Ligt het aan mij?

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
ardew

Ligt het aan mij?

Bericht door ardew »

Ervaringen van collega motorrijders...

Valt het jullie ook op dat motorrijders elkaar steeds minder groeten?
Vroeger was dat toch ook een beetje de charme van het rijden vond ik.
Geen klaagzang hoor maar gewoon een constatering.
Of zijn het alleen maar die opgeschoten jochies op die racemonsters 8)
Laatst gewijzigd door ardew op 03 jun 2013, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
bslefevre

Re: Ligt het aan mij?

Bericht door bslefevre »

Gisteren toevallig kwam ik een BMW R1100rt bestuurder tegen en hadden we het hier ook over.
Hij zwaaide niet meer sinds jaren geleden wanneer hij met zijn oude Yamaha langs de weg stond te drukken en er verscheidene motorrijders langskwamen zeilen maar niemand stopte.
Nja, dan kan ik wel enigszins begrijpen dat je dan geen zin meer hebt om te zwaaien naar iedereen!
Ik zwaai nog wel :)
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Ik ben vandaag alleen maar groetende motorrijders tegengekomen. Doe ik zelf ook altijd, als ik er de kans toe zie. Echter, als ik bezig ben met voorrijden in een drukke verkeerssituatie zoals afgelopen weekend wil het wel eens kunnen zijn dat ik een langsflitsende motor mis. Ook op de snelweg is groeten soms niet te doen vanwege de snelheid waarmee de ander langsrijd. Maar mocht ik een motor zien staan en ik heb de mogelijkheid tot helpen, zal ik dat zekerweten doen! Wat ik aan hulp kan bieden vraag ik me af, hooguit de ANWB bellen. Langs de snelweg een motorblok openmaken is niet een geweldige situatie voor. Daarvoor lenen we de hallen van de bloemenveiling al. ;)
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik zwaai meestal wel, maar er soms (vooral op de snelweg) zie ik het te laat.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
svanlienden

Bericht door svanlienden »

Dat viel mij laatst ook op inderdaad! Het geeft toch wel een kick wanneer je, ongeacht op welke motor je rijdt, elkaar even groet. Geeft toch een bepaald gevoel van verbondenheid!
Zelf groet ik, daar waar het kan, wel.

groetjes Sabrina
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

Hoe meer motoren op de weg hoe minder er in verhouding gegroet wordt, de winterbikkels groeten elkaar meestal wel (ook op de snelweg).
De laatste tijd zie ik toch wel weer aardig wat :b :b op 's heerens wegen.

Een leuke vind ik ook altijd, naast een andere motorrijder die al vooraan het stoplicht staat komen staan en dan ff een knikje of een 'hoi' en dan samen als eerste wegrijden en de auto's achter je te laten 8)
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”