Transmissiedempers
-
- Triumph Trophy SE
Re: Transmissiedempers
Staat me bij dat Hans z'n deauville ook wil verkopen...
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Koen
- Honda Goldwing
Als ik voor een andere motor ga, zal het waarschijnlijk geen Deauville worden. Wat meer vermogen lijkt me niet verkeerd, ik heb de Deauf 3,5 jaar geleden gekocht als eerste motor omdat ie er toen al flink gebruikt uit zag en ik er vooral rijervaring mee wilde opdoen. Ben nu een kleine 50.000 km. verder, en wat kritischer als het om een opvolger gaat 

Grtz! Koen

-
- Honda NC750X DCT
- Koen
- Honda Goldwing
Dan zou ik toch eerst eens een stukje op een Pan 1100 moeten rijden, om te weten of ik daar wel goed op zit. De ST1300 wordt het in elk geval niet om die reden...
Grtz! Koen

- takeldoos
- Honda ST1300
ik denk dat het zowie zo moeilijk wordt voor jouw, je bekijkt de wereld nogal van bovenaf laat maar zeggen.
de st1300 heeft in ieder geval een in hoogte verstelbaar zadel,en een pan rijdt toch wel wat comfortabeler als zijn kleine broertje moet ik zeggen, en jij rijdt best veel geloof ik
en anders zo'n hoog ding off road achtig ,is volgens mij ook wel erg geschikt voor langere mensen

de st1300 heeft in ieder geval een in hoogte verstelbaar zadel,en een pan rijdt toch wel wat comfortabeler als zijn kleine broertje moet ik zeggen, en jij rijdt best veel geloof ik
en anders zo'n hoog ding off road achtig ,is volgens mij ook wel erg geschikt voor langere mensen

ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten
- Koen
- Honda Goldwing
Vanochtend nog wat ontwikkelingen geweest hierover, ik heb met Peter Smetsers de mogelijkheid besproken om het motorblok uit Stefans Deauf over te zetten. Dat zou behoorlijk in de kosten kunnen schelen, als het motorblok nog goed is. Ook even contact met Stefan gehad en vervolgens Peter Smetsers en de dealer waar de Deauf van Stefan nu staat met elkaar in contact gebracht. Als alles lukt dan kan Peter de motor in Wormerveer ophalen, krijgt Stefan een vrijwaringsbewijsje daarvoor en gaat Peter het motorblok overzetten.
Wordt vervolgd...
Wordt vervolgd...
Grtz! Koen

- Koen
- Honda Goldwing
De kogel is door de kerk, met Stefan een prijs afgesproken voor zijn motor, Peter haalt 'm morgenochtend al gelijk op en gaat dan beginnen met de "hart"transplantatie
Daarna kan ik dan nog even op m'n gemak kijken welke onderdelen ik verder nog kan gebruiken voor m'n Deauf.
Moet natuurlijk nog wel even afwachten wat de totale kosten zullen zijn, maar ik heb er goede hoop op dat 't de moeite waard zal blijken.

Daarna kan ik dan nog even op m'n gemak kijken welke onderdelen ik verder nog kan gebruiken voor m'n Deauf.
Moet natuurlijk nog wel even afwachten wat de totale kosten zullen zijn, maar ik heb er goede hoop op dat 't de moeite waard zal blijken.
Grtz! Koen

-
- Triumph Trophy SE
Je kan altijd onderdelen op marktplaats zetten, Koen... Of je doet het goed en zet ze op de deauvillemarkt. 

I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
- Koen
- Honda Goldwing
Zoiets zal het wel worden denk ik ja.
De wens voor een opvolger is er nog wel, maar daar kan ik dan nu op mijn gemak naar op zoek.
Kan het budget ook nog wat groeien misschien
De wens voor een opvolger is er nog wel, maar daar kan ik dan nu op mijn gemak naar op zoek.
Kan het budget ook nog wat groeien misschien

Grtz! Koen

-
- Honda NC750X DCT
Koen succes met het overzetten van de motor een goede keus denk ik
gr jan
gr jan
nc 750 x dct
- Koen
- Honda Goldwing
Net even met Peter gesproken, het motorblok wordt ws. vandaag overgezet. Daarnaast heeft hij de andere onderdelen nagekeken op bruikbaarheid en vergeleken met mijn Deauf. O.a. het zadel, achterwiel en de cardan zullen ook worden verwisseld. De rest kijkt hij nog even na en als het klaar is staat er weer een pico-bello Deauville. Moet ik alleen even de teller 20.000 km. terugdraaien, anders klopt de stand niet met het blok 
Kost een paar centen
, maar dan heb je ook wat. 

Kost een paar centen

Grtz! Koen

- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Kun je de teller dan ook niet meteen over laten zetten? 

Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

- takeldoos
- Honda ST1300
je hebt in ieder geval het wat jongere type geloof ik, met 3 kleppen per cilinder 

- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Zit er onderling tussen de 650's een verschil in het aantal kleppen? Ze hebben toch allemaal 3 kleppen per cilinder?
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

- takeldoos
- Honda ST1300
volgens mij niet,voor 2002 hadden ze 2 kleppen per cilinder als ik het goed heb 
ps de zuiger en de contra gewichten van de krukas werden aangepast ivm minder trillingen van het blok

ps de zuiger en de contra gewichten van de krukas werden aangepast ivm minder trillingen van het blok
- Koen
- Honda Goldwing
Ben benieuwd of ik daar iets van zal merken. Ben al blij als ie er weer gewoon mee rijdt 

Grtz! Koen

Gelukkig heb je een oplossing gevonden.
Mijn enige advies is een paar flinke oordoppen, dan hoor je het geratel niet meer
.
Maar dit is slechts een tijdelijke oplossing
.
Mijn enige advies is een paar flinke oordoppen, dan hoor je het geratel niet meer

Maar dit is slechts een tijdelijke oplossing

- Koen
- Honda Goldwing
Oordoppen tegen het geratel? Klinkt alsof je net zo technisch bent aangelegd als ik 

Grtz! Koen

Ik was (persoonlijk) gewoon doorgereden. Wel onderhoud plegen, totdat hij de geest zou geven....... en intussen geld opzij leggen voor "iets" nieuws. Je gaat toch niet iets repareren dat nog niet stuk is? Soms duurt het jaren voordat iets de geest geeft. Nu ga je een blok vervangen, maar uiteindelijk wil je toch wat anders?
Ach, het is allemaal persoonlijk en iedereen maakt een andere afweging....... zo zie je maar.
Ach, het is allemaal persoonlijk en iedereen maakt een andere afweging....... zo zie je maar.
- Koen
- Honda Goldwing
Er was eerder al wel iets te horen geweest, toen heeft Peter 'm nagekeken en wist ik dat ik er nog veilig mee kon doorrijden. Nu vertrouwde ik het zelf niet meer en ben ik terug gegaan. Ook Peter was nu van mening dat het onverstandig zou zijn om nog door te rijden.
Nu laten repareren betekent dat ik meer tijd heb om iets anders te zoeken plus dat een motor die rijdt toch wat beter in te ruilen is dan eentje die kapot is.
Nu laten repareren betekent dat ik meer tijd heb om iets anders te zoeken plus dat een motor die rijdt toch wat beter in te ruilen is dan eentje die kapot is.
Grtz! Koen

Als je een hoge motor wil en ook wat meer vermogen, dan kun je natuurlijk ook bij andere merken kijken.
Ik weet het, het is vloeken in de kerk, maar wat dacht je van de nieuwe Suzuki 1000 V-twin ?
Nu op deze site, auto's een belangrijk onderwerp schijnen te worden, mag ik toch ook wel "zondigen" ??
Ik weet het, het is vloeken in de kerk, maar wat dacht je van de nieuwe Suzuki 1000 V-twin ?
Nu op deze site, auto's een belangrijk onderwerp schijnen te worden, mag ik toch ook wel "zondigen" ??
- Koen
- Honda Goldwing
Ik denk dat de kans vrij groot is dat een volgende geen Honda wordt. De Pan is voor mij geen optie omdat ik dat niet goed op zit (te weinig beenruimte). De Goldwing valt nog buiten mijn budget (of ik moet inleveren op kilometerstand of bouwjaar, maar dat wil ik eigenlijk niet).
Ik blijf wel bij een paar andere basisprincipes: cardan, koffers, goede zithouding en bij een volgende is abs ook een eis.
Ik blijf wel bij een paar andere basisprincipes: cardan, koffers, goede zithouding en bij een volgende is abs ook een eis.
Grtz! Koen

Goed eisenpakket, lijkt me.
Ben benieuwd hoe de transplantaties gaan uitpakken.
Succes ermee!
Ben benieuwd hoe de transplantaties gaan uitpakken.
Succes ermee!
- takeldoos
- Honda ST1300
hier nog een mooie goldwing,ik denk dat het toch zoiets gaat worden als een off road ding voor je (zoals Danny uit België) truimph Explorer
http://www.motorlook.nl/contents/nl/d53 ... quads.html" opent="in(nieuw);venster;
heb hem gezien prachtding
http://www.motorlook.nl/contents/nl/d53 ... quads.html" opent="in(nieuw);venster;
heb hem gezien prachtding

Laatst gewijzigd door Don op 02 nov 2013, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoewel ik geen Yamaha-fan ben, is de FJR dan wel een serieuze overweging straks, een van onze motorvrienden is net iets over de 2 meter en rijdt met veel plezier op zijn FJR1300Koen schreef:Ik denk dat de kans vrij groot is dat een volgende geen Honda wordt. De Pan is voor mij geen optie omdat ik dat niet goed op zit (te weinig beenruimte). De Goldwing valt nog buiten mijn budget (of ik moet inleveren op kilometerstand of bouwjaar, maar dat wil ik eigenlijk niet).
Beenruimte: Meer dan genoeg
Budget: Ze worden steeds betaalbaarder
Cardan: Aanwezig
Koffers: Aanwezig
Zithouding: Redelijk
ABS: Volgens mij niet standaard, maar wel aanwezig op veel modellen
Vermogen: Genoeg
Extra: Elektrische ruit
Ik vind de zithouding wat te sportief, maar daar is vast e.e.a aan te doen.
Maar goed, eerst maar eens afwachten hoe de transplantatie uitvalt!

Voor mij is de PAN ook geen optie, maar in tegenstelling tot Koen heb Ik niet de lengte en ook niet de massa om met zo'n machine te manoeuvreren.
- Koen
- Honda Goldwing
Qua budget en uitrusting komt die inderdaad absoluut in aanmerking. Zou er dan nog wel een keer op moeten rijden om te weten hoe het qua zithouding is.PRE schreef:Hoewel ik geen Yamaha-fan ben, is de FJR dan wel een serieuze overweging straks
Grtz! Koen

- takeldoos
- Honda ST1300
massa heb je niet nodig voor een pan(kijk naar geert) motor rijdt makkelijker dan een deauvilleDon schreef:Voor mij is de PAN ook geen optie, maar in tegenstelling tot Koen heb Ik niet de lengte en ook niet de massa om met zo'n machine te manoeuvreren.