Alleen Rijbewijs B
Alleen Rijbewijs B
http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1405 ... s-b-2.aspx" opent="in(nieuw);venster;
Dit is alleen in België mogelijk
Dit is alleen in België mogelijk
Re: Alleen Rijbewijs B
De mensen in NL kregen in het verleden hun E ook gratis (zonder apart examen) bij behalen van B.
Ik heb reeds die leeftijd en heb obv mijn behaalde rijbewijs BE ook geen apart theorie-examen hoeven doen om m'n A erbij te halen.
Ik heb reeds die leeftijd en heb obv mijn behaalde rijbewijs BE ook geen apart theorie-examen hoeven doen om m'n A erbij te halen.
Of je nu een E erbij krijgt of een A is denk ik wel even een groot verschil! Het berijden van een motorfiets vraagt nu eenmaal meer rijvaardigheden.
- Koen
- Honda Goldwing
Veel medeweggebruikers rijden alsof ze hun rijbewijs A, B, BE of wat ze dan ook op zak hebben, cadeau gekregen hebben bij een pak waspoeder.
Grtz! Koen

-
- BMW R1150RT
Met betrekking op groot rijbewijs kreeg je categorieën C en D ook als je alleen had afgereden voor Vrachtwagen (C), dan wel Bus (D) en dan werd categorie Aanhanger (E) ook verstrekt.
Een beetje
maar is wel een beetje de zelfde situatie.
Een beetje

Time flies when I drive my Honda Deauville.
- Koen
- Honda Goldwing
Niet
Henk, Praatcafé 
Bovendien, het is inderdaad hetzelfde: de bevoegdheid krijgen om met een vervoermiddel/aanhanger te rijden zonder dat je daar ooit ook daadwerkelijk mee gereden hebt.
Ik heb een tijd geleden m'n buurman helpen verhuizen. Hij had een grote aanhanger geleend, met zijn (bij B gekregen) BE-rijbewijs mocht hij ermee rijden. Hij kon het alleen voor geen meter, dus het draaien en de wagen achteruit voor de woning neerzetten heb ik gedaan (toen nog zonder BE-rijbewijs, maar vaak geoefend met kleinere aanhangers). Van zijn huis naar de nieuwe woning rijden deed hij dan (simpel vooruit rijden, die wagen volgt wel
), waarna ik het weer overnam om de combinatie achteruit richting voordeur van de nieuwe woning te rijden.
Zo krom als een hoepel, maar ja... hij had wél z'n BE-rijbewijs.

Bovendien, het is inderdaad hetzelfde: de bevoegdheid krijgen om met een vervoermiddel/aanhanger te rijden zonder dat je daar ooit ook daadwerkelijk mee gereden hebt.
Ik heb een tijd geleden m'n buurman helpen verhuizen. Hij had een grote aanhanger geleend, met zijn (bij B gekregen) BE-rijbewijs mocht hij ermee rijden. Hij kon het alleen voor geen meter, dus het draaien en de wagen achteruit voor de woning neerzetten heb ik gedaan (toen nog zonder BE-rijbewijs, maar vaak geoefend met kleinere aanhangers). Van zijn huis naar de nieuwe woning rijden deed hij dan (simpel vooruit rijden, die wagen volgt wel

Zo krom als een hoepel, maar ja... hij had wél z'n BE-rijbewijs.
Grtz! Koen

-
- BMW R1150RT
Je hebt gelijk Koen, we zijn in het praatcafé en er staat geen * voor.
In 2006 heb ik mijn E rijbewijs gehaald. Via een opleidingsfonds van de sector waarin ik werkzaam ben, kon je toen een opleiding/cursus tot een bedrag van €500,- vergoed krijgen. Ik heb bij een rijschool een dagcursus gevolgd om categorie E te halen.
Het achteruit rijden met personenauto aangekoppelde zware (tandem-as) aanhanger is veel makkelijker dan een kleine aanhanger (één-as)
In 2006 heb ik mijn E rijbewijs gehaald. Via een opleidingsfonds van de sector waarin ik werkzaam ben, kon je toen een opleiding/cursus tot een bedrag van €500,- vergoed krijgen. Ik heb bij een rijschool een dagcursus gevolgd om categorie E te halen.
Het achteruit rijden met personenauto aangekoppelde zware (tandem-as) aanhanger is veel makkelijker dan een kleine aanhanger (één-as)
Persoonlijk vind ik dat iedereen met een B een A erbij zou moeten halen.
Het maakt je echt een heel andere weggebruiker!
Veel meer anticipatie, ook in de auto en veel meer rekening houdend met motorrijders ook al zit ik in de auto.
Motorrijders zien gewoon meer (weg scannen) en dat is een ervaring die bij autorijden geen kwaad kan.
Het maakt je echt een heel andere weggebruiker!
Veel meer anticipatie, ook in de auto en veel meer rekening houdend met motorrijders ook al zit ik in de auto.
Motorrijders zien gewoon meer (weg scannen) en dat is een ervaring die bij autorijden geen kwaad kan.
-
- BMW R1150RT
Ik kan mij daar geheel bij aansluiten ardew. 

-
- Honda NC750X DCT
we weten toch allemaal wat goed auto/motor rijden is , de fouten van een ander verbeteren, of je nu A of B rijdt of je het gekregen hebt of niet, verbeter de wereld en begin bij jezelf, succes

- Koen
- Honda Goldwing
Barend,
naast de fouten van anderen verbeteren is goed auto-/motorrijden volgens mij in de eerste plaats juist voorkomen dat je zelf de fout in gaat.
naast de fouten van anderen verbeteren is goed auto-/motorrijden volgens mij in de eerste plaats juist voorkomen dat je zelf de fout in gaat.
Grtz! Koen

-
- Honda ST1300
- Contacteer:
toevoeging: en anderen in gevaar brengt.

Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Kan me herinneren dat Nederlanders op hun vakantie naar de bovenwindse eilanden ook gelijk maar na een rondje rijden op het eiland een rijbewijs toegekend kregen en deze vrolijk bij terugkomst omruilden voor een in Nederland uitgegeven variant.
Hoeveel vertrouwen moet je in zulke chauffeurs hebben?
Hoeveel vertrouwen moet je in zulke chauffeurs hebben?
- Koen
- Honda Goldwing
Dat vind ik ook vallen onder de noemer "in de fout gaan"Cor schreef:toevoeging: en anderen in gevaar brengt.

Grtz! Koen

Uiteindelijk moeten we 't met z'n allen doen!
Auto/motorrijden is een teamsport!
Auto/motorrijden is een teamsport!

- Koen
- Honda Goldwing
Teamsport? Er zitten er maar weinig op de weg die blijk geven van de broodnodige "teamspirit" 

Grtz! Koen

Haha, persoonlijk vind ik dat zij dan bankzitters/bankwarmers mogen worden!
Dan kunnen zij het 'veld' op wanneer wij klaar zijn, weg zijn en alles al gebeurd is!
Soort van 'Mosterd na de maaltijd'-team mogen ze dan spelen!
Dan kunnen zij het 'veld' op wanneer wij klaar zijn, weg zijn en alles al gebeurd is!
Soort van 'Mosterd na de maaltijd'-team mogen ze dan spelen!

- Koen
- Honda Goldwing