vette pech
- Koen
- Honda Goldwing
Re: vette pech
HAhahahahahaha!!!Koen schreef: Ambulancemedewerker: "Nee, Bergen op Zoom is gemakkelijker aan te rijden"
Ik weer:"Dat hoeft niet, ik bén al aangereden."

- Koen
- Honda Goldwing
Heb ik weer...
Gisterenmiddag na werk rij ik naar huis: snelweg staat helemaal vast. Geen probleem, tussen de rijen door naar de eerste afrit en de rest binnendoor. Hierdoor kom ik door Wouwse Plantage, de plek waar ik in maart 2010 ben aangereden. Op hetzelfde punt als toen, staat een rij auto's te wachten bij de wegversmalling. Ik, wijs geworden na de eerste keer, zorg ervoor dat ik goed zichtbaar benn rij ol de juiste plaats op de weg en zoek oogcontact met de bestuurder van een Golf die nu als eerste staat.
Net als ik de wegversmalling ga passeren, gooit die #&@%#@%##({#(@!!!! z'n auto op mijn weghelft, mij dwingend het asfalt te verruilen voor de berm. Hij had z'n raampje open en heeft dus niet kunnen missen hoe ik op dat moment over 'm dacht.
Omgekeken naar de auto achter me, die had inmiddels vaart geminderd en keek verschrikt naar mij. Ik kon hierdoor uitrijden tot de vaart eruit was en daarna rustig terug de weg opsturen. Rustig qua snelheid tenminste, want inwendig kookte ik nog even na (nu ik dit typ komt 't weer boven...).
Wat bezielt zulke idioten? Ik zal het wel nooit snappen gok ik...
Gisterenmiddag na werk rij ik naar huis: snelweg staat helemaal vast. Geen probleem, tussen de rijen door naar de eerste afrit en de rest binnendoor. Hierdoor kom ik door Wouwse Plantage, de plek waar ik in maart 2010 ben aangereden. Op hetzelfde punt als toen, staat een rij auto's te wachten bij de wegversmalling. Ik, wijs geworden na de eerste keer, zorg ervoor dat ik goed zichtbaar benn rij ol de juiste plaats op de weg en zoek oogcontact met de bestuurder van een Golf die nu als eerste staat.
Net als ik de wegversmalling ga passeren, gooit die #&@%#@%##({#(@!!!! z'n auto op mijn weghelft, mij dwingend het asfalt te verruilen voor de berm. Hij had z'n raampje open en heeft dus niet kunnen missen hoe ik op dat moment over 'm dacht.
Omgekeken naar de auto achter me, die had inmiddels vaart geminderd en keek verschrikt naar mij. Ik kon hierdoor uitrijden tot de vaart eruit was en daarna rustig terug de weg opsturen. Rustig qua snelheid tenminste, want inwendig kookte ik nog even na (nu ik dit typ komt 't weer boven...).
Wat bezielt zulke idioten? Ik zal het wel nooit snappen gok ik...
Grtz! Koen

- Hans van D
- Motorloos
Koen, dat was ongetwijfeld schrikken. Gelukkig dat het verder goed is afgelopen, behoudens een tochtje door de berm. Kennelijk goed gereageerd door je.
Bijkomend voordeel is dat je steeds meer ervaring in het ontwijken van gevaarlijke situaties krijgt. Jij hebt daarvoor geen VRO nodig.
Bijkomend voordeel is dat je steeds meer ervaring in het ontwijken van gevaarlijke situaties krijgt. Jij hebt daarvoor geen VRO nodig.

Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
- Koen
- Honda Goldwing
Dat berm rijden komt geloof ik bij VRO plus.
Ach, heb ik alvast geoefend zullen we maar zeggen 

Grtz! Koen

- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Wat een vervelende situatie, Koen! Goed dat je je hebt weten te beheersen. En helemaal fijn om te lezen dat je er heelhuids vanaf bent gekomen.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

-
- Triumph Trophy SE
Schrikken joh! Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen. Ik snap echt niet wat zulke mensen bezielt. Het is net of sommige autobestuurders een doelkruis op onze helmen zien. 

I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Wie lacht niet, als je de mens beziet. (maar niet in zo'n situatie op de motor)
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:

Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Hey Koen,
Je weet tenminste dat je bij de wegversmalling niet meer tussen de file door moet gaan........ gezien het risico.
Maar een
voor het goed reageren.
Je weet tenminste dat je bij de wegversmalling niet meer tussen de file door moet gaan........ gezien het risico.
Maar een

- Koen
- Honda Goldwing
Arno, die wegversmalling kwam ik tegen doordat ik de file/snelweg had verlaten en binnendoor was gegaan. Maar het is, zeker nu, absoluut een plek die ik nooit meer zal vergeten. En idd, altijd opletten geblazen...
Grtz! Koen

- Koen
- Honda Goldwing
Tijdje terug kreeg ik onverwachts post van het Openbaar Ministerie. Daarin werd me verteld dat "de verdachte in bovengenoemde strafzaak een dagvaarding had gekregen".
Het blijkt te gaan om degene die mij, nu bijna 3 jaar geleden, heeft aangereden. Ik heb wel een verklaring afgelegd destijds, maar nooit aangifte gedaan. Het was immers een ongeluk en de "verdachte" zoals ie nu genoemd wordt heeft "bekend" en de verantwoording genomen. Volgens DAS kan het OM ook zelf besluiten tot vervolging, als er bijvoorbeeld sprake was van een strafbaar feit (alcohol oid).
Maar goed, over een week is het zover en ben ik dus aanwezig bij de strafzaak... Ben vooral erg benieuwd naar de aanklacht en wat er nu verder gaat gebeuren.
Het blijkt te gaan om degene die mij, nu bijna 3 jaar geleden, heeft aangereden. Ik heb wel een verklaring afgelegd destijds, maar nooit aangifte gedaan. Het was immers een ongeluk en de "verdachte" zoals ie nu genoemd wordt heeft "bekend" en de verantwoording genomen. Volgens DAS kan het OM ook zelf besluiten tot vervolging, als er bijvoorbeeld sprake was van een strafbaar feit (alcohol oid).
Maar goed, over een week is het zover en ben ik dus aanwezig bij de strafzaak... Ben vooral erg benieuwd naar de aanklacht en wat er nu verder gaat gebeuren.
Grtz! Koen

-
- Honda ST1300
- Contacteer:
Je bent in elk geval geen verdachte.
Maar dan kom je nog eens ergens.

Maar dan kom je nog eens ergens.

Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
-
- Triumph Trophy SE
Spannend! Houd je, voor zover dat mag, ons op de hoogte?
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
- Koen
- Honda Goldwing
@Cor, inderdaad... al zit ik voor m'n werk ook enkele keren per jaar bij de rechter, maar dan als eiser en niet als gedaagde 
@Jeroen, uiteraard

@Jeroen, uiteraard
Grtz! Koen

- Koen
- Honda Goldwing
Nou, vanochtend was het dan zover. In de rechtszaal voor het eerst sinds de aanrijding de veroorzaker weer gezien. Hij was gedagvaard door het O.M. vanwege het strafbare feit dat hij geen voorrang heeft gegeven en daarmee een ongeval heeft veroorzaakt. Hij erkende het feit (zoals hij ook eerder netjes deed) en gaf aan dat hij het heel erg vond dat een moment van onoplettendheid deze gevolgen had. Ik heb ook nog even mijn kant van het verhaal mogen doen, dat maakte volgens mij toch even flink indruk op hem.
Ik heb nu eigenlijk ook pas de werkelijke reden gehoord, waarom hij me niet zag: hij vertelde dat de auto voor hem ging rijden en dat hij er eigenlijk zonder verder te kijken achteraan was gereden, om de wegversmalling heen. Toen hij zag dat ik daar net aan kwam, was het al te laat. Hij heeft me dus niet kunnen zien, omdat ie helemaal niet keek...
Het leverde hem nu een boete van 300 euro op en 3 maanden voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid met een proeftijd van 2 jaar. Hij accepteerde dit direct en zei nogmaals dat het hem spijt. Niet dat ik daar echt iets aan heb, maar ik was ergens toch "blij" om hem te kunnen zeggen wat het met me gedaan heeft, wat voor gevolgen zijn actie nu nog steeds heeft. Hopend dat hij hierdoor in ieder geval voortaan beter oplet.
Ik heb nu eigenlijk ook pas de werkelijke reden gehoord, waarom hij me niet zag: hij vertelde dat de auto voor hem ging rijden en dat hij er eigenlijk zonder verder te kijken achteraan was gereden, om de wegversmalling heen. Toen hij zag dat ik daar net aan kwam, was het al te laat. Hij heeft me dus niet kunnen zien, omdat ie helemaal niet keek...
Het leverde hem nu een boete van 300 euro op en 3 maanden voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid met een proeftijd van 2 jaar. Hij accepteerde dit direct en zei nogmaals dat het hem spijt. Niet dat ik daar echt iets aan heb, maar ik was ergens toch "blij" om hem te kunnen zeggen wat het met me gedaan heeft, wat voor gevolgen zijn actie nu nog steeds heeft. Hopend dat hij hierdoor in ieder geval voortaan beter oplet.
Grtz! Koen

Je wilt niet weten hoe vaak ik het excuus hoor: "ik had het/hem/haar niet gezien".
Mijn wedervraag ik steevast: "Had u wel gekeken dan?"
Hoe 1 klein moment van onachtzaamheid grote gevolgen kan hebben.
In elk geval heeft deze persoon het fatsoen gehad te komen in de rechtszaal en eerlijk te blijven.
Inderdaad koop je er niet veel (niets) voor maar de verleiding voor de veroorzaker is altijd groot je te verschuilen in uitvluchten of de schuld te keren.
Mijn wedervraag ik steevast: "Had u wel gekeken dan?"
Hoe 1 klein moment van onachtzaamheid grote gevolgen kan hebben.
In elk geval heeft deze persoon het fatsoen gehad te komen in de rechtszaal en eerlijk te blijven.
Inderdaad koop je er niet veel (niets) voor maar de verleiding voor de veroorzaker is altijd groot je te verschuilen in uitvluchten of de schuld te keren.