Honda Deauville uit de productie genomen
- Highloon
- Honda NT700V
Honda Deauville uit de productie genomen
Hoi Deauvillers,
Ik hoorde van een collega van mijn dat de productie van de Deauville is stop gezet.
Wat is hier van waar ??
Theo Goossens
Highloon
Ik hoorde van een collega van mijn dat de productie van de Deauville is stop gezet.
Wat is hier van waar ??
Theo Goossens
Highloon
M.vr.gr. Happy Driver Highloon
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Re: Honda Deauville uit de productie genomen
Heeft hij een betrouwbare bron? Want hij moet dat nieuws ergens vandaan hebben. Vooralsnog weet ik niet beter dan dat de motor nog altijd geproduceerd wordt.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Op het Belgische Dauville forum maken vragen ze zich ook af wat hiervan waar is
(volledige bericht is helaas niet te lezen want daar heb je een login voor nodig)
Op deze pagina zie ik het model niet meer staan.....maar ja, dat is in America.
(volledige bericht is helaas niet te lezen want daar heb je een login voor nodig)
Op deze pagina zie ik het model niet meer staan.....maar ja, dat is in America.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Nou, ik heb even gegoogled. Ik kan er tot op heden niets over terugvinden.

- Koen
- Honda Goldwing
Lijkt me handig dit soort berichten zo dicht mogelijk bij de bron te verifiëren.
Ik heb even het telefoonnummer opgezocht op de Honda-site en de klantenservice van Honda Nederland gebeld. Daar is niets bekend van het uit productie nemen van de NT700 Deauville.
Op de website van Honda wereldwijd (klikkerdeklik) staat de NT700 er opvallend genoeg niet tussen. Maar ook de ST1300 ontbreekt op deze pagina...
Ik heb even het telefoonnummer opgezocht op de Honda-site en de klantenservice van Honda Nederland gebeld. Daar is niets bekend van het uit productie nemen van de NT700 Deauville.
Op de website van Honda wereldwijd (klikkerdeklik) staat de NT700 er opvallend genoeg niet tussen. Maar ook de ST1300 ontbreekt op deze pagina...
Laatst gewijzigd door Koen op 10 okt 2013, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz! Koen

-
- Triumph Trophy SE
Op dezelfde pagina ontbreekt ook de Honda F6b en VFR1200F (zowel de gewone als dct-versie). Ik zou me niet echt vastpinnen wat Honda USA zegt. Da's namelijk aan de andere kant van de plas en daar gebeuren wel vaker gekke dingen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Recent is mijn Deauville nog van een set originele mistlampen voorzien.
Dat had nog al wat voeten in de aarde want bepaalde onderdelen waren moeilijk leverbaar of ontbraken.
Daarbij werd ook door de dealer aangegeven dat de mistlampen niet meer gemaakt werden.
Als dat een voorbode is........
Dat had nog al wat voeten in de aarde want bepaalde onderdelen waren moeilijk leverbaar of ontbraken.
Daarbij werd ook door de dealer aangegeven dat de mistlampen niet meer gemaakt werden.
Misschien niet veel vraag naar i.v.m. de prijs?m@rcel schreef:Daarbij werd ook door de dealer aangegeven dat de mistlampen niet meer gemaakt werden.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Zou ook kunnen, daarom schreef ik ook "Als....."
-
- Motorloos
Wat Koen schrijft hebben wij ook bevestigd gekregen. Er is bij Honda Nederland niets bekend over het uit productie nemen.
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed

Vanuit het standpunt van Honda gezien, zou het zeer onverstandig zijn om je klanten te vertellen dat er een model uit productie genomen wordt.
Zou jij, als geïnteresseerde in een nieuwe motor, een verouderd uit de productie genomen model willen kopen?
Wetende dat de opvolger, met de techniek die bij deze tijd hoort, voor ongeveer dezelfde prijs te koop is?
Dacht het niet. Of het oude model moet met een fikse korting van bijvoorbeeld 30 procent over de spreekwoordelijke toonbank gaan.
Trouwens, rijdt jouw Deauville opeens een stuk minder lekker als dat model niet meer in de etalage staat?
Ik denk dat het uit productie nemen van welk model dan ook een geruisloos proces zal zijn, dat gaan ze niet aan het motorrijdend publiek vertellen.
Zou jij, als geïnteresseerde in een nieuwe motor, een verouderd uit de productie genomen model willen kopen?
Wetende dat de opvolger, met de techniek die bij deze tijd hoort, voor ongeveer dezelfde prijs te koop is?
Dacht het niet. Of het oude model moet met een fikse korting van bijvoorbeeld 30 procent over de spreekwoordelijke toonbank gaan.
Trouwens, rijdt jouw Deauville opeens een stuk minder lekker als dat model niet meer in de etalage staat?
Ik denk dat het uit productie nemen van welk model dan ook een geruisloos proces zal zijn, dat gaan ze niet aan het motorrijdend publiek vertellen.
- Koen
- Honda Goldwing
Mijn Deauville rijdt stukken beter dan eentje die in de etalage staat. Daar kun je amper op zitten, laat staan ermee rijdenPA1BEN schreef:Trouwens, rijdt jouw Deauville opeens een stuk minder lekker als dat model niet meer in de etalage staat?

Grtz! Koen

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Klopt Ben.PA1BEN schreef:Vanuit het standpunt van Honda gezien, zou het zeer onverstandig zijn om je klanten te vertellen dat er een model uit productie genomen wordt.
Om diezelfde reden doen ze ook geen uitspraken over nieuwe modellen die ze ontwikkelen. Hooguit lichten ze tegen de tijd van de introductie een tipje van de sluier op om het publiek lekker te maken. (Maar dan is de productie van de oude modellen allang gestopt).
Ik denk dat er binnen afzienbare tijd een vervanging komt van de Deauvile. Het zou mij niets verbazen als daar hetzelfde blok voor wordt gebruikt als van de NC700 serie wellicht in een iets zwaardere uitvoering (of een kleine versie van het blok van de VFR 1200). Aankleden met een kuip, hoger scherm, topkoffer en nog zo wat zaken (cardan!!) en je hebt een Deauville 2.0

Kunnen ze gelijk de DCT techniek toepassen

-
- Triumph Trophy SE
Nou, van mij mag het NC700 blok in een Deauville Light en het VFR800 blok in een Deauville RR geplaats worden.
Maar ja, ik ben nou eenmaal gek van V4's. Overigens mag natuurlijk de cardan niet ontbreken. En vergeet ook niet dat de EIMCA om de hoek staat he... 7 tot 13 november 2013 is Milaan the motorplace to be. Een paar meer stands en onthullingen dan in Utrecht gedaan worden.

I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
Hoe verknocht we ook zijn aan de Deauville en de Pan, we moeten wel toegeven dat deze modellen eigenlijk al erg oud zijn. 25 à 30 jaar ???
Liefde maakt blind en daarom zien we de tekortkomingen niet (meer).
Objectieve rijders die vaak van fiets wisselen hebben wel het één en ander op te merken.
Ik heb al geruchten gehoord over de CTX 1300 op een Franse website.
Dus ik ben heel benieuwd kijk reikhalzend uit naar de EICMA of is het KIJK MAar ?? en koop niet !
http://www.moto-station.com/article6478 ... tilitaire-" opent="in(nieuw);venster;à-leicma.html
Dit is trouwens de enige website die hier iets over zegt. Misschien hebben ze zeer goede contacten met Honda of een grote duim ??
Objectieve rijders die vaak van fiets wisselen hebben wel het één en ander op te merken.
Dus ik ben heel benieuwd kijk reikhalzend uit naar de EICMA of is het KIJK MAar ?? en koop niet !

http://www.moto-station.com/article6478 ... tilitaire-" opent="in(nieuw);venster;à-leicma.html
Dit is trouwens de enige website die hier iets over zegt. Misschien hebben ze zeer goede contacten met Honda of een grote duim ??
Laatst gewijzigd door Don op 12 okt 2013, 14:23, 4 keer totaal gewijzigd.
- Koen
- Honda Goldwing
Ik ben nooit erg goed in rekenen geweest, maar met de Deauville (1998) kom ik toch niet verder dan 15 productiejaren, met ongeveer halverwege en ingrijpende update naar de 700.
Grtz! Koen

De 650 cc V-twin motor kwam al voor in de Honda Revere (1988) zelfde boring-slag 79.0 x 66.0 mm
Bij de 680 CC V-twin is alleen de boring vergroot 81 x 66 mm dus in principe dezelfde motor.
en de ST1300 is een update van de ST1100, het gerucht gaat dat Methusalem hierop heeft leren rijden
Bij de 680 CC V-twin is alleen de boring vergroot 81 x 66 mm dus in principe dezelfde motor.
en de ST1300 is een update van de ST1100, het gerucht gaat dat Methusalem hierop heeft leren rijden

- takeldoos
- Honda ST1300
ik heb even gekeken,en onlangs dat je zegt dat de modellen erg ""oud"" zijn vindt ik dat nogal meevallen hoor, als ik het nieuwe model zie vindt ik de pan toch wel een stukje mooier en praktischerDon schreef:Hoe verknocht we ook zijn aan de Deauville en de Pan, we moeten wel toegeven dat deze modellen eigenlijk al erg oud zijn. 25 à 30 jaar ???
Dus ik ben heel benieuwd kijk reikhalzend uit naar de EICMA of is KIJK MA ??
Dit is trouwens de enige website die hier iets over zegt. Misschien hebben ze zeer goede contacten met Honda ??
ik vindt de st1300 nog steeds een mooi design en nog steeds best wel van deze tijd, en waarom altijd maar nieuw? dit wil niet zeggen dat het altijd maar een verbetering is de deauville en de st1300 zijn mooie en goed doorontwikkelde motoren zonder veel problemen en kunnen best nog wel even mee( en trouwens je ruilt je vrouw toch ook niet steeds in omdat het model verouderd

ps, ik heb ook proefgereden op nieuwere modellen en motoren, en "" tekortkomingen??"" dat valt nogal mee hoor

ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Sterker nog, het blok van de Deauville stamt nog verder terug in de tijd. Het is een doorontwikkeling van het blokje van de Honda VT500E Ascot uit 1982. Die stond met z'n watergekoeld 52°V-twin (SOHC, 3 kleppen per cilinder) aan de basis van het Deauville-blok.Don schreef:De 650 cc V-twin motor kwam al voor in de Honda Revere (1988) zelfde boring-slag 79.0 x 66.0 mm...

- takeldoos
- Honda ST1300
en was toen al onverwoestbaar 

- Koen
- Honda Goldwing
Ik vind een motorblok of een complete motor als model niet hetzelfde. Het kan best zijn dat het motorblok wat gebruikt is voor de Deauville al 30 jaar oud is, het model Honda Deauville is dat zeker niet. Maar als Honda besluit om dit model te vervangen door een nieuw model met minimaal dezelfde specificaties (cardan, koffers ingebouwd, kuipwerk enz.) dan zie ik dat belangstellend tegemoet.
En tot die tijd doet mijn deauf nog trouw dienst (al begint ie wel steeds meer te sputteren
)
En tot die tijd doet mijn deauf nog trouw dienst (al begint ie wel steeds meer te sputteren

Grtz! Koen

-
- Motorloos
In USA is de CTX700 al gepresenteerd.
In een N en in een T uitvoering.

Het blok is de nieuw ontwikkelde staande twin en heeft 6 versnellingen.
De motor is een geheel ander model dan de Deauville. Hij zou wel een goede basis kunnen zijn voor de nieuwe Deauville
In een N en in een T uitvoering.

Het blok is de nieuw ontwikkelde staande twin en heeft 6 versnellingen.
De motor is een geheel ander model dan de Deauville. Hij zou wel een goede basis kunnen zijn voor de nieuwe Deauville

Groetjes,
Ed
Ed

-
- Motorloos
Groetjes,
Ed
Ed

- takeldoos
- Honda ST1300
helaas kan hem toch niet mooi vinden 

-
- Triumph Trophy SE
Lijkt op een mini F6b, maar mooi afgemaakt vind ik hem niet. Te veel kleine details die niet kloppen voor mijn gevoel zoals de koffers die er als nagedachte bijgekomen zijn en het ontbreken van kuippockets maar ook een ketting en dan nog slechts een tophalf kuip. Erg kaal voor een fiets die als tourer op de markt wordt gezet.
Ik ben het met je eens hoor Takeldoos. Het hoeft niet elke keer nieuw te zijn. Nieuw is niet perse beter dan oud.
Ik rij zelf nog altijd naar volle tevredenheid met een NT650 V. Heb onlangs nog het zadel laten verlagen door Tiger leathers, maar dat terzijde.
En ja het komt best wel voor dat oude dames, maar ook oude heren worden ingeruild voor een strak exemplaar.
En ja ik vind de CTX ook NIET mooi, maar een bepaald soort lelijkheid verkoopt blijkbaar wel. Kijk maar naar het oude model VW golf, oerlelijk, maar ging als warme broodjes over de toonbank enne hoe komen sommige lelijke kerels aan bloedmooie dames ??? ikke niet weten ...
Ik gaf alleen de teneur van het Franse artikel weer.
ZIJ ZIJN HET die vinden dat het nogal lang duurt voordat de nieuwe PAN ST1300 wordt gepresenteerd.
Wat ze verder in het artikel zeggen is dat het blok van de nieuwe CTX1300 een nieuwe parallel twin van 1300 CC zou kunnen worden (een vergroting van het bestaande 700 twin blok), of dat het mogelijk is dat de oude V4 van de oude ST1300 weer van stal wordt gehaald. Van de V4 zeggen ZIJ in het artikel, dat dit blok omvangrijk en zwaar is. Verder verwachten ze DCT op de nieuwe CTX1300.
Wat ze ook verder zeggen is dat de CTX1300 slechts een tussenmodel is - in afwachting op de enige echte nieuwe PAN.
Ik rij zelf nog altijd naar volle tevredenheid met een NT650 V. Heb onlangs nog het zadel laten verlagen door Tiger leathers, maar dat terzijde.
En ja het komt best wel voor dat oude dames, maar ook oude heren worden ingeruild voor een strak exemplaar.

En ja ik vind de CTX ook NIET mooi, maar een bepaald soort lelijkheid verkoopt blijkbaar wel. Kijk maar naar het oude model VW golf, oerlelijk, maar ging als warme broodjes over de toonbank enne hoe komen sommige lelijke kerels aan bloedmooie dames ??? ikke niet weten ...
Ik gaf alleen de teneur van het Franse artikel weer.
ZIJ ZIJN HET die vinden dat het nogal lang duurt voordat de nieuwe PAN ST1300 wordt gepresenteerd.
Wat ze verder in het artikel zeggen is dat het blok van de nieuwe CTX1300 een nieuwe parallel twin van 1300 CC zou kunnen worden (een vergroting van het bestaande 700 twin blok), of dat het mogelijk is dat de oude V4 van de oude ST1300 weer van stal wordt gehaald. Van de V4 zeggen ZIJ in het artikel, dat dit blok omvangrijk en zwaar is. Verder verwachten ze DCT op de nieuwe CTX1300.
Wat ze ook verder zeggen is dat de CTX1300 slechts een tussenmodel is - in afwachting op de enige echte nieuwe PAN.
- Catbustingdog
- Motorloos
Feit is dat een nieuwe Deauville er niet zal komen:
Het franse stadje Deauville heeft Honda voor het blok gesteld: ofwel meer poen voor het gebruik van de naam, ofwel geen deauville meer.
Blijkbaar heeft Honda voor de "schotse" optie gekozen!
Het franse stadje Deauville heeft Honda voor het blok gesteld: ofwel meer poen voor het gebruik van de naam, ofwel geen deauville meer.
Blijkbaar heeft Honda voor de "schotse" optie gekozen!
sportieve groet 
Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!

Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
Stephan schreef:Sterker nog, het blok van de Deauville stamt nog verder terug in de tijd. Het is een doorontwikkeling van het blokje van de Honda VT500E Ascot uit 1982. Die stond met z'n watergekoeld 52°V-twin (SOHC, 3 kleppen per cilinder) aan de basis van het Deauville-blok.Don schreef:De 650 cc V-twin motor kwam al voor in de Honda Revere (1988) zelfde boring-slag 79.0 x 66.0 mm...
Wat een mooie motor is dit. Zo worden ze niet meer gemaakt.
-
- Triumph Trophy SE
Misschien niet de opvolger voor de deauville, maar de cruiser versie van een Crosstourer of Pan? Hetzelfde blok als de ST1300 lijkt het bijna...

- takeldoos
- Honda ST1300
het blok is nagenoeg hetzelfde alleen nu is het een 1200 geworden ,om rustiger toeren mogelijk te maken, alsof dat met de 1300 niet kan

maar blijf bovenstaand apparaat niet mooi vinden

maar blijf bovenstaand apparaat niet mooi vinden