SOS International INFO Tag

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Marck

SOS International INFO Tag

Bericht door Marck »

Motorrijden is een plezierige bezigheid, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Om het voor hulpverleners makkelijk te maken alle benodigde informatie bij de hand te hebben heeft SOS International de INFO-tag geintroduceerd. Wat vinden jullie van een dergelijke ontwikkeling?

Persoonlijk sta ik 100% achter deze ontwikkeling. Ik vind het belangrijk dat alle info beschikbaar is en dat er iemand ge-alarmeerd word in geval van nood. Met de INFO-tag word dit voor hulpverleners makkelijker en is de informatie snel beschikbaar. Ik heb er inmiddels 1 besteld.

Voor meer informatie zie: deze link
bslefevre

Re: SOS International INFO Tag

Bericht door bslefevre »

Zo, dat is wel ontzettend handig!
Je moet er natuurlijk dan maar op hopen dat iemand dan én internet heeft op de telefoon én een QR reader.
Persoonlijk heb ik al jaren een 'ICE Mama' in de telefoon staan, je weet maar nooit!
Marck

Bericht door Marck »

Ik heb inderdaad ook een ICE nummer ingesteld, altijd goed. Maar mijn iPhone is voorzien van pincode, dus heeft eigenlijk weinig toegevoegde waarde. Vandaar dat een dergelijke code voor mij een zeer goed alternatief is.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik heb een ICE/SOS nummer in m'n telefoon. Er van uitgaande dat mijn telefoon gewoon aan staat heeft niemand een pincope oid nodig om de contactgegevens in te zien (heb niet zo'n moderne foon met pincode ;))

Maar het kan een handige toevoeging zijn, zo'n QR-ICE tag. Maar dan kun je 'm net zo goed even snel zelf maken, printen/lamineren en klaar.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Inderdaad Koen.
Dat laatste doe je bijvoorbeeld hier: http://www.qr-codegenerator.nl/generator/
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Marck

Bericht door Marck »

De INFO Tag is een metalen plaatje, en gaat daardoor iets langer mee denk ik. Daarnaast zul je dan dus zelf een internetpagina moeten maken waar de QR-code op terecht komt, liefst in meerdere talen. Dat is voor mij teveel werk.

Voor de luie mensen onder ons dus? :apl
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Marck schreef:Daarnaast zul je dan dus zelf een internetpagina moeten maken waar de QR-code op terecht komt.....
Waarom?

Tekst typen in de tekstbalk op genoemde website, desnoods in meerdere talen, code genereren in JPG-format, Code donloaden, klaar. (bijna dan)

Volgens mij ben jij wel erg lui ;)

Er zijn vast nog wel meer sites waar je zo'n QR-code kunt maken en downloaden.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Marck

Bericht door Marck »

m@rcel, klopt sorry, iets te lui inderdaad om zelfs maar op de link te klikken :oops:

Bij deze gedaan, dat werkt inderdaad ook best makkelijk zo! Het is alleen nog niet echt overzichtelijk weergegeven wat mij betreft, wellicht dat een andere site daar beter voor is.. Als je de MeCard gebruikt krijg je overigens gewoon een contact in je telefoon, dat werkt ook best makkelijk.
BertG

Bericht door BertG »

LET OP

Ik gun iedereen zijn pleziertje en zijn 'geloven in'.

Maar de praktijk werkt er NIET mee.
Hooguit als je als lijk gevonden wordt en je identiteit is niet te achterhalen.

Een ambulanceverpleegkundige werkt bij spoedeisende hulp ALTIJD volgens het TRIAGE principe.
Ofwel het uitsluiten van factoren.
Dan zo snel mogelijk stabiel maken vd patient en vervoeren naar een ziekenhuis of SEH / IC.

De politie kijkt naar: kenteken, identiteitsbewijs zoals rijbewijs en de gemeentelijke basisadministratie.
Een identiteitsbewijs GAAT BOVEN ALLES omdat je niet wilt dat je iemand anders zijn naasten informeert over slecht nieuws
terwijl het slachtoffer op een geleende motor reed.
In de GBA ligt opgeslagen wie je bent, waar je woont, wie je ouders/kinderen zijn.
Dan gaat er iemand zoeken naar een aangifte/mutatie en of daar een (recent) telefoonnummer in staat.
Is het een 'slecht nieuwsgesprek' of 'gesprek aan de deur' dan komt de plaatselijke politie persoonlijk informeren.

Doorgaans kijkt er dus niemand naar een TAG.
Geeft het jou een goed gevoel: doen.
En ja, voor alle zekerheid heb ik ook een ICE (3 zelfs) in mijn GSM.
Voor het gevoel en omdat het niets kost :mrgreen:
Marck

Bericht door Marck »

Bert, dank voor je verheldering. Ik ben het met je eens.

Bedoel de TAG ook meer als alternatief voor ICE, omdat men mijn iPhone niet in komt zonder toegangscode.
Ach, het geeft mij een goed gevoel dus waarom niet (zoals je al typt).
BertG

Bericht door BertG »

Vreemd ding zo'n iPhone.
Zag laatst een collega met zo'n ding een foto maken terwijl dat ding gelockt is.

Kun je leuk je collega's mee verwarren.
Effe wat fotootjes schieten als ze van hun werkplek weglopen en dan gewoon weer terugleggen.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”