Ja..........wanneer?Naar mijn mening is dat niet zozeer afhankelijk van leeftijd ,maar meer van lichamelijke omstandigheden. Een stap terug doen is niet zo gemakkelijk,maar is m.i.de beste manier.
Ik bedoel:ik heb 2 jaar terug mijn
geliefde ST1100 ingeruild voor een nieuwe deau 700,omdat hij mij toch 2 keer overzij was gegaan en ik met mijn niet al te lange benen niet goed genoeg meer bij de grond kon en begon te merken dat de Pan mij bij in-en-uit de schuur halen toch wel de baas werd.
En met de deau merk je toch hoe handelbaar die is.
Daar komt bij dat ik nu wel de tijd voorbij ben,dat ik meende alles en iedereen bij te kunnen/moeten houden.Het verstand komt dus toch met de jaren.
Buiten mijn beide vacantietrips met mijn vaste vacantiemaatje rijd ik nu het liefst alleen 's-zondags ergens in het land mijn tourtocht en dan in mijn eigen tempo.En als er nu snellere jongens zijn denk ik:see you later!
Ik bedoel maar:Het moet je gegeven zijn voor wat betreft gezondheid en dan kun je best wel lang blijven rijden,maar laat je niet opjutten,doe je eigen ding en hou de adrenaline in bedwang wat in jongere jaren nog wel eens wou tegenvallen.Maar als 74-jarige en 19 motoren verder zijnde motorrijder geniet ik nog met volle teugen en hoop het nog lang zo te kunnen houden. groet,
jouke