericht door Don »

Ai Ai 4000 Euro is wel erg duur. :roll: Het zal wel een droom blijven vrees ik.
en de hele papierwinkel, tsja daar zit ik ook niet op te wachten. :shock:
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel papierwinkel. :cry:
Er worden wel motor-reizen in Amerika aangeboden, maar dan moet je daar op een huurmotor rondtoeren. Het leek me juist leuk om dat met mijn eigen Deau te doen.
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

De kerel waar ik de diode en contactpuntjes van kocht heeft het gedaan:

http://www.farawayfromflakkee.nl" opent="in(nieuw);venster;
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”