Weekendje de tijd?

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
ikkieman
Triumph Trophy SE

Weekendje de tijd?

Bericht door ikkieman »

Hey mensen,
Zoals een aantal mensen weten wil ik graag naar een Honda terug en dan het liefst een Pan European. Nu heb ik bij motorhuis Tilburg een mooi exemplaar zien staan.

Nu is mijn vraag of er iemand van hier, in het weekend van 28 September zin en tijd heeft om met me mee te gaan om m'n 'voice of reason' te zijn.
Zou tof zijn...
gr. Jeroen
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Koen
Honda Goldwing

Re: Weekendje de tijd?

Bericht door Koen »

Als je zaterdag de 28e gaat, dan zou ik vanaf ongeveer 12:00 uur kunnen.
Of mijn voice genoeg reason is weet ik niet ;)

Gaat het om die blauwe ST1100 (69.000 op de teller)?
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Ik ben dat weekend vrij en in de ochtend/voormiddag beschikbaar. Alleen vrees ik dat jouw technische kennis groter is dan die van mij, dus ik zal je in de aanschaf niet veel kunnen adviseren. Maar ook voor een bakkie ben je uiteraard altijd welkom. :bi
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Koen, het gaat inderdaad om die blauwe. Zou tof zijn als ik je rond twaalven daar zie.
Stephan, tsja, misschien weet ik wel meer van techniek, maar een setje extra ogen is nooit mis. Ik zorg dat ik er dan de 28e om 12 uur ben...
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Jeroen,
Die blauwe ST1100 ziet er op de foto niet verkeerd uit, maar dat zegt niet zo erg veel.
Misschien kan Frank je nog wat tips geven, hij is ondertussen een aardige ST1100 kenner geworden.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Jeroen,

zo te zien heeft hij geen ABS. Ik zou hem laten staan.

Voor ongever dat budget kom je ook nog andere exemplaren tegen. Misschien niet van die leeftijd maar wel met een mooie km-stand. Hier een voorbeeld...

http://www.motoroccasion.nl/motoren/109 ... s-tcs.html" opent="in(nieuw);venster;
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Ed, dat is inderdaad een zonder ABS. Tot nu toe heb ik nog nooit ABS nodig gehad en ik zou ook geen enkele moeite hebben met een motor zonder ABS terugkopen voor mijn Diversion zonder ABS. Frank en Barend hebben er ook een zonder ABS.
Hoewel ABS in noodsituaties zeker een voordeel kan zijn, is voor wat ik wil (staalomvlochten remleidingen) het zeker weten een nadeel. Bij HEL zijn deze remleidingen best wel duur. De non-ABS is een stuk goedkoper en levert naar mijn ervaring, een geweldig gevoel op onder het remmen. Ook heb ik begrepen dat de ABS-computer best een gevoelig stukje electronica is en de computers hiervoor €150 kosten. Naast dit kan natuurlijk nog de ABS-pomp en sensoren stuk gaan. Bij een normaal remsysteem kan dit natuurlijk allemaal niet stukgaan. Of klink ik nu als een motorrijder 15 jaar geleden, toen ABS net in opkomst was?
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Alles kan kapot gaan en hoe ingewikkelder de onderdelen, hoe duurder. Ik zou echter als ik de mogelijkheid had om ABS te kiezen, dit zeker doen. Voor mijn gevoel had mijn ongeval destijds met ABS misschien voorkomen kunnen worden. Dan is elke euro die het kost driedubbel terug verdiend.

Maar als je vraag is of ABS een must is, dan kun je alleen zelf het antwoord geven.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Tsja, persoonlijk zeg ik nu van 'doe mij maar zonder ABS'. We merken het overigens vanzelf. Misschien is deze wel helemaal niks en ga ik voor een 1999 pan die bij Anbergen in Slagharen staat.
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Wel of gen ABS, tja als het aan Yvonne ligt mag ik geen motor meer kopen zonder ABS :mrgreen:

In nood zeker een groot voordeel, gelukkig nooit nodig gehad en weet dus niet of ik het nu mis! :wn1
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Als je in paniek een noodstop moet maken ga je bijna gegarandeerd onderuit zonder ABS.

Kiezen voor een motor zonder ABS is waarschijnlijk ingegeven vanwege het beschikbare budget. Als daar geen sprake van is zou ik nimmer zonder ABS kiezen.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Catbustingdog
Motorloos

Bericht door Catbustingdog »

Een viertal jaar geleden was ik met vakantie in "la douce France", dit met mijn toenmalige motor, een R1150Rt. Bedoeling was de "Morvan" te doorkruisen van noord naar zuid en van oost naar west , wat ik toen ook gedaan heb.
Op veel van de vrij smalle wegen was toen onderhoud gepleegd, gewoon door er een laagje fijne keitjes op te strooien. Ben toen een paar keer op vrij matige snelheid in die troep terecht gekomen, en in de ankers moeten gaan.
Ik dank nu nog altijd op mijn (blote) knieën de abs op die motor, anders was ik onherroepelijk op mijn bek gegaan.
Ondertussen weet ik het wel, voor mij geen motorfiets meer zonder abs.
Maar, eenieder moet zijn eigen keuze maken, en kopen waar ie zin in heeft!
Laatst gewijzigd door Catbustingdog op 21 sep 2013, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
sportieve groet :blg
Noël

Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
BertG

Bericht door BertG »

Jeroen,

Ik zou in eerste instantie ook gezegd hebben: 'nooit nodig gehad dus extra kosten en risico'.
Bedenk wel dat je met een Pan een veel zwaardere motor hebt met waarschijnlijk meer risico op doorslippen bij een noodstop,
meer massa-traagheid en minder makkelijk te corrigeren door de berijder.

Verder moet je doen waar jouw gevoel ligt natuurlijk. Just my two cents.
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Jeroen,

Je bent een ervaren rijder (dat zegt verder niets) die heel veel kilometers maakt (dat zegt veel meer).
Als je het bedrag van de kosten terugrekent naar gereden kilometers dan valt het best wel mee.

Zonder gekheid: Rij je weinig, dan heb je minder snel ABS nodig (als mooi-weer-rijder)
Rij je woonwerk: ALTIJD voor ABS kiezen (er zitten genoeg gekken op de weg)
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
MrRiP
Harley Davidson Sport Glide

Bericht door MrRiP »

ikkieman schreef:Tsja, persoonlijk zeg ik nu van 'doe mij maar zonder ABS'. We merken het overigens vanzelf. Misschien is deze wel helemaal niks en ga ik voor een 1999 pan die bij Anbergen in Slagharen staat.

als je daar heen gaat laat mij het even weten dat is wel in de buurt
Ik kan nu 2x lid worden van de HDC 😜👍
Henk Engberts
BMW R1150RT

Bericht door Henk Engberts »

Jeroen: kan je de groene van Hans niet kopen?
Time flies when I drive my Honda Deauville.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Ik heb op een deur 650 proefgereden en merk dat ik toch, ondanks mijn eigen rijstijl gewend ben geraakt aan de power van de diversion. Ik denk dat ik toch de power zal gaan blijven missen.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

OK jongens, ik ben om. Het wordt een pan met ABS en zelfs al had deze ABS zou het hem nog niet worden.
Door onverwachte omstandigheden had ik ineens de middag over en kon ik deze week al proefrijden. Tijdens de proefrit was het stuur aan het trillen bij 70-80 km/u en daarboven en daaronder niet. Ik verdenk zelf de banden, maar de verkoper/eigenaar kon me ook geen uitsluitsel bieden.
De omslag voor ABS heb ik goed ervaren. Op de Dongenseweg in Tilburg komt ineens een autorijder uit een uitrit en gooit z'n wagen voor mij waardoor ik hard moest remmen. Dit had ik niet verwacht en voelde een blokkerend achterwiel en wist en voelde niet goed hoe ver ik nog kon remmen voor. Mijn omslag naar ABS bij een fiets die ik niet ken is duidelijk.
Ook had deze fiets een paar schoonheidspuntjes (diepe krassen op een van de valkappen, punt aan een van de kuipen linksonder en een van de spiegelkappen kwam zomaar los!) maar ik ben duidelijk om. Niet vanwege de schoonheidspuntjes, maar het ABS doet het hem.
Deze wordt het niet. Het wordt er een met ABS. Vrijdag ga ik naar Bikexperience in Amsterdam en zaterdag de 28e naar Anbergen in Slagharen. Beide zaken zorg ik dat ik om 12 uur ben, dus wie mee wil, graag! Ze hebben allebei een rode pan staan met originele koffers, windafleiders en een goede prijs voor niet al te veel kilometers.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Suc6 met je zoektocht, goed dat je nu bewust een keuze hebt kunnen maken over dat ABS.
Voor Amsterdam en Slagharen wens ik je veel plezier, het ligt me iets te ver weg om even heen en weer te rijden :)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Dankje, Koen. Groot gelijk trouwens, dat je thuis blijft. Ga je nog wel mee met de Drenthe-Overijsselrit dan?
BertG

Bericht door BertG »

Jeroen

alsof het zo moest zijn...

middagje vrij en dus eerder rijden dan gedacht en uitgerekend dan doet zich de situatie voor die antwoord gaf op de ABS-vraag.

Succes met zoeken naar een PAN met ABS!
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Jeroen, Drenthe-Overijssel rit ben ik er niet bij, de week daarop in de Achterhoek wel en de Wijnmaandrit probeer ik er ook te zijn.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
MrRiP
Harley Davidson Sport Glide

Bericht door MrRiP »

ik zal zien dat in zaterdag 28sep voor 12.00 in slagharen ben
Ik kan nu 2x lid worden van de HDC 😜👍
stxrider

Bericht door stxrider »

Een populair adres is Snoek Motoren in Heerhugowaard. Kijk daar eens of er iets van je gading bij zit ;)

http://www.snoekmotoren.nl/occasions/" opent="in(nieuw);venster;
Henk
Honda NC750

Bericht door Henk »

Snoek heeft mooie motoren, maar hij ruilt alleen Honda in.
gr.Henk
My hart beats for my red NC750S :brrr
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Henk,
Dat hangt er vanaf wat je koopt.
Snoek heeft ook mijn Diversion 600 ingeruild toen ik onze Deauville bij hem kocht.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Don

Bericht door Don »

en Ikkieman, wat is het geworden ?

Je nieuwe baan betaalt zeker goed he ? ;)

succes en veel plezier.
Laatst gewijzigd door Ed Vissers op 30 sep 2013, 07:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangepast door moderator
stxrider

Bericht door stxrider »

Ach, als ik solliciteer voor een nieuwe baan wil ik ook graag iets meer hebben dan minder ;)
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Arno,

als je geen baan (meer) hebt en je probeert iets te vinden, dan is "alles" al beter dan "niets". Ook als dat "iets minder" is dan wat je daarvoor hebt gehad...

Maarre, ik ben ook wel benieuwd of Jeroen een keuze heeft kunnen maken ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Bericht door stxrider »

OK, ik geef hem daarin groot gelijk! Excuses,
maar reageerde eigenlijk ook op
Don schreef:Je nieuwe baan betaalt zeker goed he ? ;)

Voor mijn 1e Pan heb ik 3jaar gespaard, en reserveren doe ik nog steeds....... anders komt er geen nieuwe.
Ik mag wel Pan European rijden, maar wel met beleid. Ik ben maar alleen dus let op de centjes ;)
Laatst gewijzigd door Ed Vissers op 30 sep 2013, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangepast door moderator
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”