CB1300S

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Don

CB1300S

Bericht door Don »

Vanwege mijn interesse in dikke toerfietsen heb ik in Duitsland een CB1300S gezien, die nieuw met 0 km's wordt aangeboden. Ik ben hier wel verbaasd over, want ik dacht dat deze motor uit productie is genomen. Als geheugensteuntje voeg ik een foto toe.
Afbeelding
klik om te vergroten

http://markt.motorradonline.de/gebrauch ... -cb-1300-s" opent="in(nieuw);venster;
http://markt.motorradonline.de/gebrauch ... -cb-1300-s" opent="in(nieuw);venster;

Op de Honda website wordt ook aangegeven dat dit model NIET meer wordt aangeboden.
Snapt iemand hoe dat kan ?

PS je wordt wel helemaal verdrietig als je de NL-se prijzen bekijkt. zucht :cry:
MrRiP
Harley Davidson Sport Glide

Re: CB1300S

Bericht door MrRiP »

dan is het eentje die overjaars is, of dat deze in Nederland niet meer leverbaar is maar in andere landen misschien nog wel
Ik kan nu 2x lid worden van de HDC 😜👍
Missy
Honda NT650V

Bericht door Missy »

Als ik naar de link kijk in je post, dan staat daar toch echt
http://markt.motorradonline.de/gebrauchtes-motorrad-786147-honda-cb-1300-s

Of zie ik het verkeerd?
Vertrouw het niet helemaal......
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
Don

Bericht door Don »

Bedankt voor de reactie. Ik denk dat het een overjarige is.

Als je de Duitse prijs van de CB1300 vergelijkt met de NL-se prijs van een Yamaha FJR1300A,
dan scheelt het ca. 10.000 Euro ofwel bijna een hele nieuwe Deauville !!!.
Niet te geloven toch. Natuurlijk is de Yamaha een veel modernere fiets met cardan,
maar dat rechtvaardigt niet het verschil in prijs van 10 K.
Vlg. de tests die ik gelezen heb, rijdt de CB1300 geweldig, erg vergelijkbaar met de CBF1000F.

Ik denk dat ik me toch maar eens ga verdiepen in het importeren van een motor.
MrRiP
Harley Davidson Sport Glide

Bericht door MrRiP »

als ik jou wat zou ik eerst hier een opzoeken( zijn er vast wel) om eens een proefritje op te maken om te zien of het wel jou fiets is men kan wel schrijven dat ie geweldig rijd maak je zal het zelf moeten ondervinden.
en dan pas gaan denken over te gaan ophalen
oja vergeet de bpm en de btw niet mee te rekenen !!!!!!
Ik kan nu 2x lid worden van de HDC 😜👍
Don

Bericht door Don »

Bedankt voor je advies Mr. Rip.

Ik ken de Yamaha FJR 1300A, een geweldige machine, maar de prijs hè 21.000 Euro (!) waarvan 6 à 7 duizend Euro belasting.
De Honda CB1300 zal ongeveer hetzelfde rijden, is minder modern (stereo vering achter) maar voor mijn rijstijl, alleen maar hobby kilometers als het mooi weer is, goed genoeg.

Tsja BPM betalen, deze rare belasting bestaat alleen in NL. :cry:
Vandaar dat motorfietsen hier DUIZENDEN Euro's duurder zijn dan in andere EU-landen.
:!: Schandalig gewoonweg :!:

Ik heb al wat info verzameld over importeren van een motor uit Duitsland.
Als hij ouder is dan 6 maanden of hij heeft meer dan 6000 km gelopen, dan hoef je GEEN BTW te betalen.
De berekening van BPM, daar moet ik me nog in verdiepen.

Van Customer Relations HONDA Netherlands <customer.relations.HNL@honda-eu.com> het volgende bericht gekregen:
De Honda CB1300S is niet meer in productie voor Europa, Zover onze informatie reikt is het model wel voor de thuismarkt Japan beschikbaar.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Don schreef:Van Customer Relations HONDA Netherlands <customer.relations.HNL@honda-eu.com> het volgende bericht gekregen:
De Honda CB1300S is niet meer in productie voor Europa, Zover onze informatie reikt is het model wel voor de thuismarkt Japan beschikbaar.
Misschien heeft iemand er een paar in Duitsland geïmporteerd om ze daar te verkopen?
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”