Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)
Dit is een beetje als vloeken in de kerk, maar.....
A.s woensdag ga ik de gehele dag een proefrit maken met een Triumph Trophy SE.
A.s woensdag ga ik de gehele dag een proefrit maken met een Triumph Trophy SE.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Re: Testrit a.s. woensdag.
Heyyyyyyyyyyyyy
zien we je nog terug
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
zien we je nog terug

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
- Berichten: 8042
- Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
- Locatie: Goirle (Brabant)
Re: Testrit a.s. woensdag.
Lijkt me geen straf om op zo'n motor te mogen rijden. Plannen, Marcel?
Overigens voor de beeldvorming; het gaat om dit type motor:

Overigens voor de beeldvorming; het gaat om dit type motor:

Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

- Frank
- Honda ST1300
- Berichten: 7260
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
- Locatie: Strijen (NL)
- Contacteer:
Re: Testrit a.s. woensdag.
Dat is een hele mooie.................................................................kleur!

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
- Geert
- Honda CBF600S
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
- Locatie: Hoorn (NL)
Re: Testrit a.s. woensdag.
Wauwwww Marcel,
Ben heel benieuwd naar je ervaringen, ik vind de trophy ook een hele mooie motor.
Ben heel benieuwd naar je ervaringen, ik vind de trophy ook een hele mooie motor.
Groetjes
Geert
& Marian
Geert


-
- Honda ST1300
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
- Locatie: Oene
- Contacteer:
Re: Testrit a.s. woensdag.
Strakke .......banden en mooi......scherm








Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Re: Testrit a.s. woensdag.
Vette fiets, jongen! Dat wordt vast genieten!
(Maar het is geen Honda. . .)

(Maar het is geen Honda. . .)

- Hans van D
- Motorloos
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:03
- Locatie: Leiden (ZH)
Re: Testrit a.s. woensdag.
Hey Marcel, dat ziet er wel heel mooi uit. Succes woensdag; we horen je ervaringen (en plannen?) wel.
Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)
De route gaat van Lelystad naar ..... euh.... Lelystad
Startijd: 09:00 uur
Eindtijd: 16:00 uur
De rest moet nog ingevuld worden.
Iemand suggesties voor een route? (Zodat ik ook ergens een bakkie kan doen
)

Startijd: 09:00 uur
Eindtijd: 16:00 uur
De rest moet nog ingevuld worden.
Iemand suggesties voor een route? (Zodat ik ook ergens een bakkie kan doen

Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)
Tochtje "Weerribben" = erg mooi en voldoende gelegenheden voor 'n bakkie:
Lelystad - Dronten - Kampen - Genemuiden - Hasselt (via veerpont) - Zwartsluis - Vollenhove - Blokzijl -
dan langs de Wetering naar café-restaurant De Weerribben
Ossenzijl - Kuinre - Blankenham - Blokzijl - Ens - Nagele - via A6 terug naar Lelystad. (dus even lekker over de snelweg)
(Tot slot even voordelig voltanken aan de Binnenhavenweg in Lelystad voordat je 'm weer inlevert)
Veel plezier!

Lelystad - Dronten - Kampen - Genemuiden - Hasselt (via veerpont) - Zwartsluis - Vollenhove - Blokzijl -
dan langs de Wetering naar café-restaurant De Weerribben
Ossenzijl - Kuinre - Blankenham - Blokzijl - Ens - Nagele - via A6 terug naar Lelystad. (dus even lekker over de snelweg)
(Tot slot even voordelig voltanken aan de Binnenhavenweg in Lelystad voordat je 'm weer inlevert)
Veel plezier!


- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)
hey Hans,
Leuke reactie.
Hoe lang is die tocht ongeveer?
Ik ben van plan de gehele dag te touren dus ik kijk niet op een paar kilometertjes.
Zelf dacht ik aan een (half) rondje IJsselmeer.
Tenslotte is de Trophy een tourbuffel!!
Stukje Weerribben kan dan ook altijd nog.
Leuke reactie.
Hoe lang is die tocht ongeveer?
Ik ben van plan de gehele dag te touren dus ik kijk niet op een paar kilometertjes.
Zelf dacht ik aan een (half) rondje IJsselmeer.
Tenslotte is de Trophy een tourbuffel!!
Stukje Weerribben kan dan ook altijd nog.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)
Je kunt altijd nog naar het mooie Twente toegaan en de 1001 Bochten in Twente doen! 
180km en heul veul bochten en uitdagingen haha!

180km en heul veul bochten en uitdagingen haha!
Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)
Deze tocht is ongeveer 180 km, uit en thuis vanaf het ANWB-terrein bij Lelystad-airport.m@rcel schreef:hey Hans,
Leuke reactie.
Hoe lang is die tocht ongeveer?

Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)
Marcel,
Deze motor zal je best bevallen,zoals je weet rijd ik met een Triumph Explorer waar ik tot op heden best tevreden mee ben
De Trophy heeft identiek dezelfde mekaniek.
Volgens mijn garagist,is het een fantastisch exemplaar.
Ik ga eind deze maand met een 15 tal Triumphs naar Frankrijk toeren(2200km)en de Trophy zal er ook bij zijn.
Ik weet je vast de ervaring te vertellen.
Deze motor zal je best bevallen,zoals je weet rijd ik met een Triumph Explorer waar ik tot op heden best tevreden mee ben

De Trophy heeft identiek dezelfde mekaniek.
Volgens mijn garagist,is het een fantastisch exemplaar.
Ik ga eind deze maand met een 15 tal Triumphs naar Frankrijk toeren(2200km)en de Trophy zal er ook bij zijn.
Ik weet je vast de ervaring te vertellen.

-
- Honda ST1300
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
- Locatie: Oene
- Contacteer:
Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)
Bakkie doen in Lemmer (en Fryske duumkes halen), via de Afsluitdijk naar Noord Friesland (is ok wel wat lekkers te halen). Dan eten in Enkhuizen en via de dijk naar Lelystad. Mocht je nog tijd over hebben, dan kan je ook via A'dam terug naar Lelystad.
Mocht je deze route in je Garmin zetten zorg er dan voor dat start- en eindpunt een eindje bij elkaar vandaan zijn anders krijg je gelijk: "Bestemming bereikt"
Mocht je Fryske duumkes niet lekker vinden? Wij wel en we zijn er met DE Goede Doelenrit.
Geniet van je rit en succes met dat "blauwe vervoermiddel".

Mocht je deze route in je Garmin zetten zorg er dan voor dat start- en eindpunt een eindje bij elkaar vandaan zijn anders krijg je gelijk: "Bestemming bereikt"





Mocht je Fryske duumkes niet lekker vinden? Wij wel en we zijn er met DE Goede Doelenrit.



Geniet van je rit en succes met dat "blauwe vervoermiddel".


Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
- Frank
- Honda ST1300
- Berichten: 7260
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
- Locatie: Strijen (NL)
- Contacteer:
Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)
Eventueel een route maken via de punten waar de mensen van het forum wonen??






Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)
Van Vlaanderen tot aan... (Hebben we al leden op de Waddeneilanden?) 

- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)
Het wordt een rondje IJsselmeer.
Lelystad, Zwartsluis, Makkum, Slootdorp, Lelystad.
Ruim 300 Km op de onroute motorkaart.
Als ik het niet haal dan gaat het gas open
Heb er zin in.....
Later volgt meer.
Lelystad, Zwartsluis, Makkum, Slootdorp, Lelystad.
Ruim 300 Km op de onroute motorkaart.
Als ik het niet haal dan gaat het gas open





Heb er zin in.....
Later volgt meer.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Henk
- Honda NC750
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 08 jun 2009, 19:59
- Locatie: Den Helder
Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)
Marcel,geniet van de motor en de rit.
gr.Henk
gr.Henk
My hart beats for my red NC750S 

- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)
Veel plezier M@rcel, ben benieuwd naar je ervaringen. Hier is het nogal bewolkt, hoop dat je daar beter weer hebt.
Grtz! Koen




- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)
Was me het dagje wel......Pfff...
Om 06:45 stond ik al te trappelen naast mijn bed. Uiteindelijk om 07:45 vertrokken richting Lelystad.
Uurtje rijden dus ik was er ruim voor negen uur.
Nog niemand aanwezig in het Promotor Clubhuis maar dat was wel open.
Dus alvast even binnen gekeken naar al het moois wat er stond inclusief natuurlijk.........
geen Triumph Trophy SE. Zal wel ergens anders staan denk je dan (nog).
Na enige tijd komt er een dame aanlopen (Mandy) die het kantoor open doet en vraagt
voor welke motor ik kom. Die er dus niet blijkt te zijn. Na wat heen er weer bellen blijkt dat de Triumphs opgehaald zijn voor....(onderhoud? Is me niet helemaal duidelijk geworden).
Wat nu? Gelukkig mag ik een andere motor uitzoeken die nog niet gereserveerd is. De R1200T en de Crosstourer vallen dus helaas af. Dan maar gekozen voor de FJR met de opmerking van Mandy dat als ie niet bevalt ik gewoon terug mag komen voor een andere.
Met dat in het achterhoofd snel op pad.
FJR 1300.
Daar had ik al eens op gereden voordat ik de Deauville kocht. Toen kwam ik al tot de conclusie dat het geen machine is/was voor mij. Die mening heb ik nog steeds. Wat een beest!!
Wat moet een gemiddelde motorrijder in Nederland met de mogelijkheid om 120 Km per te rijden in z'n 2 en 185 in z'n vier. Om nog maar te zwijgen van het koppel en de Pk's. Totally overkill (maar dat is mijn mening)
Daarnaast vind ik de FJR gewoon niet lekker rijden. Beetje nerveus op het gas (schokkerig) en je hoofd vol in de wind. Zet je het scherm in de hoogste stand dan zit je hoofd in het windgebulder (dus zakt het scherm weer naar een iets hogere stand dan helemaal beneden). Je leunt wat naar voren waardoor er wat druk op je handen komt. Dit is duidelijk geen machine om rustig mee te toeren (zoals wij binnen de HDC plegen te doen). Wil je snel naar zuid Duitsland? Dan is ie helemaal toppie (denk ik
)
Na een bakkie koffie in Lemmer besloot ik dus om terug te gaan en een andere motor uit te zoeken. Op de FJR zo'n 175 km gereden in Flevoland en de Noordoostpolder.
Crosstourer.
Bij het clubhuis aangekomen blijkt dat de Crosstourer nog steeds beschikbaar is (met DCT). De F800GS stond er helaas niet meer. Na een snelle lunch en een korte uitleg hoe e.e.a. werkt (zo moeilijk is het niet) weer snel op weg.
In het laatste HDC magazine staat e.e.a. geschreven over de DCT-techniek, dus dat ga ik niet meer doen.
Bij de versie van de Crosstourer die ik gereden heb was het verschil tussen de D-stand en de S-stand echter levensgroot.
D-stand: DCT schakel bij 45 km/h naar 4 en bij 70 naar 6. Dát is géén rijden!! De machine maakt constant te weinig toeren wat gewoon niet prettig rijdt.
S-stand: DCT schakelt bij 80 km/h naar 4 en pas bij 130 km/h pas naar 6. Dát kan ook vast beter.
Volgens mijn dealer is de DCT-techniek zelflerend (
). Ik hou het er dus voorlopig maar op dat e.e.a. komt omdat de machine door veel verschillende mensen is bereden.
Kortom: als ik een beetje op bochtige weggetjes wil touren, zet ik de DCT in S-stand. Op doorgaande wegen op D-stand. Het schakelen (is daar al sprake van?) gaat echter heel makkelijk met de flippers op het stuur. Omschakelen van D naar S en terug is geen probleem. Opschakelen en weer terug in welke stand dan ook geeft ook geen problemen. Bij de S-stand kun je bij 70 km/h niet doorschakelen naar 5. Bij 120 Km/h terug naar z'n twee geeft ook geen enkel probleem (bij 8000 toeren
). Vervolgens houdt de DCT de stand enkele seconden vast waarna weer keurig opgeschakeld wordt.
Het rijden was een feestje. Veel leuker dan op de FJR. Waarschijnlijk heeft dit te maken met 1) andere overbrengingen, 2) motorkarakteristiek 3) zithoogte 4) eigen voorkeur en nog zo wat dingen.
Overigens kun je ook met de Crosstourer 150 rijden in z'n 3 maar dit geheel ter zijde
. Met de Crosstourer zo'n 160 Km gereden op de Veluwe.
Hoe nu verder met de Triumph. Van Mandy mag ik nog een dagje terugkomen om te testen (gratis
) Over twee weken ga ik dus nog een poging doen.
Om 16:00 uur terug in het clubhuis waarna ik met m'n eigen trouwe Deauville weer naar huis ging. Overigens begrijp ik nu pas wat andere motorrijders bedoelen met gebrek aan vermogen van de Deauville.........
Maar hé, daar heb ik de machine niet om gekocht.
Vriendelijke groet,
Marcel.
Om 06:45 stond ik al te trappelen naast mijn bed. Uiteindelijk om 07:45 vertrokken richting Lelystad.
Uurtje rijden dus ik was er ruim voor negen uur.
Nog niemand aanwezig in het Promotor Clubhuis maar dat was wel open.
Dus alvast even binnen gekeken naar al het moois wat er stond inclusief natuurlijk.........
geen Triumph Trophy SE. Zal wel ergens anders staan denk je dan (nog).
Na enige tijd komt er een dame aanlopen (Mandy) die het kantoor open doet en vraagt
voor welke motor ik kom. Die er dus niet blijkt te zijn. Na wat heen er weer bellen blijkt dat de Triumphs opgehaald zijn voor....(onderhoud? Is me niet helemaal duidelijk geworden).
Wat nu? Gelukkig mag ik een andere motor uitzoeken die nog niet gereserveerd is. De R1200T en de Crosstourer vallen dus helaas af. Dan maar gekozen voor de FJR met de opmerking van Mandy dat als ie niet bevalt ik gewoon terug mag komen voor een andere.
Met dat in het achterhoofd snel op pad.
FJR 1300.
Daar had ik al eens op gereden voordat ik de Deauville kocht. Toen kwam ik al tot de conclusie dat het geen machine is/was voor mij. Die mening heb ik nog steeds. Wat een beest!!
Wat moet een gemiddelde motorrijder in Nederland met de mogelijkheid om 120 Km per te rijden in z'n 2 en 185 in z'n vier. Om nog maar te zwijgen van het koppel en de Pk's. Totally overkill (maar dat is mijn mening)
Daarnaast vind ik de FJR gewoon niet lekker rijden. Beetje nerveus op het gas (schokkerig) en je hoofd vol in de wind. Zet je het scherm in de hoogste stand dan zit je hoofd in het windgebulder (dus zakt het scherm weer naar een iets hogere stand dan helemaal beneden). Je leunt wat naar voren waardoor er wat druk op je handen komt. Dit is duidelijk geen machine om rustig mee te toeren (zoals wij binnen de HDC plegen te doen). Wil je snel naar zuid Duitsland? Dan is ie helemaal toppie (denk ik

Na een bakkie koffie in Lemmer besloot ik dus om terug te gaan en een andere motor uit te zoeken. Op de FJR zo'n 175 km gereden in Flevoland en de Noordoostpolder.
Crosstourer.
Bij het clubhuis aangekomen blijkt dat de Crosstourer nog steeds beschikbaar is (met DCT). De F800GS stond er helaas niet meer. Na een snelle lunch en een korte uitleg hoe e.e.a. werkt (zo moeilijk is het niet) weer snel op weg.
In het laatste HDC magazine staat e.e.a. geschreven over de DCT-techniek, dus dat ga ik niet meer doen.
Bij de versie van de Crosstourer die ik gereden heb was het verschil tussen de D-stand en de S-stand echter levensgroot.
D-stand: DCT schakel bij 45 km/h naar 4 en bij 70 naar 6. Dát is géén rijden!! De machine maakt constant te weinig toeren wat gewoon niet prettig rijdt.
S-stand: DCT schakelt bij 80 km/h naar 4 en pas bij 130 km/h pas naar 6. Dát kan ook vast beter.
Volgens mijn dealer is de DCT-techniek zelflerend (

Kortom: als ik een beetje op bochtige weggetjes wil touren, zet ik de DCT in S-stand. Op doorgaande wegen op D-stand. Het schakelen (is daar al sprake van?) gaat echter heel makkelijk met de flippers op het stuur. Omschakelen van D naar S en terug is geen probleem. Opschakelen en weer terug in welke stand dan ook geeft ook geen problemen. Bij de S-stand kun je bij 70 km/h niet doorschakelen naar 5. Bij 120 Km/h terug naar z'n twee geeft ook geen enkel probleem (bij 8000 toeren

Het rijden was een feestje. Veel leuker dan op de FJR. Waarschijnlijk heeft dit te maken met 1) andere overbrengingen, 2) motorkarakteristiek 3) zithoogte 4) eigen voorkeur en nog zo wat dingen.
Overigens kun je ook met de Crosstourer 150 rijden in z'n 3 maar dit geheel ter zijde

Hoe nu verder met de Triumph. Van Mandy mag ik nog een dagje terugkomen om te testen (gratis


Om 16:00 uur terug in het clubhuis waarna ik met m'n eigen trouwe Deauville weer naar huis ging. Overigens begrijp ik nu pas wat andere motorrijders bedoelen met gebrek aan vermogen van de Deauville.........

Maar hé, daar heb ik de machine niet om gekocht.
Vriendelijke groet,
Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Hans van D
- Motorloos
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:03
- Locatie: Leiden (ZH)
Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)
Hey Marcel, beetje waardeloos dat de motor waarvoor je ging en waarop je je verheugde, niet beschikbaar was. De rest bleek minder begrijp ik.
Dan maar over twee weken op herhaling.
Dan maar over twee weken op herhaling.
Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)
Ja en nee Hans.
Ja ik had me ergens op verheugd en dan is het een beetje een domper als de machine er niet is.
Nee, ik heb me prima vermaakt (ook op de FJR). De ene machine bevalt echter beter dan de andere. Dat de Crosstourer niet helemaal lekker reed in de D-stand, wijt ik gewoon aan een "foute" afstelling.
Tenslotte staat er in het HDC-magazine dat men weinig gemerkt heeft van de verschillen tussen D- en S-stand.
Ja ik had me ergens op verheugd en dan is het een beetje een domper als de machine er niet is.
Nee, ik heb me prima vermaakt (ook op de FJR). De ene machine bevalt echter beter dan de andere. Dat de Crosstourer niet helemaal lekker reed in de D-stand, wijt ik gewoon aan een "foute" afstelling.
Tenslotte staat er in het HDC-magazine dat men weinig gemerkt heeft van de verschillen tussen D- en S-stand.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)
Goed verhaal - jammer van die afwezige Trophy.
Maar als je die over enkele weken alsnog aan de tand hebt gevoeld, ga je er vast nog wel uitgebreid verslag van doen op dit forum!

(Inderdaad, voor sommigen was het verschil tussen D en S niet erg groot - zelf vond ik het op de NC700X erg goed merkbaar)

Maar als je die over enkele weken alsnog aan de tand hebt gevoeld, ga je er vast nog wel uitgebreid verslag van doen op dit forum!


(Inderdaad, voor sommigen was het verschil tussen D en S niet erg groot - zelf vond ik het op de NC700X erg goed merkbaar)
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)
Túúúrlijk!!
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)
Vlg. mij is er een terugroepactie aan de gang voor de Triumph.
Hij heeft last van een lekkende (scheurende ?) tank.
Van de andere kant toch wel netjes opgelost door Mandy. Wordt ze nou de babe van de maand ?
Je hebt nu twee voor de prijs van één met nog een optie voor één of twee extra proefritjes. Dus eigenlijk vier voor de prijs van één. !! en dat in deze schaarse tijden. Toe maar !!
Smaken verschillen, zo zie je maar weer. Ik vind de Yamaha FJR1300 een eindeloze machine.
Door het vele vermogen en groot koppel kun je juist lekker relaxed rijden, in de wetenschap dat je altijd genoeg vermogen hebt. Als je van zo'n vliegend tapijt weer op je oude trouwe Deau stapt, dan is het net een oud uitgezakt matras, met de nodige "ervaring". Maar goed net zoals je een oude spijkerbroek of oude schoenen NIET wegdoet omdat hij/zij nou eenmaal lekker zit(ten), zo doe je de oude Deau ook niet weg.
Na een paar kilometer ben je weer helemaal tevreden met je oude trouwe Deau, waarmee je lief en leed hebt gedeeld.
Veel "lief" en weinig "leed". Deau is geen flitsende meid, maar wel ééntje die zonder morren en in alle stilte al het werk doet, dat is ook wat waard.
Hij heeft last van een lekkende (scheurende ?) tank.
Van de andere kant toch wel netjes opgelost door Mandy. Wordt ze nou de babe van de maand ?
Je hebt nu twee voor de prijs van één met nog een optie voor één of twee extra proefritjes. Dus eigenlijk vier voor de prijs van één. !! en dat in deze schaarse tijden. Toe maar !!
Smaken verschillen, zo zie je maar weer. Ik vind de Yamaha FJR1300 een eindeloze machine.
Door het vele vermogen en groot koppel kun je juist lekker relaxed rijden, in de wetenschap dat je altijd genoeg vermogen hebt. Als je van zo'n vliegend tapijt weer op je oude trouwe Deau stapt, dan is het net een oud uitgezakt matras, met de nodige "ervaring". Maar goed net zoals je een oude spijkerbroek of oude schoenen NIET wegdoet omdat hij/zij nou eenmaal lekker zit(ten), zo doe je de oude Deau ook niet weg.
Na een paar kilometer ben je weer helemaal tevreden met je oude trouwe Deau, waarmee je lief en leed hebt gedeeld.
Veel "lief" en weinig "leed". Deau is geen flitsende meid, maar wel ééntje die zonder morren en in alle stilte al het werk doet, dat is ook wat waard.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)
Don schreef:Vlg. mij is er een terugroepactie aan de gang voor de Triumph.
Hij heeft last van een lekkende (scheurende ?) tank.
......
Na een paar kilometer ben je weer helemaal tevreden met je oude trouwe Deau, waarmee je lief en leed hebt gedeeld.
Veel "lief" en weinig "leed". Deau is geen flitsende meid, maar wel ééntje die zonder morren en in alle stilte al het werk doet, dat is ook wat waard.
Ik dacht dat er iets aan de hand was met de cylinderkopen, maar daar kan ik naast zitten.
Voor de rest heb je helemaal gelijk.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)
Even e.e.a. opgezocht:
De Tiger Explorer heeft een probleem met de cylinderkoppen.
De Throphy met de benzinetank.
Daarom waren beide machines niet aanwezig.
Nog even iets over het verbruik van de door mij gereden machines:
FJR; Gereden 175 km, getankt 10.67 lt. Verbruik ~ 1:16,4
Crosstourer; Gereden ~160 Km, getankt 14.35 lt. Verbruik ~ 1:11.5
Van de FJR vind ik het verbruik meevallen (gezien mijn rijstijl
ik wacht nog op de bonnen......)
Van de Crosstourer vind ik het ronduit tegenvallen, terwijl ik hiermee (in mijn beleving
) rustiger gereden heb.
De Tiger Explorer heeft een probleem met de cylinderkoppen.
De Throphy met de benzinetank.
Daarom waren beide machines niet aanwezig.
Nog even iets over het verbruik van de door mij gereden machines:
FJR; Gereden 175 km, getankt 10.67 lt. Verbruik ~ 1:16,4
Crosstourer; Gereden ~160 Km, getankt 14.35 lt. Verbruik ~ 1:11.5
Van de FJR vind ik het verbruik meevallen (gezien mijn rijstijl

Van de Crosstourer vind ik het ronduit tegenvallen, terwijl ik hiermee (in mijn beleving

Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...