Honda Deauville uit de productie genomen
-
- Triumph Trophy SE
Re: Honda Deauville uit de productie genomen
Als men variabele kleppentiming heeft toegevoegd met een verminderd verbruik zou dit een stuk beter kunnen verkopen dan een F6b... Zeker als de prijs €10.000 goedkoper kan. Mogelijk is dit het nieuwe blok van de komende pan european, maar ook ik hoop dan op een andere styling dan dit 'geval'.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Ik vind hem spuuglelijk!

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Waarom is het windscherm van de laatste foto gekrompen ?
Ik begrijp de nijging niet om de windschermen alsmaar kleiner te maken.
Of is het tegenwoordig raar dat je graag uit de wind zit ??
Ik heb trouwens liever een verkleinde boxer van de F6B dan een opgepoetste V4 van de oude pan.
Ik begrijp de nijging niet om de windschermen alsmaar kleiner te maken.
Of is het tegenwoordig raar dat je graag uit de wind zit ??
Ik heb trouwens liever een verkleinde boxer van de F6B dan een opgepoetste V4 van de oude pan.
- takeldoos
- Honda ST1300
toch liever het blok van de pan, als een opgepoetste kever

ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten
Dat heeft te maken dat je zitpositie nu een beetje "in" de motor zit....... De top half is zodanig dat hij fungeert als een volle kuip, en ondanks het kleine randje je verbaast zal zijn hoe weinig wind je zal vangen........Don schreef:Waarom is het windscherm van de laatste foto gekrompen ?
Ik begrijp de neiging niet om de windschermen alsmaar kleiner te maken..
Ben benieuwd hoe hij er in het echt eruit zal zien, want vanuit plaatjes is het altijd anders dan in het echt

Ik zag gisteren toevallig bij Top Gear USA dat ze naar Sturgis gingen (je weet wel, daar waar alle Harley rijders meeten in grote getallen - a 500.000 mensen)
Toen gingen ze met een Road Glide rijden, waarbij ik aan de CTX700 moest denken toen ik er met een half dichtgeknepen oog naar keek.
Natuurlijk zijn er genoeg verschillen, maar de voorkant (spiegels, knipperlichten) en de zit-locatie zijn wel aardig overeenkomend naar mijn mening.
Zelfs de koffers zijn aardig hetzelfde! Just my 2cts!

Toen gingen ze met een Road Glide rijden, waarbij ik aan de CTX700 moest denken toen ik er met een half dichtgeknepen oog naar keek.
Natuurlijk zijn er genoeg verschillen, maar de voorkant (spiegels, knipperlichten) en de zit-locatie zijn wel aardig overeenkomend naar mijn mening.
Zelfs de koffers zijn aardig hetzelfde! Just my 2cts!

-
- Triumph Trophy SE
Gadver.. Bah. Vies, vies ding. Nee, doe mij maar een full size tourer. Als ik nu op zoek was naar een nieuwe zou ik voor de triumph gaan, of een bmdinges 1600.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
+1 Mijn idee
Mocht Honda niet komen met een goed antwoord op de Pan European dan
is de Triumph zwaar favoriet.
Mocht Honda niet komen met een goed antwoord op de Pan European dan

Idem hier.
Bij Triumph hebben ze bovendien het lek boven wat betreft de ratel/tik in het blok.
Klepzittingen in de kop van het blok bleken te snel te slijten.
Die zitten vast in de kop en kunnen niet uitgewisseld worden.
Dus wordt de kop bij iedereen vervangen! Plus een jaar extra garantie voor hen.
Daar kunnen velen (BMW!) nog een puntje aan zuigen.
Volgend voorjaar gaat deze jongen eens kijken en rijden bij Triumph.
En dan maar eens kritisch op de bankrekening kijken
Bij Triumph hebben ze bovendien het lek boven wat betreft de ratel/tik in het blok.
Klepzittingen in de kop van het blok bleken te snel te slijten.
Die zitten vast in de kop en kunnen niet uitgewisseld worden.
Dus wordt de kop bij iedereen vervangen! Plus een jaar extra garantie voor hen.
Daar kunnen velen (BMW!) nog een puntje aan zuigen.
Volgend voorjaar gaat deze jongen eens kijken en rijden bij Triumph.
En dan maar eens kritisch op de bankrekening kijken

-
- Triumph Trophy SE
Toe maar, Bert... 
Die Triumph is wel erg mooi inderdaad en zit ook best lekker zoals ik op de motorbeurs heb ervaren. Marcel heeft daar dus net als enkele anderen hier, een schepje bovenop gedaan en daadwerkelijk gereden. Ik ben benieuwd wat ProMotor doet komend voorjaar en wat Honda laat zien begin November.

Die Triumph is wel erg mooi inderdaad en zit ook best lekker zoals ik op de motorbeurs heb ervaren. Marcel heeft daar dus net als enkele anderen hier, een schepje bovenop gedaan en daadwerkelijk gereden. Ik ben benieuwd wat ProMotor doet komend voorjaar en wat Honda laat zien begin November.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
+1ikkieman schreef:Gadver.. Bah. Vies, vies ding. Nee, doe mij maar een full size tourer. Als ik nu op zoek was naar een nieuwe zou ik voor de triumph gaan, of een bmdinges 1600.
Het lijkt een beetje op een chopper met een kuip.
Veel chopperrijders stappen over op een tourmachine als ze veel rijden (me too) omdat het op een chopper op lange afstanden niet zo goed uit te houden is (pijn in de onderrug).
Om dan een chopper met kuip te maken en dit neer te zetten als tourmachine snap ik dus niet.

Wat betreft de Triumph SE:

Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Over 1300 gesproken, we zouden bijna de nieuwe Bol d'Or vergeten.
Met Led-verlichting en 6 versnellingen.
Toppunt van soepelheid, je kunt in zijn 5-de vanuit stilstand vertrekken.

klik om te vergroten
Met Led-verlichting en 6 versnellingen.
Toppunt van soepelheid, je kunt in zijn 5-de vanuit stilstand vertrekken.

klik om te vergroten
Laatst gewijzigd door Don op 26 okt 2013, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Eerst zien en dan geloven of beter gezegd eerst proefrijden en dan geloven.stxrider schreef:Dat heeft te maken dat je zitpositie nu een beetje "in" de motor zit....... De top half is zodanig dat hij fungeert als een volle kuip, en ondanks het kleine randje je verbaast zal zijn hoe weinig wind je zal vangen........Don schreef:Waarom is het windscherm van de laatste foto gekrompen ?
Ik begrijp de neiging niet om de windschermen alsmaar kleiner te maken..
- takeldoos
- Honda ST1300
voorlopig blijf ik lekker op de st1300 rijden,die producten die ze nou op de markt willen zetten hebben zeker niet mijn voorkeur!! oftewel spuug lelijk !! en persoonlijk ben ik nog steeds geen voorstander van Engelse producten, eerst maar eens kijken of ze ook zulke kilometer standen halen als de japanners
ook in het werk waar ik in zit zijn de Engelse motoren diegene met de meeste problemen, terwijl Mitsubishi,doosan,yanmar motoren het maar blijven doen zonder problemen,dus blijf ik het maar van afstand volgen

how do you print screen

image hosting 20mb
dit zou de nieuwe pan kunnen worden
al vindt ik de oude mooier om te zien.de nieuwe is zo,n tja.....tupperwarebak hoop dat hij nog wat veranderd
vindt dit in ieder geval beter dan die andere..........tja geef het maar een naam

ook in het werk waar ik in zit zijn de Engelse motoren diegene met de meeste problemen, terwijl Mitsubishi,doosan,yanmar motoren het maar blijven doen zonder problemen,dus blijf ik het maar van afstand volgen

how do you print screen

image hosting 20mb
dit zou de nieuwe pan kunnen worden

vindt dit in ieder geval beter dan die andere..........tja geef het maar een naam

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Mijn keuze zou ook foto 1 zijn. 

-
- Triumph Trophy SE
Ik weet het niet, Dolf. Die tweede foto is net een VFR1200 met andere kuipen en een singlesided swingarm. Wel vervelend dat dit een DCT-machine lijkt te worden. Het echte schakelen is toch stukken leuker dan een automaat.
- takeldoos
- Honda ST1300
vandaag bij de Honda dealer geweest, er komt in 2014 geen nieuw type st1300,wel een soort naked pan maar die kennen we al...............getver 

Ik vind die 2e foto anders niet verkeerd hoor. Al zal je de motor ook in het echt moeten zien.....
Over welke Engelse motoren heb je het dan? Ik neem aan dat de nieuwere modellen van Triumph een stuk beter zijn geworden dan vroeger!takeldoos schreef: persoonlijk ben ik nog steeds geen voorstander van Engelse producten, eerst maar eens kijken of ze ook zulke kilometer standen halen als de japanners![]()
ook in het werk waar ik in zit zijn de Engelse motoren diegene met de meeste problemen,
- takeldoos
- Honda ST1300
ik kan niet over de motorfietsen oordelen, zit in de industrie motoren en daar geven de Engelse nogal problemen, dit was trouwens ook het geval in de auto's 

-
- Triumph Trophy SE
Eh Dolf, misschien moet je eens de laatste aflevering van Top Gear eens zien. Er zijn anders wel behoorlijk wat Engelse motoren die het prima doen, zoals JCB' bijvoorbeeld, net als de formule 1 motoren van Williams, Lotus, Caterham, Force India, Marusha, Red Bull Racin, Mercedes en nog een paar anderen. Net als 1 op de drie wereldwijd draaiende Ford motoren.
Ik heb de video hier ook even onder gepost:
Ik heb de video hier ook even onder gepost:
- takeldoos
- Honda ST1300
ha Jeroen dat kan zijn, echter ik heb zelf 10 jaar bij Rolls-Royce,lamborghini,jaguar,astin-martin etc (hessing in de bilt) gewerkt en daar waren
de echte Engelse let wel echte Engelse motoren en producten nou ook niet ""je van het
dank zij invloed van buitenaf is dit allemaal in de auto's een stuk beter geworden Harley-Davidson was ook bijna weggeweest, maar dankzij Honda hebben ze nu ook een beter product op de markt gezet wat niet zo gauw kapot gaat
de echte Engelse let wel echte Engelse motoren en producten nou ook niet ""je van het
dank zij invloed van buitenaf is dit allemaal in de auto's een stuk beter geworden Harley-Davidson was ook bijna weggeweest, maar dankzij Honda hebben ze nu ook een beter product op de markt gezet wat niet zo gauw kapot gaat
@takeldoos,
Vergeleken met 10 jaar geleden is er ook veel veranderd! De Triumph Tiger 1050 en nu de Triumph SE 1200 zijn zeker beter dan vroeger.
Ik ben nog niet aan vervanging toe, maar hou de Triumph SE 1200 in de gaten. Die gaat op zeker ook een langduurtest krijgen.
We zullen zien of je gelijk krijgt, maar ik denk het niet
Vergeleken met 10 jaar geleden is er ook veel veranderd! De Triumph Tiger 1050 en nu de Triumph SE 1200 zijn zeker beter dan vroeger.
Ik ben nog niet aan vervanging toe, maar hou de Triumph SE 1200 in de gaten. Die gaat op zeker ook een langduurtest krijgen.
We zullen zien of je gelijk krijgt, maar ik denk het niet

- takeldoos
- Honda ST1300
We zullen het afwachten 

Ik rij op mijn derde Honda motor rond en ook wat betreft auto's heb ik nu een derde Japanse auto. Toyota dit keer.
De Mitsub. van een goede vriend heeft er ook al 300.000 km op zitten, dus wat betrouwbaarheid van een Japans product zit het wel snor.
Maar als je mensen vraagt waar ze van DROMEN dan gaat hun droom toch meestal over een Duits product.
Het maakt niet uit waar je je op de aardbol bevindt. Die droom is het zelfde.
Dat zie je ook in de verkoopcijfers terug, ondanks de hoge prijzen van de Duitse producten.
Duitse auto's zijn b.v. in China niet aan te slepen.
Ik vraag me wel eens af waar dit aan ligt. Is het marketing ? is het vormgeving ? .... ???
De Mitsub. van een goede vriend heeft er ook al 300.000 km op zitten, dus wat betrouwbaarheid van een Japans product zit het wel snor.
Maar als je mensen vraagt waar ze van DROMEN dan gaat hun droom toch meestal over een Duits product.
Het maakt niet uit waar je je op de aardbol bevindt. Die droom is het zelfde.
Dat zie je ook in de verkoopcijfers terug, ondanks de hoge prijzen van de Duitse producten.
Duitse auto's zijn b.v. in China niet aan te slepen.
Ik vraag me wel eens af waar dit aan ligt. Is het marketing ? is het vormgeving ? .... ???
- takeldoos
- Honda ST1300
ik rij zelf een Audi a4 avant s-line en ik moet zeggen wil niks anders meer ,heb in 25 jaar tijd iets van 167 auto's gehad en echt van alles.(had een autobedrijf hoor) en met de afwerking van de Duitsers zit het wel goed.en onderzoek heeft uitgewezen dat wereldwijd dus niet Europees dit toch de auto's zijn met de minste problemen en het meest waarde vast
japanners zijn wat meer van het plastic maar technisch eigenlijk geen problemen. Veel toeters en bellen voor weinig, maar als je wat krijgt kassa!! ze pakken de winst op de onderdelen ook weinig specifieke spullen van te krijgen in de after-market, voor de Duitsers is eigenlijk van alles te krijgen in de after-market en goedkoop
Franse auto's tja je moet er van houden, en ook vrij duur in onderhoud, zelfs duurder als een Audi is ook nog het feit dat Duitse auto's waarde vast zijn en altijd wel te verkopen.
maar goed over smaak valt niet te twisten en als we allemaal hetzelfde hadden wordt het ook zo saai, een ieder moet kopen waar hij/zij zich het prettigst in/op voelt toch?
japanners zijn wat meer van het plastic maar technisch eigenlijk geen problemen. Veel toeters en bellen voor weinig, maar als je wat krijgt kassa!! ze pakken de winst op de onderdelen ook weinig specifieke spullen van te krijgen in de after-market, voor de Duitsers is eigenlijk van alles te krijgen in de after-market en goedkoop
Franse auto's tja je moet er van houden, en ook vrij duur in onderhoud, zelfs duurder als een Audi is ook nog het feit dat Duitse auto's waarde vast zijn en altijd wel te verkopen.
maar goed over smaak valt niet te twisten en als we allemaal hetzelfde hadden wordt het ook zo saai, een ieder moet kopen waar hij/zij zich het prettigst in/op voelt toch?

-
- Triumph Trophy SE
Nou, ik heb nog nooit een eigen auto gehad, maar m'n ouders hebben ook van alles leuks gehad. Mitsubishi, Mercedes, Renault, Peugot, Toyota en Opel. Persoonlijk vind ik ze geen van allen mooi en doen ze me ook niks. Broertje rijdt nu een Ford en is er zeer over te spreken, maar ik ga denk ik sparen voor een oude Mini Cooper 1.3i. Schattig, klein, licht, sportief en toch ruim genoeg voor een maxi-cosi (ja, vooruit denken) en een krat bier. Dat of een Alfa Romeo. Ook erg mooi.
- takeldoos
- Honda ST1300
ik zie het al je houd van sleutelen

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Ik dacht het, jij zei het!!!