Van 230 naar 130 in heeeel weinig seconden.
http://www.flabber.nl/linkdump/video/mo ... slag-16402" opent="in(nieuw);venster;
Wat nou topsnelheid is belangrijk en de vertraging dan?
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7201
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Wat nou topsnelheid is belangrijk en de vertraging dan?
4 seconden. Dat is dus een vertraging van 64 m/sec naar 34 m/sec. Er van uitgaande dat dit een lineaire rembeweging is, kom je dus uit op een vertraging van 7,5 m/sec/sec gemiddeld genomen. Echter, de opbouw van de remkracht is eerder lineair waardoor de uitgeoefende kracht progressief is, dus zal de remkracht in het begin minder zijn dan op het eind. Maar probeer het maar eens. 27 km/u naar niks in een seconde.
Deze man heeft duidelijk de remmen van z'n motor goed onder controle. Dusdanig goed dat er geen ABS nodig is om deze geweldige remkracht teweeg te brengen. Heftig en een goed voorbeeld van perfect remmen. Neemt nog niet weg dat hij behoorlijk rap reed.
Deze man heeft duidelijk de remmen van z'n motor goed onder controle. Dusdanig goed dat er geen ABS nodig is om deze geweldige remkracht teweeg te brengen. Heftig en een goed voorbeeld van perfect remmen. Neemt nog niet weg dat hij behoorlijk rap reed.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: Wat nou topsnelheid is belangrijk en de vertraging dan?
Mijn afkeer van zijn rijgedrag wint het toch van het respect voor het remmen. Mijn idee na dit filmpje was:"Wat een idioot!" En die remactie was volgens mij meer geluk dan wijsheid.
Grtz! Koen




Re: Wat nou topsnelheid is belangrijk en de vertraging dan?
En bij een aanrijding roepen dat uitvoegende automobilist het overige verkeer niet voor liet. 

- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: Wat nou topsnelheid is belangrijk en de vertraging dan?
Als dit tot een aanrijding had geleid, zou het filmpje waarschijnlijk nooit zijn opgedoken, zodat de motorrijder zijn eigen versie van het verhaal niet zou ontkrachten 

Grtz! Koen




-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Re: Wat nou topsnelheid is belangrijk en de vertraging dan?
Ik Duitsland heb je hetzelfde alleen de Duitsers zijn er aan gewend 

Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

Re: Wat nou topsnelheid is belangrijk en de vertraging dan?
Nederlanders die rechts rijden en in de verte een vrachtwagen of ander voertuig zien waar ze op inlopen
hebben er een handje van om veel te vroeg en met gelijkblijvende snelheid alvast een baan op te schuiven.
Zoiets van: "liever dat een ander moet remmen dan ik".
Je kunt dan als achteropkomend verkeer zelfs zonder problemen dat voertuig wat voor je komt rijden rechts inhalen en dan diens eerdere voorligger links.
Ware het niet dat dat niet mag, maar het kan wel. Zeeeer irritant.
In tegenstelling tot in Duitsland waar men zelfs, als ze doorhebben dat je met twee motors onderweg bent,
nog inhouden om de tweede motor ook de gelegenheid te geven voorbij te komen zodat ze het 'treintje' niet onderbreken.
Zodra je de grens over bent en in Nederland rijdt moet je ineens op je tellen passen. Valt me telkens weer op.
Nog irritanter is in deze periode (nadat iedereen terug is uit buitenlands verkeer) dat men thv een invoegstrook een baan naar links opschuift op de snelweg.
Dan maakt men van het probleem van de invoeger het probleem voor de bestuurder(s) op de snelweg.
dus het probleem van het ACHTEROPKOMEND verkeer.
Ik ken(de) iemand die is overleden door zo'n actie
Deze man voegde in (in Duitsland), daarbij de gelegenheid krijgende van de auto op de rechter rijstrook.
De auto op de rechter rijbaan schoof ook 'galant' (NOT) een baantje op naar links.
Ware het niet dat daar iemand op 'topsnelheid' aankwam en alleen nog maar naar de rechter baan kon uitwijken, om zo de auto die een baan naar links schoof te ontwijken.
Op de rechter baan kwam echter de invoeger te rijden, zich van niets bewust omdat deze de snelle auto waarschijnlijk nooit heeft gezien.
Uiteindelijk klapt 'de auto op op topsnelheid' vol achter op de invoeger en lanceert deze van de snelweg af, over vangrail de bomen in. De afloop is bekend.
Bezint eer gij eraan begint.
Het heeft niets te maken met 'moeten' of galant zijn. Het is soms gewoon levensgevaarlijk.
De regel is:
1. de invoegende auto moet a) snelheid aanpassen aan het verkeer op de snelweg en b) RICHTING aangeven.
Met name op gecombineerde in-/uitvoegstroken. Het andere verkeer kan niet ruiken waar je heen wilt.
En er is niets mis mee om, bij het verlaten van een snelweg, richting aan te geven tot je de fysiek scheiding tussen de rijstroken gepasseerd bent.
2. Het verkeer OP de snelweg moet gelegenheid geven tot invoegen.
Dat betekent NIET dat het verkeer op de meest rechter rijstrook plaats moet maken. Integendeel.
Als het KAN zonder het overige verkeer op de baan links van je te hinderen MAG HET WEL maar het is zeker geen verplichting.
In het ergste geval bij een overvolle snelweg heeft de invoegende auto PECH en moet hij het zelf oplossen.
DUS: als je niet naar links kunt dan heeft de invoegende auto PECH GEHAD.
En de auto op de rechter rijstrook ook, omdat die door een beetje in te houden gelegen kan bieden tot invoegen.
Dit vereist wel een samenspel tussen auto('s) op de rechter rijstrook en de invoegende automobilist.
Lukt dit niet in het samenspel met de invoeger dan moet de invoeger uiteindelijk stoppen, uiterlijk aan het einde vd invoegstrook, en wachten op een beter moment.
Soms kun je, MAAR IS WEL VERBODEN, een klein stukje smokkelen door door te rijden over in vluchtstrook.
In mijn visie is dat soms een betere oplossing dan stoppen en weer snelheid moeten maken bij een 2e poging.
Want ook dan heb je een keer ruimtegebrek op de invoegstrook en komt de vluchtstrook eraan.
hebben er een handje van om veel te vroeg en met gelijkblijvende snelheid alvast een baan op te schuiven.
Zoiets van: "liever dat een ander moet remmen dan ik".
Je kunt dan als achteropkomend verkeer zelfs zonder problemen dat voertuig wat voor je komt rijden rechts inhalen en dan diens eerdere voorligger links.
Ware het niet dat dat niet mag, maar het kan wel. Zeeeer irritant.
In tegenstelling tot in Duitsland waar men zelfs, als ze doorhebben dat je met twee motors onderweg bent,
nog inhouden om de tweede motor ook de gelegenheid te geven voorbij te komen zodat ze het 'treintje' niet onderbreken.
Zodra je de grens over bent en in Nederland rijdt moet je ineens op je tellen passen. Valt me telkens weer op.
Nog irritanter is in deze periode (nadat iedereen terug is uit buitenlands verkeer) dat men thv een invoegstrook een baan naar links opschuift op de snelweg.
Dan maakt men van het probleem van de invoeger het probleem voor de bestuurder(s) op de snelweg.
dus het probleem van het ACHTEROPKOMEND verkeer.
Ik ken(de) iemand die is overleden door zo'n actie

Deze man voegde in (in Duitsland), daarbij de gelegenheid krijgende van de auto op de rechter rijstrook.
De auto op de rechter rijbaan schoof ook 'galant' (NOT) een baantje op naar links.
Ware het niet dat daar iemand op 'topsnelheid' aankwam en alleen nog maar naar de rechter baan kon uitwijken, om zo de auto die een baan naar links schoof te ontwijken.
Op de rechter baan kwam echter de invoeger te rijden, zich van niets bewust omdat deze de snelle auto waarschijnlijk nooit heeft gezien.
Uiteindelijk klapt 'de auto op op topsnelheid' vol achter op de invoeger en lanceert deze van de snelweg af, over vangrail de bomen in. De afloop is bekend.
Bezint eer gij eraan begint.
Het heeft niets te maken met 'moeten' of galant zijn. Het is soms gewoon levensgevaarlijk.
De regel is:
1. de invoegende auto moet a) snelheid aanpassen aan het verkeer op de snelweg en b) RICHTING aangeven.
Met name op gecombineerde in-/uitvoegstroken. Het andere verkeer kan niet ruiken waar je heen wilt.
En er is niets mis mee om, bij het verlaten van een snelweg, richting aan te geven tot je de fysiek scheiding tussen de rijstroken gepasseerd bent.
2. Het verkeer OP de snelweg moet gelegenheid geven tot invoegen.
Dat betekent NIET dat het verkeer op de meest rechter rijstrook plaats moet maken. Integendeel.
Als het KAN zonder het overige verkeer op de baan links van je te hinderen MAG HET WEL maar het is zeker geen verplichting.
In het ergste geval bij een overvolle snelweg heeft de invoegende auto PECH en moet hij het zelf oplossen.
DUS: als je niet naar links kunt dan heeft de invoegende auto PECH GEHAD.
En de auto op de rechter rijstrook ook, omdat die door een beetje in te houden gelegen kan bieden tot invoegen.
Dit vereist wel een samenspel tussen auto('s) op de rechter rijstrook en de invoegende automobilist.
Lukt dit niet in het samenspel met de invoeger dan moet de invoeger uiteindelijk stoppen, uiterlijk aan het einde vd invoegstrook, en wachten op een beter moment.
Soms kun je, MAAR IS WEL VERBODEN, een klein stukje smokkelen door door te rijden over in vluchtstrook.
In mijn visie is dat soms een betere oplossing dan stoppen en weer snelheid moeten maken bij een 2e poging.
Want ook dan heb je een keer ruimtegebrek op de invoegstrook en komt de vluchtstrook eraan.