Compressor

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
BertG

Compressor

Bericht door BertG »

Om te voorkomen dat je net als ik (vanmorgen) een compressor bestelt (Mannesmann KFZ) à € 50,00

....en daarna de nieuwste Lidl folder doorbladert en de identieke Chinese kloon voor € 16.95 ziet staan.

U bent bij deze gewaarschuwd. :( :mrgreen:
Don

Re: Compressor

Bericht door Don »

Ik zou me niet teleurgesteld voelen Bert.
Een kloon is niet hetzelfde als het echte merk.
Zo is een namaak Rolex (voor een habbekrats verkrijgbaar) niet te vergelijken met een echte Rolex.
BertG

Bericht door BertG »

Je hebt geijk als je praat over een 'gekloond' product van een 'echt' product.

Maar tegenwoordig zijn er 'merk'fabrikanten die niets meer zelf maken maar inkopen in China.
Goed voorbeeld is deze site: http://www.alibaba.com" opent="in(nieuw);venster;. Daar kun je groot inkopen en zakt de toch al lage prijs al de aantallen stijgen.
De meeste Chinese dozenschuivers verzenden zelfs kostenloos naar NL. Ongeacht de aankoopprijs.

Ik ben er dus bijna zeker van dat AlDie ;) klonen (maar ook die van Lidl etc.) uit China komen.
Als je maar genoeg bestelt zetten ze jouw bedrijfsnaam er op.
Ongeacht of Aldi/Lidl/etc. dat zelf doen (geloof ik niet) of via een tussenhandelaar die het aanbiedt aan dat soort Aldi's en Lidl's.
Kwam er afgelopen week achter dat de aanbiedingen van de branchevreemde goederen uit de Lidl in Duitsland synchroon lopen met die van Lidl in Nederland.
Exact dezelde aanbiedingen. Dat zijn een héleboel winkeltjes die allemaal dezelfde spulletjes in aantal van 10-20 stuks ontvangen.
Als je daar als tussenhandel een paar Euro tussen in- en verkoop van mag afromen!

Hier een Mannesmann versie klikkerdeklik en een 'naamloze' versie: klikkerdeklik. En hier voor $8-10 (minimale afname 1000 stuks) de China-versie: klikkerdeklik
Zoek de verschillen.

Of een ander model van Einheil klikkerdeklik (€99) en een 'naamloze' versie: klikkerdeklik (€ 111)
BertG

Bericht door BertG »

Vandaag even geprobeerd: werkt als een jekko.

Geluidsproductie valt me 200% mee.
Afmetingen: B 21 cm x H 19,5 cm x D 12 cm
Manometertje op het pompje is ook vrij nauwkeurig. Dus 1/10 of 2/10 bar extra erin en je zit goed.

Trouwens bij Lidl online (€ 29,-) (Kloon 1 (€27,-) en Kloon 2 (€ 15,-))

Edit:
Jammer: "Die Angebote richten sich ausschließlich an Verbraucher mit einer Rechnungs- und Lieferanschrift in Deutschland."
Je moet dus een rekening en afleveradres in Duitsland bezitten om te kunnen bestellen. En Lidl Nederland heeft geen online winkel.

Ik ga alleen mijn (mini)-sigarettenaansteker op de BMW1200GS even aanpassen.
Deze is nu aangestuurd via Can-Bus systeem.

Als CanBus meer dan 5A. detecteert onderbreekt het de stroomkring.
En de compressor schijnt 10A bij 3 bar te trekken.
Ook maakt CanBus de sigarettenaansteker spanningsloos, een x-aantal minuten nadat het contact werd uitgezet.

Dus even draden rechtstreeks van de accu aanleggen.
Laatst gewijzigd door BertG op 16 okt 2013, 18:26, 4 keer totaal gewijzigd.
takeldoos
Honda ST1300

Bericht door takeldoos »

http://www.lightinthebox.com" opent="in(nieuw);venster; ook in het nederlands :up
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

Als CanBus meer dan 5A. detecteert onderbreekt het de stroomkring.
En de compressor schijnt 10A bij 3 bar te trekken.
...

Dus even draden rechtstreeks van de accu aanleggen.
Als een compressor via de accessoires-uitgang aansluit kan je ook een zekering gaan vervangen... :? (uit ervaring)
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”