Flopkoffer
- Koen
- Honda Goldwing
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Re: Flopkoffer
Het doet een beetje Amerikaans-achtig aan, big - bigger- biggest!
Persoonlijk vindt ik de motor zo beter in verhouding, brede koffers met een grote topkoffer. De oude deed wat afbreuk aan het geheel!
Persoonlijk vindt ik de motor zo beter in verhouding, brede koffers met een grote topkoffer. De oude deed wat afbreuk aan het geheel!

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- Koen
- Honda Goldwing
Je hebt wel gelijk dat die dikke reet van m'n Deauf eigenlijk ook een dikker hoofd "nodig had" 
Past beter in 't hele plaatje zo

Past beter in 't hele plaatje zo

Grtz! Koen

- Koen
- Honda Goldwing
Yep, moet er volgende rit wel iemand een leuk plaatje schieten als ik langs rij 

Grtz! Koen

- lexter
Koen, dat heb je netjes gefixt! Ziet er ook inderdaad beter uit samen met die brede heupen....
Nu hopen dat de inhoud van de koffer nog enigszins vergoed wordt.

Nu hopen dat de inhoud van de koffer nog enigszins vergoed wordt.
12-03-2021 Black Gloss - 2009 Honda NT 700 V Deauville
16-10-2024 Black Gloss - 2020 Honda Forza 300
'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
16-10-2024 Black Gloss - 2020 Honda Forza 300
'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
- Koen
- Honda Goldwing
Het is werkelijk ongeloveloos... Heb ik een mooie, z.g.a.n. Maxia E55, blijkt dat je dat ding ook open kunt krijgen als ie op slot zit. Sterker nog: vanavond trilde de koffer open op de snelweg, terwijl hij goed was afgesloten, er niets tussen het deksel zat enz. Ik had eergisteren al bij Givi gemeld dat de koffer open sprong wanneer ik de helm erin deed, maar ik dacht dat dit kwam doordat de helm incl helmtas misschien net te dik/groot was voor de koffer. Niet dus.
Givi heeft echter al gisteren heel adequaat gereageerd en me een compleet nieuwe Maxia E52 toegestuurd, welke ik vandaag ontving. Wat ik nu met de E55 moet doen weet ik nog niet, maar aangezien ik deze dus ook niet 100% kan vertrouwen zal ik er dus toch maar de E52 op gaan monteren denk ik.
Maarre, een extra pluim voor Givi wat service betreft...
Givi heeft echter al gisteren heel adequaat gereageerd en me een compleet nieuwe Maxia E52 toegestuurd, welke ik vandaag ontving. Wat ik nu met de E55 moet doen weet ik nog niet, maar aangezien ik deze dus ook niet 100% kan vertrouwen zal ik er dus toch maar de E52 op gaan monteren denk ik.
Maarre, een extra pluim voor Givi wat service betreft...
Grtz! Koen

- Catbustingdog
- Motorloos
het zit je blijkbaar echt niet mee!
nu hoop ik voor je dat "derde keer - goede keer" is.
in ieder geval een dikke pluim voor givi!
nu hoop ik voor je dat "derde keer - goede keer" is.
in ieder geval een dikke pluim voor givi!
sportieve groet 
Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!

Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
- Koen
- Honda Goldwing
Inderdaad Noël. Heb echter zojuist gemerkt dat het handvat van de E52 erg stroef gaat, evenals het ontgrendelen. Altijd nog beter dan te soepel (zoals bij de E55), maar misschien dat ik met een beetje smeren nog een eindje verder kom.
En anders maar een motor met "ingebouwde" topkoffer aanschaffen? GL1500/1800, K1200LT of zoiets
En anders maar een motor met "ingebouwde" topkoffer aanschaffen? GL1500/1800, K1200LT of zoiets

Grtz! Koen

Koffer kwam bij soms ook open alhoewel er niets in zat. Niet slot besteld bij RAD en probleem is opgelost.
Bad vibes
Koffers die ongevraagd afstappen?!
Koffers die open gaan als ze gesloten moeten blijven?!

Koffers die ongevraagd afstappen?!
Koffers die open gaan als ze gesloten moeten blijven?!

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Volgens mij heeft Koen iets tegen koffers! 

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- Koen
- Honda Goldwing
Zou allebei kunnen Frank/Hans 
Net trouwens bericht gehad dat ze van Givi die andere koffer niet terug willen. Misschien dus toch Felix' tip opvolgen en het slotje vervangen.
Als het daarmee opgelost is...
@Felix: welk onderdeel had je exact vervangen? Het slotje zelf of de sluitplaat?

Net trouwens bericht gehad dat ze van Givi die andere koffer niet terug willen. Misschien dus toch Felix' tip opvolgen en het slotje vervangen.
Als het daarmee opgelost is...
@Felix: welk onderdeel had je exact vervangen? Het slotje zelf of de sluitplaat?
Grtz! Koen

- Koen
- Honda Goldwing
OK, dank je! Da's nog een bedragje waarvoor het de moeite waard is om te proberen. Blaat het niet dan schaapt het niet (of zoiets) 

Grtz! Koen

- Koen
- Honda Goldwing
Inderdaad, maar nu heb ik wel een goede reden om er gelijk wat bij te bestellen. Motorhoes oid.
Grtz! Koen

Een verdachte reactie van Givi.Koen schreef:Net trouwens bericht gehad dat ze van Givi die andere koffer niet terug willen.
Ze komen er maar niet van af.
Is dat een koffer met heimwee?

- Koen
- Honda Goldwing
Ik hou het er maar op dat Givi hiermee elke mogelijke claim voor gevolgschade wil vermijden.
Verder heb ik nu een goede nieuwe topkoffer en een tweedehands koffer die mogelijk gewoon te repareren is.
Verder even afwachten wat de verzekeraar zegt...
Verder heb ik nu een goede nieuwe topkoffer en een tweedehands koffer die mogelijk gewoon te repareren is.
Verder even afwachten wat de verzekeraar zegt...
Grtz! Koen

Als Givi je nou nog een paar koffers geeft....
Dan doe je die verkopen en dan heb je een redelijke tegemoetkoming in de kosten
Dan doe je die verkopen en dan heb je een redelijke tegemoetkoming in de kosten

- Koen
- Honda Goldwing
Als ik die ene koffer weer goed en veilig functionerend krijg, dan gaat er inderdaad eentje op marktplaats 

Grtz! Koen

- Koen
- Honda Goldwing
Vanavond even de tijd genomen om de Givi Maxia 3 (E55) uit elkaar te schroeven. Voordat ik begon even goed gekeken hoe alles zat: er was goed te zien dat de schroefjes al een keer (of vaker) eerder los- en weer vastgedraaid waren. Ik was dus niet de eerste die deze koffer openschroefde om iets met het slot te doen.
Alles uit elkaar gehaald, goed nagekeken, maar ik kon verder niets vinden. Het enige waardoor het slot kan losschieten is als er teveel speling op de onderdelen zit, waardoor er ruimte is om de vergrendeling "langs" het rode plaatje te laten schieten wat er zit om de boel tegen te houden. Als het spul los is, zit die ruimte er sowieso, dus was ik benieuwd hoe het zou zitten als ik alles weer vastdraaide. Als er dan speling op "de rode knop" zou zitte, was dat de oorzaak van het losschieten.
Alles weer terug geschroefd en net toen het leek of het geheel goed vastzat, draaide ik nog net een slagje door (nare gewoonte van me, m'n pa riep altijd al "vast is vast!"). Met een klik schoot toen de sluitplaat nog net een paar millimeter vaster tegen de koffer aan. Alles gecontroleerd, geen beweging in te krijgen. Deksel op slot is nu ook echt op slot. Ik kreeg het met 2 handen niet meer open (voorheen met 1 vinger).
Mijn vermoeden is dus dat degene die dit slot eerder heeft opengeschroefd, het nét niet vast genoeg heeft teruggeschroef, waardoor de speling kon ontstaan.
Ik probeer de koffer morgen weer achterop (leeg) om te kijken hoe het zich tijdens een ritje houdt.
Alles uit elkaar gehaald, goed nagekeken, maar ik kon verder niets vinden. Het enige waardoor het slot kan losschieten is als er teveel speling op de onderdelen zit, waardoor er ruimte is om de vergrendeling "langs" het rode plaatje te laten schieten wat er zit om de boel tegen te houden. Als het spul los is, zit die ruimte er sowieso, dus was ik benieuwd hoe het zou zitten als ik alles weer vastdraaide. Als er dan speling op "de rode knop" zou zitte, was dat de oorzaak van het losschieten.
Alles weer terug geschroefd en net toen het leek of het geheel goed vastzat, draaide ik nog net een slagje door (nare gewoonte van me, m'n pa riep altijd al "vast is vast!"). Met een klik schoot toen de sluitplaat nog net een paar millimeter vaster tegen de koffer aan. Alles gecontroleerd, geen beweging in te krijgen. Deksel op slot is nu ook echt op slot. Ik kreeg het met 2 handen niet meer open (voorheen met 1 vinger).
Mijn vermoeden is dus dat degene die dit slot eerder heeft opengeschroefd, het nét niet vast genoeg heeft teruggeschroef, waardoor de speling kon ontstaan.
Ik probeer de koffer morgen weer achterop (leeg) om te kijken hoe het zich tijdens een ritje houdt.
Grtz! Koen

Is een vangsnoer geen optie
Of een borgpin die door de bodem van de koffer komt en een moertje van binnen

Of een borgpin die door de bodem van de koffer komt en een moertje van binnen
- Koen
- Honda Goldwing
Alle mooie bevestigingsadviezen kan ik naast me neerleggen: de koffer zit goed vast en het deksel gaat niet open.
Iemand interesse in een gloednieuwe Maxia E52?
Iemand interesse in een gloednieuwe Maxia E52?

Grtz! Koen

Je kunt er een leuk projectje van maken?
Paar speakers erin, klein versterkertje, gelaccu (welke je tijdens het rijden onderin legt in het midden van de motor, tussen de twee koffervakken in).
Just saying
Paar speakers erin, klein versterkertje, gelaccu (welke je tijdens het rijden onderin legt in het midden van de motor, tussen de twee koffervakken in).
Just saying

- Koen
- Honda Goldwing
Vandaag berichtje gehad dat (zoals verwacht) de schade niet wordt vergoed door de verzekeraar.
Dan maar proberen met de extra koffer van Givi nog iets van de schade "vergoed" te krijgen.
Iemand hier interesse in een gloednieuwe Givi Maxia E52, in de verpakking? Ik heb 'm net op de Deauvillemarkt gezet: klikkerdeklik. Spotgoedkoop! Ongeveer 30% onder de nieuwprijs!
Dan maar proberen met de extra koffer van Givi nog iets van de schade "vergoed" te krijgen.
Iemand hier interesse in een gloednieuwe Givi Maxia E52, in de verpakking? Ik heb 'm net op de Deauvillemarkt gezet: klikkerdeklik. Spotgoedkoop! Ongeveer 30% onder de nieuwprijs!
Grtz! Koen

- Koen
- Honda Goldwing
Vandaag de extra koffer kunnen verkopen, dus in elk geval een deel(tje) van de schade vergoed...
Grtz! Koen